WKE

De Groene Scout

Well-known member
Vond het onderstaande nieuwtje toch wel het openen van een eigen club-topic waard.
De geldkraan gaat volledig dicht bij WKE:

WKE heeft besloten om het volledige budget voor het eerste elftal weg te strepen. De club uit Emmen heeft al een aantal jaren grote financi?le problemen, maar leek hiervan juist te zijn verlost doordat de betalingen naar de fiscus waren voltooid. Onlangs werd wel bekend dat het budget zou worden teruggeschroefd, maar nu is de selectie verteld dat er geen cent meer beschikbaar komt.

Nieuwe lijken

De onlangs benoemde voorzitter Willem Zwikker laat via de clubsite weten dat er dramatische maatregelen genomen moeten worden. "Dit om zorg te dragen dat er volgend seizoen nog gevoetbald wordt op sportpark Grote Geert. Het bestuur wordt bijna iedere dag geconfronteerd met nieuwe lijken die uit de kast komen." Daarom is er ook een gesprek geweest met de volledige spelersgroep.

Degradatie geen ramp

"Aan de reeds vastgelegde spelers is medegedeeld dat er volgend seizoen nul komma nul geld beschikbaar is voor de spelers. de broekriem dient te worden aangehaald. Het bestuur ziet graag dat de spelers blijven, maar heeft alle begrip als ze een nieuwe club gaan zoeken." De selectie zal worden aangevuld met spelers uit het beloftenteam. WKE houdt dan ook alvast rekening met degradatie. "Het zal een zwaar seizoen worden, waarbij degradatie geen ramp is, want WKE moet weer een gezonde vereniging worden."
 

De Groene Scout

Well-known member
Schoot mij ineens te binnen hoe het nu verder moet met Nick De Graaf.
Wilde naar de Vogels en DVS'33 tegelijk, maar koos uiteindelijk voor WKE.
Waar moet die arme jongen nu in hemelsnaam onderdak vinden?
 

Unregistere

Well-known member
Hebben ze wel spelers achter de hand om de selectie aan te vullen als er veel jongens besluiten om niet voor nop te gaan spelen? Speelt dat belofteteam een beetje hoog?
 

de waan

Well-known member
Ik kan me niet voorstellen dat ze vanuit de club veel door te schuiven hebben. Zal dan van talenten van lagere clubs uit de omgeving moeten komen, die zich voor nop op een hoger niveau willen bewijzen.
 

Unregistere

Well-known member
Een beetje vergelijkbaar met de situatie bij Leonidas dus. Al betalen die nog wel iets geloof ik, dit is helemaal nul volgens de berichten. Kan me niet voorstellen dat veel spelers uit de huidige groep daar trek in hebben. Welke top- en hoofdklassers uit de regio gaan nog vissen bij WKE? Interessant, nog twee weken, dus er kan nog genoeg gebeuren.
 

De Groene Scout

Well-known member
De eerste vertrekker is bekend; Johnny de Vries
De Vries, die in het verleden bij FC Emmen en Cambuur Leeuwarden onder contract stond, gaat spelen voor Harkemase Boys
 

De Groene Scout

Well-known member
Zo, dat gaat inderdaad wel hard dan. Nick de Graaff blijft WKE voorlopig dus trouw. Die wacht gewoon tot 14 juni.
 

de waan

Well-known member
Kunnen ze zich niet beter terugtrekken? Dit heeft toch helemaal geen zin zo.

Alhoewel, ze zijn natuurlijk al wel zeker van 3 punten tegen HSC thuis.
 

Joost

Well-known member
Als ze zich terugtrekken dan moeten ze volgend jaar in de laagste klasse beginnen. Lijkt me voor WKE ook niet wenselijk.
 

Abubakari

Well-known member
Kunnen ze zich niet beter terugtrekken? Dit heeft toch helemaal geen zin zo.

Alhoewel, ze zijn natuurlijk al wel zeker van 3 punten tegen HSC thuis.

In het DVHN stond dat ze overwegen de KNVB te vragen of ze twee of drie klassen lager verder mogen maar dat ze eigenlijk niet eens weten of dat uberhaupt toegestaan is.
 

Mug

Member
Wat blijft er van van WKE over ? Toch zonde. Ik heb te doen met de nieuwe voorzitter Willem Zwikker. Maar als het niet anders kan, dan maar eerst weer gezond worden. De vorige beleidsmakers mogen zich wel eens achter de oren krabben, wat ze de goed willende hebben aangedaan. Sterkte daar, ik mocht er graag komen.
 

Methone

New member
Misschien is er een club in de regio die wil fuseren. (Wellicht Wim Bulten's Pelikaan S.) Net zoals bij FC Chabab. Al weet ik niet precies hoe hoog de schulden op dit moment zijn. Maar dan kunnen ze zelf als gezonde club komend seizoen in de 4e klasse starten. Als ze nu jaar op jaar gaan degraderen, dan is op een gegeven moment ook de aantrekkingskracht compleet verdwenen. Of je dan nog ooit op niveau kunt komen is maar de vraag.
 

SanMark.

Well-known member
Misschien is er een club in de regio die wil fuseren. (Wellicht Wim Bulten's Pelikaan S.) Net zoals bij FC Chabab. Al weet ik niet precies hoe hoog de schulden op dit moment zijn. Maar dan kunnen ze zelf als gezonde club komend seizoen in de 4e klasse starten. Als ze nu jaar op jaar gaan degraderen, dan is op een gegeven moment ook de aantrekkingskracht compleet verdwenen. Of je dan nog ooit op niveau kunt komen is maar de vraag.

Over een paar jaar is er gewoon een nieuwe zak met geld en begint het weer van voren af aan.
 

de waan

Well-known member
Ik zag het, ja. Het kan elke dag ineens weer anders zijn bij WKE. Gelukkig ook maar, een team dat nul punten haalt hebben we ook niks aan.
 

De Groene Scout

Well-known member
Verder schijnt het nog mee te vallen met de complete leegloop. Achter de schermen is hard gewerkt om toch nog een aardige groep bij elkaar te houden / krijgen. Enkele splers die hadden aangekondigd ook te vertrekken blijven uiteindelijk toch. Buiten de club om zullen enkele mensen deze spelers wel iets fijns toestoppen.
Zo staat het er nu voor:
Anton Jongsma, Angelo Zimmerman, Kevin G?rtz, Jorrit Kunst, Erik Eleveld , Simon IJzerman, Emad Sanafikhah, Wouter Beijering en Robby Holder blijven
Raymond Beukeveld (HHC Hardenberg), Joost Schrik (FC Emmen A1), Nick de Graaf (SVZW), Henk Bakker (Emmen), Harold Wolters (FC Emmen A1), Maurice Kampman (sv Meppen), Bernando Veenvliet (FC Emmen A1) en Fernando Slagveer (TEVV) komen van buitenaf.
Toch al een hele aardige groep van 17 spelers. Aanvulling voor de breedte zal dan inderdaad wel komen uit het 2e.
 

de waan

Well-known member
Nergens kan de wereld zo snel veranderen als bij WKE. En dan zijn ze naar eigen zeggen nog bezig met twee spelers "met een absolute meerwaarde".

Als zelfs jongens als Jongsma en De Graaf blijven kan het bijna niet anders dan dat toch weer flink de knip getrokken is.
 
Bovenaan