WK schema in Excel formaat

leo1949

Well-known member
Ik heb mijn schema in excel van het vorige WK aangepast aan die van nu.
Ik kan hem hier niet plaatsen dat laat dit board niet toe dus je zult hem moeten downloaden van mijn NAS.
Via deze link >connecting< kun je hem downloaden., de link blijft 1 maand geldig.heb een 2e bestand bijgezet
.
.
Je begint met invullen helemaal rechts bij het gele vlak.
Dan druk je onderaan op de balk >GROEPEN SORTEREN< en worden je ingevulde gegevens verw2e erkt en resultaat zie je links.
Het is veel werk geweest maar nu werkt het goed.
Ik heb er een tweede bestand bijgezet op de nas en die werk ik elke dag bij.

Heel belangrijk
Kijk goed uit dat je geen formules verander want dan werkt het programma niet meer..
Je hoeft alleen maar standen in te vullen en te sorteren de rest doet het programma zelf.

Let op ook dit is belangrijk.

Er zitten macro's in voor het sorteren die worden door excel vaak uit gezet als je een kopie opslaat.
Dus macro's moet aan staan dan zou het moeten werken.

Als het dan nog niet werkt kun je in de sheet bovenaan het scherm gaan naar GEGEVENS
Daar ga je dan naar QUERY'S en VERBINDINGEN.
Daar haal je rechts alle query's weg die naar mij verwijzen dan zou het moeten werken.
 
Laatst bewerkt:

BlauwVinger

Well-known member
De voorpret van voorspellingen wordt met deze Sisyphean Labour nog eens onderstreept. Geweldig!

Bij de openingswedstrijd had je als opwarmertje met de kennis van nu al een 1-0 voor Qatar kunnen invullen...
 

BlauwVinger

Well-known member
Je begint met invullen helemaal rechts bij het gele vlak.
Dan druk je onderaan op de balk >GROEPEN SORTEREN< en worden je ingevulde gegevens verwerkt en resultaat zie je links.
Druk hier om groepen te sorteren.

Cannot perform/run the macro LEO WK!Groepen sorteren. The macro may not be available in this workbook or all macros may be disabled.
 

leo1949

Well-known member
Druk hier om groepen te sorteren.

Cannot perform/run the macro LEO WK!Groepen sorteren. The macro may not be available in this workbook or all macros may be disabled.
Er zitten macro's in voor het sorteren die worden door excel vaak uit gezet als je een kopie opslaat.
Dus macro's moet aan staan dan zou het moeten werken.

Als er nog problemen zijn ga je in de sheet bovenaan in het scherm naar GEGEVENS
Daar ga je dan naar QUERY'S en VERBINDINGEN.
Daar haal je rechts alle query's weg en zou het moeten werken.
 
Laatst bewerkt:

Abubakari

Well-known member
Mocro’s bedoel je?
Leuk dat Ziyech ook van de partij is.

Zijn de QUERYS te verwijderen met een QWERTY klavier?
 

leo1949

Well-known member
Nee het zijn MACRO'S
En een macro is een reeks opdrachten die uitgevoerd worden voor o.a. sorteren en invullen volgende rondes.
Daardoor hoef je alleen maar uitslagen in te vullen en te sorteren.
 

Abubakari

Well-known member
Nee het zijn MACRO'S
En een macro is een reeks opdrachten die uitgevoerd worden voor o.a. sorteren en invullen volgende rondes.
Daardoor hoef je alleen maar uitslagen in te vullen en te sorteren.
Maar de uitslagen en standen zijn toch overal op internet en op teletekst (als je geen ziggo hebt) te vinden? Waarom dan zelf de standen nog bijhouden?
Of is het om de resultaten van het Satékroketten WK bij te houden?
 

leo1949

Well-known member
Er is nu een 2e file beschikbaar op de nas daar zijn de uitslagen van vandaag in verwerkt.
Nu is er niet veel gebeurt met één wedstrijd maar nu gaan we naar 3 wedstrijden per dag.
 
Laatst bewerkt:

leo1949

Well-known member
De excel file is bijgewerkt tot de laatste wedstrijd.
Je kunt hem bewaren in je archief maar ook de namen van de landen aanpassen voor het volgende EK of WK.
Wel heb ik de nieuwe link voor jullie omdat de oude verlopen is en deze link is geldig tot en met eerste kerstdag.

 
Bovenaan