WK Nieuws

gevegt

Well-known member
Jep. Iedereen afgelopen zondag Andere Tijden Sport gezien over het WK 94? Daar gebeurde van alles...
Rondo heeft er ook een aflevering over gemaakt.
Toen het over de Wolf ging zag je alleen al aan de gezichten dat iedereen er weer kwaad om werd.

stc

Well-known member
Jep. Iedereen afgelopen zondag Andere Tijden Sport gezien over het WK 94? Daar gebeurde van alles...
Nog niet gezien. Moet ik nog terugkijken. Maar het kaart incident met de Wolf is helaas al langer bekend. Nederland had niet hoeven te verliezen van Brazilie in 1994 als de goeij zijn hand had uitgestoken bij de 2-3.

Voorts heeft Nederland in 1998 geen geluk gehad in de halve finale daar ze een penalty hadden moeten hebben.
Voorts ben ik van mening dat in 1998 e.e.a ongelukkig is verlopen. Als Numan geen 2x geel had gehad tegen Argentinie en Bogarde zijn been niet had gebroken had Cocu niet als linksachter hoeven te spelen tegen Brazilie. Als Numan of Bogarde gespeeld had in halve finale, dan had Cocu op het middenveld gespeeld. Dan had ik wel eens willen zien of hoe de wedstrijd was verlopen.
Wat ook niet hielp is dat Winter als rechtsachter eindigde in die wedstrijd.

Mario

Well-known member
Forumleiding
Nederland is dus niet de enige topfavoriet die een zeperd heeft gemaakt: Frankrijk verliest van Ivoorkust, en Spanje komt niet verder dan 1-1 tegen Irak.

JMD

Well-known member
Beetje jammer dat die irritante clown er zoveel in voor kwam. En van die zelfingenomen Hugo Borst ben ik ook niet zo’n fan.
Maar wel grappig om te zien wat zootje ongeregeld het toen nog was ivm nu.
Ik vond het juist wel leuk om Vermeegen te zien, want die was juist exemplarisch voor wat er allemaal kon (direct aan het veld interviewen enz).
En ik wist niet dat Borst de redactie daar deed...

JMD

Well-known member
Toen het over de Wolf ging zag je alleen al aan de gezichten dat iedereen er weer kwaad om werd.
Dank!

Ik ben trouwens wel benieuwd hoe er valsgespeeld is. Bij Andere Tijden ging het er even over, maar kwam het uiteindelijk niet tot een uitleg wát er dan gedaan was (gemerkte kaarten, vals delen ...)

JMD

Well-known member
Voorts heeft Nederland in 1998 geen geluk gehad in de halve finale daar ze een penalty hadden moeten hebben.
Voorts ben ik van mening dat in 1998 e.e.a ongelukkig is verlopen. Als Numan geen 2x geel had gehad tegen Argentinie en Bogarde zijn been niet had gebroken had Cocu niet als linksachter hoeven te spelen tegen Brazilie. Als Numan of Bogarde gespeeld had in halve finale, dan had Cocu op het middenveld gespeeld. Dan had ik wel eens willen zien of hoe de wedstrijd was verlopen.
Wat ook niet hielp is dat Winter als rechtsachter eindigde in die wedstrijd.
Het eerste is het enige waar NL echt zich over mag beklagen, de rest hoort bij wat er in een toernooi gebeurt.

Het zegt genoeg dat de FRansen dolblij waren dat ze Brazilië tegenkwamen in de finale en niet NL. Meer nog dan in 2010 en 2014 is 1998 het jaar dat NL wereldkampioen had kunnen worden. Als je ziet waar alle spelers toen speelden (of naartoe gingen later dat jaar...).

Miramar

Well-known member
Peter van Vossen was weer woedend. Er is daar meer gebeurt dan dat er aan tafel werd verteld. Iedereen beet weer op zijn lip.

Behalve Dickie, "John is een wereldgozer".

Mario

Well-known member
Forumleiding
Ik vond het juist wel leuk om Vermeegen te zien, want die was juist exemplarisch voor wat er allemaal kon (direct aan het veld interviewen enz).
En ik wist niet dat Borst de redactie daar deed...
Maakte leuke programma's destijds. Probleem is nu dat Harry overal een mening over heeft, en zichzelf graag hoort praten. Maar nogmaals, de programma's met die zure Spaan waren leuk, ook die bedachte prijs voor Maradona 🤣

En de Wolf? Verschrikkelijke vent volgens mij. Koeman had het toen tegen Advocaat moeten zeggen, dan was hij denk ik.wel weggestuurd.

Het is intern tegenwoordig wel een stuk beter op de eindtoernooien dan vroeger, toen was er altijd wel gedoe binnen de selectie.

Laatst bewerkt:
Bovenaan