WK Nieuws

Batigoal

Well-known member
De Zwitserse aanvaller Breel Embolo komt Amerika niet in. Hij krijgt geen visum omdat hij in 2018 betrokken was bij een vechtpartij en daarvoor veroordeeld is.

Mario

Well-known member
Forumleiding
Hebben onze internationals nog een strafblad? Maar goed dat Koeman Promes niet heeft geselecteerd.

Batigoal

Well-known member
Toevallig zag ik Voetbalpraat en daar hadden ze het over een aantal nieuwe regels die op het WK gaan worden toegepast. Bijvoorbeeld dat de VAR nu mag ingrijpen om een tweede gele kaart te geven en (eindelijk!) om onterechte corners terug te draaien. Maar ook de regel dat als er wissel gaat plaatsvinden, de gewisselde speler binnen 10 seconden van het veld moet (mag overal), anders gaat het spel gewoon door en vindt de wissel een minuut later plaats. En wat elk toernooi wordt geprobeerd om tijdrekken tegen te gaan; dat inworpen sneller genomen moeten worden. Dat werd al tijdens de Champions League-finale toegepast waar Mosquera daarvoor geel kreeg.

JMD

Well-known member
Jep, erg mooi.

Ook wordt het volgens mij zo dat als een keeper geblesseerd is de spelers niet naar de rand van het veld mogen (dit om extra timeouts te voorkomen)

Vwb die regel qua corners: die geldt alleen de ene kant op, dus een corner mag wel een doelschop worden maar niet andersom en er wordt (naar wat ik begreep) niet gewacht met corner nemen, de VAR moet dus heel snel zijn werk doen anders is het over.

Bovenaan