WK Kwalificatie 2018: Europa

Max

Administrator
Forumleiding
We zullen wel weer uit en thuis tegen ieder land moeten spelen.
 

Eef de Kip

Well-known member
Die Zweden kunnen er toch ook geen klote van.

Dit dus, verder zal het lastig worden om Frankrijk voor te blijven, die hebben nu echt een heel goed elftal maar 2e moet je toch kunnen worden? Ik ga er iig vanuit dat Blind dit elftal weer een beetje aan het ballen krijgt want zo'n dramatisch elftal hebben we volgens mij toch ook weer niet.
 

Pascallovic

Well-known member
Dit dus, verder zal het lastig worden om Frankrijk voor te blijven, die hebben nu echt een heel goed elftal maar 2e moet je toch kunnen worden? Ik ga er iig vanuit dat Blind dit elftal weer een beetje aan het ballen krijgt want zo'n dramatisch elftal hebben we volgens mij toch ook weer niet.
Ik reken eigenlijk niet meer zo erg op Robben, Sneijder, van Persie en Huntelaar na het EK. Die worden alleen maar minder, zeker met het oog op 2018. Als je die weghaalt, dan zijn wij niet zo overtuigend veel beter dan Zweden hoor. Daar kun je echt van verliezen, ook als Zlatan daar wegvalt.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Je moet inderdaad gewoon minimaal tweede worden. Als je dan geplaatst bent in de playoffs, dan krijg je de categorie Zweden ook weer tegenover je. Dat moet toch wel lukken.
 

Eef de Kip

Well-known member
Ik reken eigenlijk niet meer zo erg op Robben, Sneijder, van Persie en Huntelaar na het EK. Die worden alleen maar minder, zeker met het oog op 2018. Als je die weghaalt, dan zijn wij niet zo overtuigend veel beter dan Zweden hoor. Daar kun je echt van verliezen, ook als Zlatan daar wegvalt.

Ik zeg ook niet dat je die 2 keer met dubbele cijfers weg gaat tikken maar verhalen (niet alleen hier) dat we dit never nooit gaan halen vind ik dan ook weer een beetje het andere uiterste.
 

Shayman

New member
Ik reken eigenlijk niet meer zo erg op Robben, Sneijder, van Persie en Huntelaar na het EK. Die worden alleen maar minder, zeker met het oog op 2018. Als je die weghaalt, dan zijn wij niet zo overtuigend veel beter dan Zweden hoor. Daar kun je echt van verliezen, ook als Zlatan daar wegvalt.

Inderdaad maar tegen die tijd verwacht ik wel genoeg van (een aantal van) De Vrij, Willems, Blind, Clasie, Strootman, Depay, Klaassen die dan hopelijk allemaal goed spelen bij topclubs en verder zijn er een aantal nuttige spelers tegen die tijd 27-30 (op hun top als het goed is) zoals Fer, Wijnaldum, De Guzman, Bruma, Vd Wiel, Pieters, Van Dijk, Lens, Dost, De Jong, Janmaat.

Handvol geschikte keepers hebben we de komende jaren nog wel en dan weten we nog niet eens of er nog jonge jongens zich stormachtig gaan ontwikkelen.

Ik ben niet heel somber eigenlijk want zeker in de breedte worden we volgens mij alleen maar sterker de komende jaren.
 

Batigoal

Well-known member
Zweden is net Europees kampioen bij de jeugd geworden, dus het lijkt me dat daar ook wel genoeg talent rond loopt. Belangrijk is dat er tegen die tijd weer een spits voor het Nederlands Elftal is (Zivkovic wellicht) die zich heeft ontwikkeld, want Huntelaar en Van Persie zijn dan te oud om op te bouwen en ik denk dat de rest de middelmaat niet gaat ontstijgen eerlijk gezegd.
 

Pascallovic

Well-known member
Inderdaad maar tegen die tijd verwacht ik wel genoeg van (een aantal van) De Vrij, Willems, Blind, Clasie, Strootman, Depay, Klaassen die dan hopelijk allemaal goed spelen bij topclubs en verder zijn er een aantal nuttige spelers tegen die tijd 27-30 (op hun top als het goed is) zoals Fer, Wijnaldum, De Guzman, Bruma, Vd Wiel, Pieters, Van Dijk, Lens, Dost, De Jong, Janmaat.

Handvol geschikte keepers hebben we de komende jaren nog wel en dan weten we nog niet eens of er nog jonge jongens zich stormachtig gaan ontwikkelen.

Ik ben niet heel somber eigenlijk want zeker in de breedte worden we volgens mij alleen maar sterker de komende jaren.
In de breedte maak ik mij ook geem zorgen, want we hebben op zich een hoop spelers die op subtop niveau zeker meekunnen. Echter net de spelers die het verschil moeten maken zie ik er te weinig of zijn te jong. Hopelijk dat Depay echt snel wereldtop wordt. Klaassen is mij vorig seizoen toch tegengevallen, dus die zal nu weer de stap moeten maken en Strootman moet eerst maar weer eens fit worden en veel spelen om te kijken wat hij nog kan na 2 hele vervelende blessures.

We hebben zeker geen slecht materiaal en Zweden gaat het lastig genoeg met ons krijgen, maar ik heb nog veel vraagtekens.
 

Mario

Well-known member
Thuis in ieder geval proberen een resultaat neer te zetten tegen Frankrijk en Zweden, verder moet je niet verzaken in de wedstrijden tegen Bulgarije en Wit Rusland ... daar ligt wellicht het grootste gevaar voor Oranje, dat vooral vaak wisselvallig is in dit soort wedstrijden.
 

Shayman

New member
Zweden is net Europees kampioen bij de jeugd geworden, dus het lijkt me dat daar ook wel genoeg talent rond loopt. Belangrijk is dat er tegen die tijd weer een spits voor het Nederlands Elftal is (Zivkovic wellicht) die zich heeft ontwikkeld, want Huntelaar en Van Persie zijn dan te oud om op te bouwen en ik denk dat de rest de middelmaat niet gaat ontstijgen eerlijk gezegd.
Als Dost de lijn door kan zetten van het laatste half jaar dan zou dat wel een oplossing zijn maar verder zie ik inderdaad weinig actie centraal.

Dat EK onder 23 vind ik niet echt een graadmeter want potenti?le toppers zijn dan vaak al een stap verder, voor Nederland hadden bijv. De Vrij, BMI, Willems, Depay en Klaassen nog mogen spelen in die categorie.
 

De Groene Scout

Well-known member
Hoezo 'zware poule' voor ons, daar denkt de concurrentie heel anders over. We zijn gewoon favoriet!!!!

Wij zijn niet erg blij met de loodzware poule voor de WK-kwalificatie, maar Frankrijk en Zweden zullen evenmin blij zijn dat ze bij het Nederlands elftal zijn ingedeeld.

?Nederland is logischerwijs de grote favoriet?, zegt de Franse bondscoach Didier Deschamps dan ook tegen de NOS. ?Maar ook Zweden is een goed Europees land. Wit-Rusland en Bulgarije staan momenteel niet hoog op de FIFA-ranglijst, maar doen het de laatste tijd goed. Het is een solide, compacte groep. Iedereen zal het moeilijk krijgen.?

Deschamps denkt overigens ook dat Nederland zich gewoon plaatst voor het EK: ?We zullen ze zien volgend jaar in Frankrijk.?

Ook Erik Hamr?n, bondscoach van Zweden, vindt Oranje ??n van de beste ploegen. ?Nederland heeft het nu moeilijk, maar we weten wat ze kunnen. Oranje doet het in kwalificatiereeksen altijd uitstekend?, zegt Hamr?n.
 

Mario

Well-known member
De tegenstander zal natuurlijk nooit zeggen dat Oranje er geen hol van kan lijkt mij, maar uiteraard zal men ook niet blij zijn met Nederland. Uiteindelijk behoren we op papier nog steeds bij de beste landen in de wereld.
 

Max

Administrator
Forumleiding
WK Kwalificatie 2018: Europa

We hebben afscheid genomen van Hiddink, dus ik neem aan dat we nu niet meer in het rijtje Wit-Rusland, Hongarije en Moldavi? thuishoren. Dus dan pakken we echt wel genoeg punten voor de playoffs.
 

JMD

Well-known member
We hebben afscheid genomen van Hiddink, dus ik neem aan dat we nu niet meer in het rijtje Wit-Rusland, Hongarije en Moldavi? thuishoren. Dus dan pakken we echt wel genoeg punten voor de playoffs.

O ja, dat was ook zo. Het lag allemaal aan Hiddink. Met Blind aan het roer gaan we ons foutloos plaatsen en worden we zowel Europees als wereldkampioen.
 
Bovenaan