WK Kwalificatie 2018: Europa

Methone

New member
Ik dacht dat het de bedoeling was van de pot-indelingen om de landen van sterk naar zwak in te delen, om een zo sterk mogelijk deelnemers veld te kunnen cre?ren bij een WK of EK. Om nu Wales in de hoogste groep in te delen omdat ze een paar keer hebben gewonnen van zwakke tegenstanders, maakt het hele pot systeem onzinnig.
Maar goed aan de andere kant wel leuk om kleine landjes eens een plek te gunnen op een WK ipv bijvoorbeeld een Itali? of Frankrijk.
 

Batigoal

Well-known member
Het is krom dat Wales zelf in staat is de regels in hun voordeel te draaien door geen oefenwedstrijden te spelen.
 

Forza AZ

Well-known member
Het is krom dat Wales zelf in staat is de regels in hun voordeel te draaien door geen oefenwedstrijden te spelen.
Zolang het beter is geen wedstrijd te spelen dan een wedstrijd te winnen zijn de regels gewoon niet goed. De FIFA moet dat makkelijk kunnen oplossen door de verhouding tussen oefenwedstrijd en kwalificatiewedstrijd kleiner te maken dan nu. De verhouding is nu 2,5 volgens mij. Maak je dat bijvoorbeeld 1,5, dan zal de ranking niet meer te be?nvloeden zijn door minder vriendschappelijke wedstrijden te spelen.
 

Friesland

Well-known member
Het is krom dat Wales zelf in staat is de regels in hun voordeel te draaien door geen oefenwedstrijden te spelen.

Ik heb al heel vaak geroepen, dat de FIFA ranglijst het spelen van oefenduels bestraft. Het spelen van een oefenduel tegen de nummer 1 van de FIFA ranglijst staat gelijk aan het spelen van kwalificatiewedstrijd tegen de nummer 120.

Ik heb wel vaker gezegd dat de punten niet per jaar, maar per "competitie" berekend zouden moeten worden. Je zou dan kunnen denken aan:
1. WK eindronde
2. Continentale eindrondes
3. Confederations Cup
4. Kwalificatiewedstrijden
5. Oefenduels
 

Methone

New member
Ach, gewoon de ELO-ratings hanteren. Supereerlijk. Probleem opgelost.

Daar ben ik het wel mee eens, daar zou ik geen problemen mee hebben.

Pot 1: Duitsland, Nederland, Spanje, Engeland, Frankrijk, Portugal, Belgi?, Itali?, Kroati?
Pot 2: Oekra?ne, Zweden, Zwitserland, Denemarken, Roemeni?, Slowakije, Tsjechi?, Oostenrijk, Polen
Pot 3: Schotland, Bosni?, Servi?, Ierland, Turkije, Wales, IJsland, Hongarije, Griekenland

http://www.eloratings.net/europe.html
 

Shayman

New member
Ik vind het wel goed dat oefenpotjes bestraft worden want behalve in de voorbereiding voor een eindtoernooi zijn het gewoon gruwelijke gedrochten zonder enig nut.
 

JMD

Well-known member
http://www.uefa.com/worldcup/news/newsid=2257685.html

Azerbeidzjan en Armeni? dus niet tegen elkaar. Spanje en Gibraltar dus wel? Of doet Gibraltar niet mee??

De speelrondes worden weer centraal ingedeeld, en tevens gaan de kwalificaties weer net als nu, verspreid over 3 dagen.

Opvallend is wel speelronde 7, die begint al 31 augustus. Meestal is dat een week later.

Eng, Fra, Dui, Spa, Por en Ned dus in een poule van 6. Horen we tenminste ergens nog bij de top6 van Europa... :)
 

Friesland

Well-known member
Gibraltar is geen lid van de FIFA. Rusland en Gibraltar zullen wel oefenduels spelen tegen de twee vrije teams, net als Frankrijk nu.
 

Forza AZ

Well-known member
Opvallend is wel speelronde 7, die begint al 31 augustus. Meestal is dat een week later.
Eens in de zoveel jaar schuift de kalender een week naar voren, omdat anders alle data steeds later worden. Blijkbaar is dat dus in 2017 weer het geval.
 

JMD

Well-known member
Eens in de zoveel jaar schuift de kalender een week naar voren, omdat anders alle data steeds later worden. Blijkbaar is dat dus in 2017 weer het geval.

Dat eerste snap ik, maar kan me niet herinneren dat we ooit zo vroeg in dat septemberweekend al interlands speelden...
 
Bovenaan