WK Kwalificatie 2018: Europa

erka

Well-known member
Onzin, IJsland had enkel een man in de verdediging vervangen voor een ander, omdat die twee beter samenspelen en het een uitwedstrijd was. Turkije had geen flankspelers, drie controlerende middenvelders met een Arda die niet eens spelen toekomt bij zijn club en de spits van Besiktas die geen mannetje voorbij kan komen.

IJsland staat hoger op de FIFA-ranglijst, had voor de wedstrijd ook al meer punten dan Turkije in deze kwalificatie, kwam verder op Euro 2016 en was dichter bij WK 2014. Nou jij weer :)
 

Fenerium

Member
IJsland staat hoger op de FIFA-ranglijst, had voor de wedstrijd ook al meer punten dan Turkije in deze kwalificatie, kwam verder op Euro 2016 en was dichter bij WK 2014. Nou jij weer :)

Lees mijn bericht opnieuw, ik bevestig je gelijk.
 

erka

Well-known member
Lees mijn bericht opnieuw, ik bevestig je gelijk.

Oh, sorry, had het inderdaad verkeerd gelezen.

Enige wat men er eventueel tegenin kan brengen is dat Turkije thuisvoordeel had. De uitwedstrijd op IJsland was Turkije ook al kansloos.
 

Fenerium

Member
Oh, sorry, had het inderdaad verkeerd gelezen.

Enige wat men er eventueel tegenin kan brengen is dat Turkije thuisvoordeel had. De uitwedstrijd op IJsland was Turkije ook al kansloos.

Nee het ligt aan mij, ik tik te snel en dan schiet ik woorden te kort die de context kunnen bepalen. Zo zie je maar weer hoe het ontbreken van 1 woord gewoon bepalend kan zijn.
 

Fenerium

Member
Ik wed dat je dat straaltje scorebordjournalistiek op voetbalzone hebt gelezen, het niveau daar is drastisch laag, ooit overwogen om een profiel aan te maken maar die site telt een hoop bondscoaches die heel gedreven zijn in het smeden van 11 spelers zonder te kijken naar hoe de tegenstander gaat spelen en wie er daar opgesteld staan.

Hier zitten de echte kerels met verstand van voetbal.
 

erka

Well-known member
Ik wed dat je dat straaltje scorebordjournalistiek op voetbalzone hebt gelezen, het niveau daar is drastisch laag, ooit overwogen om een profiel aan te maken maar die site telt een hoop bondscoaches die heel gedreven zijn in het smeden van 11 spelers zonder te kijken naar hoe de tegenstander gaat spelen en wie er daar opgesteld staan.

Hier zitten de echte kerels met verstand van voetbal.

Uhhhhh nee. Niet dat ik voetbalzone heb gelezen en ook niet dat we hier verstand van voetbal hebben. :eek:mg:
 

Kielse Rat

Well-known member
Ijsland gaat gewoon naar het WK!!

Is toch waanzinnig mensen..

Even de spelbreker uithangen: technisch gezien kunnen ze nog tweede worden. Maar dan moeten ze thuis verliezen van Kosovo, dat zie ik nu niet meteen gebeuren...

Spanje nu ook 100% zeker van het WK na het verrassende gelijkspel van Itali? tegen Macedoni?. In groep D is het nog lekker spannend met een rechtstreeks duel tussen Wales en Ierland.
 

Forza AZ

Well-known member
Overzicht van de mogelijke punten van de nummers 2 per groep:

A: min 10, max 19 (Fra 13-19; Zwe 10-16; Ned 10-13; Bul 10-15)
B: min 15, max 21 (Zwi 18-21; Por 15-21)
C: min 13, max 16 (NIe 13-16)
D: min 12, max 16 (Ser 12-13; Wal 12-16; Ier 13-15)
E: min 13, max 18 (Pol 18; Den 13-16; Mon 13)
F: min 11, max 14 (Sch 11-14; Slw 12, Slv 11)
G: min 14, max 17 (Ita 14-17)
H: min 8, max 14 (Bos 8-14; Gri 10-13; Cyp 8-10)
I: min 12, max 16 (IJsl 16; Kro 12-14; Oek 14)

Dus is 15 punten zeker voldoende voor deelname aan de play-offs. De nummer 2 van groep B is dus zeker. Verder zijn Polen en IJsland zeker van minimaal de play-offs. Alle andere mogelijke nummers 2 kunnen nog buiten de boot vallen.
 

Friesland

Well-known member
Dus:
Als Nederland met 1 doelpunt verschil van Wit-Rusland wint, moet Nederland met 7 doelpunten verschil van Zweden winnen.
Als Nederland met 2 of 3 doelpunten verschil van Wit-Rusland wint, moet Nederland met 6 doelpunten verschil van Zweden winnen.
Als Nederland met 4 of 5 doelpunten verschil van Wit-Rusland wint, moet Nederland met 5 doelpunten verschil van Zweden winnen.
Als Nederland met 6 of 7 doelpunten verschil van Wit-Rusland wint, moet Nederland met 4 doelpunten verschil van Zweden winnen.
Als Nederland met 8 of 9 doelpunten verschil van Wit-Rusland wint, moet Nederland met 3 doelpunten verschil van Zweden winnen.
Als Nederland met 10 of 11 doelpunten verschil van Wit-Rusland wint, moet Nederland met 2 doelpunten verschil van Zweden winnen.
Als Nederland met 12 of meer doelpunten verschil van Wit-Rusland wint, is iedere zege op Zweden voldoende.
(om Zweden in te halen)

Een alternatieve route is mogelijk als Frankrijk niet kan winnen van zowel Bulgarije vanavond als Wit-Rusland dinsdag.
 

gevegt

Well-known member
De Belgen moeten nog aardig sleutelen aan hun verdediging. Zo halen ze hooguit de kwartfinale.
 

Forza AZ

Well-known member
Dus:
Als Nederland met 1 doelpunt verschil van Wit-Rusland wint, moet Nederland met 7 doelpunten verschil van Zweden winnen.
Als Nederland met 2 of 3 doelpunten verschil van Wit-Rusland wint, moet Nederland met 6 doelpunten verschil van Zweden winnen.
Als Nederland met 4 of 5 doelpunten verschil van Wit-Rusland wint, moet Nederland met 5 doelpunten verschil van Zweden winnen.
Als Nederland met 6 of 7 doelpunten verschil van Wit-Rusland wint, moet Nederland met 4 doelpunten verschil van Zweden winnen.
Als Nederland met 8 of 9 doelpunten verschil van Wit-Rusland wint, moet Nederland met 3 doelpunten verschil van Zweden winnen.
Als Nederland met 10 of 11 doelpunten verschil van Wit-Rusland wint, moet Nederland met 2 doelpunten verschil van Zweden winnen.
Als Nederland met 12 of meer doelpunten verschil van Wit-Rusland wint, is iedere zege op Zweden voldoende.
(om Zweden in te halen)

Een alternatieve route is mogelijk als Frankrijk niet kan winnen van zowel Bulgarije vanavond als Wit-Rusland dinsdag.

Klopt niet helemaal, want behalve het doelsaldo moet Nederland ook nog het aantal doelpunten van Zweden achterhalen.
Bij 0-2 vanavond is dus 6-0 dinsdag niet genoeg, want dan wint Zweden op gescoorde doelpunten (26-13 tegen 24-11). Bij 2-4 vanavond is 6-0 dinsdag wel genoeg, dan wint Nederland op onderling resultaat.
 
Bovenaan