[WK kwalifciatie] Zweden - Nederland dinsdag 6 september

[WK kwalifciatie] Zweden - Nederland dinsdag 6 september

  • Zweden

    Stemmen: 10 50,0%
  • De stand is na 90 minuten gelijk

    Stemmen: 2 10,0%
  • Nederland

    Stemmen: 8 40,0%

  • Totaal aantal stemmers
    20
  • Opiniepeiling gesloten .

Eef de Kip

Well-known member
Ok dus we zijn weer terug bij af, spelers die 3 leuke ballen voor de pot gooien hebben het goed gedaan. Dat het dun in de broek loopt omdat ze er verdedigend geen klote van kunnen laten we dan maar buiten beschouwing.
 

Joost

Well-known member
Ok dus we zijn weer terug bij af, spelers die 3 leuke ballen voor de pot gooien hebben het goed gedaan. Dat het dun in de broek loopt omdat ze er verdedigend geen klote van kunnen laten we dan maar buiten beschouwing.

Uiteindelijk gaat het erom dat we ons eerst eens plaatsen. Tegen Luxemburg, Bulgarije en Wit Rusland denk ik dat Janmaat meer aan het aanvallen is dan aan het verdedigen. Alleen tegen de Fransen zullen zijn verdedigende kwaliteiten wellicht belangrijk worden.
 

Batigoal

Well-known member
Ok dus we zijn weer terug bij af, spelers die 3 leuke ballen voor de pot gooien hebben het goed gedaan. Dat het dun in de broek loopt omdat ze er verdedigend geen klote van kunnen laten we dan maar buiten beschouwing.

Pfff, inderdaad. Alle media zijn ook zo positief terwijl men voorheen dit soort potjes (terecht) alle spelers affikten. De lat ligt echt heel laag tegenwoordig. Een puntje tegen Zweden die er geen kut van kunnen is al een prima resultaat kennelijk.
 

JMD

Well-known member
Pfff, inderdaad. Alle media zijn ook zo positief terwijl men voorheen dit soort potjes (terecht) alle spelers affikten. De lat ligt echt heel laag tegenwoordig. Een puntje tegen Zweden die er geen kut van kunnen is al een prima resultaat kennelijk.
Maar wel als je het spelbeeld bekeek. En er zijn kansen genoeg gecre?erd.

En ja, de lat behoort ook wat lager te liggen naar mijn idee, simpelweg omdat we gewoon even mindere spelers hebben (vooral omdat een aantal gewoon nog jong zijn, en een aantal al op 'hun retour'). Je kan dit NL elftal wel vergelijken met het team van bv 2010, maar dat is gewoonweg niet eerlijk. En verder kan ik me ook wel voorstellen dat men lichtpunten ziet... Het was misschien wel de beste interland onder Blind, en het is overduidelijk dat het de laatste tijd steeds beter gaat. Of dat genoeg is om ons te plaatsen voor het WK, geen idee. Maar met Frankrijk in de poule was dat sowieso geen zekerheidje. Ook onder Van Gaal verloren we daar kansloos van, dus een 2e plaats in de groep was altijd het maximale geweest, en dan ben je afhankelijk van wie je tegenkomt, kan ook zomaar Itali? of Spanje zijn (die zitten bij elkaar in de groep).
 

Maasveld

Well-known member
Ok dus we zijn weer terug bij af, spelers die 3 leuke ballen voor de pot gooien hebben het goed gedaan. Dat het dun in de broek loopt omdat ze er verdedigend geen klote van kunnen laten we dan maar buiten beschouwing.
De lat ligt inderdaad een stuk lager. Tegenwoordig ben je schijnbaar ook al een goede verdediger als je 10 tackles per wedstrijd eruit gooit omdat je constant verkeerd staat opgesteld.
 

Batigoal

Well-known member
Maar wel als je het spelbeeld bekeek. En er zijn kansen genoeg gecre?erd.

En ja, de lat behoort ook wat lager te liggen naar mijn idee, simpelweg omdat we gewoon even mindere spelers hebben (vooral omdat een aantal gewoon nog jong zijn, en een aantal al op 'hun retour'). Je kan dit NL elftal wel vergelijken met het team van bv 2010, maar dat is gewoonweg niet eerlijk. En verder kan ik me ook wel voorstellen dat men lichtpunten ziet... Het was misschien wel de beste interland onder Blind, en het is overduidelijk dat het de laatste tijd steeds beter gaat. Of dat genoeg is om ons te plaatsen voor het WK, geen idee. Maar met Frankrijk in de poule was dat sowieso geen zekerheidje. Ook onder Van Gaal verloren we daar kansloos van, dus een 2e plaats in de groep was altijd het maximale geweest, en dan ben je afhankelijk van wie je tegenkomt, kan ook zomaar Itali? of Spanje zijn (die zitten bij elkaar in de groep).

De twee laatste oefeninterlands voor de wedstrijd tegen Griekenland, tegen Oostenrijk en Polen, toen werd er prima gevoetbald. Rustig vanuit de organisatie, individuele acties lukten. Tegen Zweden was het puur toevalsvoetbal. Ik vond het verontrustend dat we zelden in staat waren tot een degelijke opbouw, alsof er geen plan was. Deze interland vond ik minder sterk dan eerder dit jaar.

En over de verdediging hoeven we het natuurlijk niet te hebben.
 
Bovenaan