WK Clubs 2025

JMD

Well-known member
Mijn hemel, 1,5 uur loten...

Die twee dames naast de 'lotingleider' waren heel goed in het emotieloos oplezen van teksten van de autocue met info over de clubs.

Europese ontmoetingen in de 1e ronde:
Paris SG - Atletico Madrid, Bayern München - Benfica, Manchester City - Juventus en Real Madrid - FC Salzburg

Als de groepshoofden de groepen ook winnen en dan de 1/8 finale ook zijn dit de kwartfinales:
Palmeiras - Bayern München (1)
Paris SG - Flamengo (2)
River Plate - Manchester City (3)
Fluminense - Real Madrid (4)

In de halve finale komen dan de winnaars van 1 en 3 elkaar tegen en die van 2 en 4

Joost

Well-known member
Dit is in potentie echt een fantastisch toernooi. Ontmoetingen tussen clubs uit verschillende continenten moeten wel haast spektakel opleveren. Boca v Bayern, Inter v River Plate,Fluminense v Mamelodi Sundowns. Ik vind die affiches echt om te smullen. Grote probleem is alleen dat de kalender al zo absurd vol is dat er helemaal geen plaats is voor dit toernooi in de kalender, zeker na de uitbreiding van de Europacup en die vele weekenden voor interlands.

Eef de Kip

Well-known member
Op basis waarvan moet dat spektakel opleveren? De affiches zijn idd mooi maar de andere toernooien waarbij clubs van verschillende continenten elkaar treffen leveren toch zelden spektakel op?
Die enkele potjes om de wereldbeker vroeger waren al niet om aan te gluren en in de huidige toernooivorm kan ik me ook niet aan de indruk onttrekken dat het allemaal niet over houdt.

Batigoal

Well-known member
Aangezien het in de voetballoze periode op de kalender is, een tijd na afloop van het huidige seizoen, zal ik best gaan volgen eigenlijk. En dan hopen dat Auckland City FC erin slaagt om een doelpunt te scoren.

JMD

Well-known member
Dit is in potentie echt een fantastisch toernooi. Ontmoetingen tussen clubs uit verschillende continenten moeten wel haast spektakel opleveren. Boca v Bayern, Inter v River Plate,Fluminense v Mamelodi Sundowns. Ik vind die affiches echt om te smullen. Grote probleem is alleen dat de kalender al zo absurd vol is dat er helemaal geen plaats is voor dit toernooi in de kalender, zeker na de uitbreiding van de Europacup en die vele weekenden voor interlands.
Het WK Clubs in de oude vorm toonde al jarenlang aan dat de Europese ploegen veel te sterk waren voor de rest van de wereld. De ploegen uit Azie/Afrika/Oceanië zijn gewoon kanonnenvoer.
Ja, het zal vanaf de kwartfinale wel leuk worden en sommige duels eerder ook wel, maar het overgrote deel in het begin is oninteressant. Het zegt al alles dat ze de rechten aan de straatstenen niet kwijt raakten

Joost

Well-known member
Het WK Clubs in de oude vorm toonde al jarenlang aan dat de Europese ploegen veel te sterk waren voor de rest van de wereld. De ploegen uit Azie/Afrika/Oceanië zijn gewoon kanonnenvoer.
Ja, het zal vanaf de kwartfinale wel leuk worden en sommige duels eerder ook wel, maar het overgrote deel in het begin is oninteressant. Het zegt al alles dat ze de rechten aan de straatstenen niet kwijt raakten
Wat is het verschil met het reguliere WK?

Eef de Kip

Well-known member
Mi geen, vandaar dat ik bang ben dat het niet interessant is maar wie weet wordt het een spektakel

JMD

Well-known member
Wat is het verschil met het reguliere WK?
Daar zijn minder kanonnenvoerlanden, simpelweg omdat bv veel Zuidkoreanen, Afrikanen enz gewoon in Europa spelen en dan voor hun land uitkomen.

Mi geen, vandaar dat ik bang ben dat het niet interessant is maar wie weet wordt het een spektakel
Dat wordt het zeker: 9-0, 7-1, 8-1, heerlijk veel doelpunten zullen er vallen in de 1e rondes.

Mario

Well-known member
Ik denk dat ik tegen die tijd lekker op vakantie ben, tv uit. De meeste wedstrijden zullen denk ik sowieso 's nachts zijn.

JMD

Well-known member
Ik denk dat ik tegen die tijd lekker op vakantie ben, tv uit. De meeste wedstrijden zullen denk ik sowieso 's nachts zijn.
Ik denk dat het vergelijkbaar zal zijn met het WK van 1994, dus duels om 18.30 en 22.00 ofzo, en idd ook een duel in de nacht. Dus je kan best veel zien, en als de FIFA slim is zorgen ze ervoor dat als Europese ploegen spelen het in de Europese avond is dat die spelen

Bovenaan