WK 2026

erka

Well-known member
Mochten ze op het WK een doelpunt maken dan verzoeken wij u allen iets minder lang te juichen. Afzender: 1 miljard TV kijkers.

Maarre, ik snap het wel hoor :)

Batigoal

Well-known member
Mochten ze op het WK een doelpunt maken dan verzoeken wij u allen iets minder lang te juichen. Afzender: 1 miljard TV kijkers.

Maarre, ik snap het wel hoor :)
En wellicht niet bij ieder doelpunt het shirt uit doen. Anders hou je weinig spelers over later in het toernooi.

BlauwVinger

Well-known member
Wie kan zeggen dat ie er geweest is. Bescheiden steek ik mijn vinger op. Het was destijds nog Swaziland. Een koninkrijk in Afrika. Dat is sowieso bijzonder, maar eigenlijk ook niet. Volgens zijn ze het laatste koninkrijk in Afrika. Ethiopië was er vroeger ook één. Pace en vree in koninkrijken. Ook daar Geen nagel om aan de kont te krabben, maar wél tevredenheid. Een fijne middelvinger naar al die republikleinen.

Afrika bestaat uit stammen. Als de ene stam wint wordt de andere onderdrukt. Dat heet tegenwoordig slavernij. Heel gewoon, dood gewoon. Maar bij Afrikaanse stammen valt niks te halen. Dus geen ereschuld.

Ik zit te zwammen: Marokko is ook een (succesvol) koninkrijk.
En Lesotho.

U.G.

Well-known member
Is er een livecam van Delfshaven?

Het is onvoorstelbaar, echt. Ik heb wel filmpjes van Heemaadsplein van een uur geleden. Ik ben met een maatje de Binnenweg afgestruind in westelijk richting. En ja wat kan je zeggen ; R’dam-West stelt niet teleur man. Het allermooiste is nog wel de gemoedelijkheid, de menigte, de drukte…en misschien dat sommigen de drank niet gaan kunnen handlen ( zag ik al bij café Patricia ) maar je weet dat er geen shit komt. Terwijl in Lissabon waarschijnlijk al bussen in de fik staan of wat dan ook. Ik ben nu echt emotioneel.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: PES5

U.G.

Well-known member
Die hadden zaterdag toch genoeg aan een punt? Of heb ik verkeerd zitten rekenen?

Felicitatoes voor UG, Sporting doorlopend kampioen en nu dit ook nog, het kan niet op.😀

Muito obrigado meu, ik stond vanavond met de rug naar de scherm. Druk met van alles, of misschien onbewust dealend met de spanning. Dit is eigenlijk 1 grote overwinning voor dat volk, de diaspora, en ook voor Rotterdam.

U.G.

Well-known member
IMG-2533.png

Heemraadsplein een uur geleden ! Dit plein heeft een hisrorische betekenis voor de gemeenschap. Dit is sinds begin jaren 60 ( 50 zelfs ) een verzamelpunt van Kaapverdiaanse matrozen die wachtten op uitvaren. De allereerste Kaapverdianen in R’dam zijn eigenlijk vluchtelingen geweest van het Portugese regime, en zijn Kaapverdië ontvlucht met Nederlandse rederijen.

• Leuk
Waarderingen: PES5
Bovenaan