WK 2026

Batigoal

Well-known member
Zweden is het oude Noorwegen van tegenwoordig. Zouden met de huidige tussenstanden zelfs laatste in hun groep komen te staan. En dat met Isak in de spits en onder meer Bergvall, die wel een reuzekans miste voor rust.

Ijsland-Oekraïne is wel een doelpuntrijk potje.

Bonehead

Well-known member
Ter ere van de 50ste verjaardag van onafhankelijkheid en 50jarig bestaan. eSwatini is de juiste schrijfwijze in de taal siSwati (óók met kleine prefix) en betekent ‘ land van de Swazi’.
Wie kan zeggen dat ie er geweest is. Bescheiden steek ik mijn vinger op. Het was destijds nog Swaziland. Een koninkrijk in Afrika. Dat is sowieso bijzonder, maar eigenlijk ook niet. Volgens zijn ze het laatste koninkrijk in Afrika. Ethiopië was er vroeger ook één. Pace en vree in koninkrijken. Ook daar Geen nagel om aan de kont te krabben, maar wél tevredenheid. Een fijne middelvinger naar al die republikleinen.

Afrika bestaat uit stammen. Als de ene stam wint wordt de andere onderdrukt. Dat heet tegenwoordig slavernij. Heel gewoon, dood gewoon. Maar bij Afrikaanse stammen valt niks te halen. Dus geen ereschuld.

Ik zit te zwammen: Marokko is ook een (succesvol) koninkrijk.

Laatst bewerkt:
Bovenaan