WK 2022 in Qatar

Max

Administrator
Forumleiding
Ik doelde meer op het WK van 1994

Maar er zijn zat deelnemers waar je niet zo vaak tegen speelt. Voor Nederland zijn er een aantal waar we nog nooit tegen hebben gespeeld: Qatar, Senegal, Servië (1x eerder in combinatie met Montenegro) en Nieuw Zeeland indien zij zich weten te kwalificeren.

Verder maakt het mij niet zoveel uit wie we loten. Het is een cliché, maar als je verder wil komen in het toernooi moet je van iedereen kunnen winnen. Zeker van de teams uit pot 3 en 4. Wellicht wil je Servië en Polen vermijden als je in een groep met Brazilië of Argentinië wordt ingedeeld.

Heb je gelijk in, maar ik heb altijd het idee dat je toch wat energie verspeelt door een sterke groepsfase. Anderzijds zie je dat we in 2014 na een sterke groep ook ver kwamen.
 

Kielse Rat

Well-known member
Ik doelde meer op het WK van 1994 😊
Toen heeft België verloren van Saoedi-Arabië (was nog niet geboren maar als ik het goed heb werd de Belgische defensie toen op een hoopje gedribbeld) dus misschien kunnen we ze toch maar beter vermijden dan. 😉
 

Mario

Well-known member
Toen heeft België verloren van Saoedi-Arabië (was nog niet geboren maar als ik het goed heb werd de Belgische defensie toen op een hoopje gedribbeld) dus misschien kunnen we ze toch maar beter vermijden dan. 😉

Wellicht dat Nederland in dat geval Gaston Taument maar weer moet selecteren
 

ALenstra

Well-known member
In de VI lees ik dat sinds 1993 toen de FIFA de landenranglijst invoerde de zwaarste groep in 1994 was. Groep E bestond uit Italie, Noorwegen, Ierland en Mexico. De makkelijkste groep was in 2018 toen groep A uit Uruguay, Rusland, Egypte en Saudi Arabie bestond.
 

Batigoal

Well-known member
In de VI lees ik dat sinds 1993 toen de FIFA de landenranglijst invoerde de zwaarste groep in 1994 was. Groep E bestond uit Italie, Noorwegen, Ierland en Mexico. De makkelijkste groep was in 2018 toen groep A uit Uruguay, Rusland, Egypte en Saudi Arabie bestond.
Zit even te kijken, want dat is voor de tijd dat ik voetbal volgde, maar mooie groep! Alle 4 de landen eindigden op 4 punten met een doelsaldo van 0! Ierland met o.a. Roy Keane, Andy Townsend en Tony Cascarino; Mexico met Blanco en keeper Campos met het kleurrijke shirt; Noorwegen met Haaland in de verdediging; Italië ook met een mooi team.
 

Max

Administrator
Forumleiding
In de VI lees ik dat sinds 1993 toen de FIFA de landenranglijst invoerde de zwaarste groep in 1994 was. Groep E bestond uit Italie, Noorwegen, Ierland en Mexico. De makkelijkste groep was in 2018 toen groep A uit Uruguay, Rusland, Egypte en Saudi Arabie bestond.

Zwakste groep.
 

De Wolf

Well-known member
Zwaarste puur naar ranglijst bekeken is Brazilië, Mexico, Senegal en Wales.
Minst zwaar is Qatar, Kroatie, Polen en Ghana.
 

Jacco

Well-known member
Minst interessant: Qatar, Zwitserland, Tunesie, Saudi-Arabie (oh nee, twee keer midden oosten; mag niet)
Een niet-interessante poule is ook altijd wel handig; dat scheelt weer wat tijd.
 

ALenstra

Well-known member
Zozo in de beginfase vier wedstrijden per dag, 11.00, 14.00, 17.00 en 20.00 zijn geen verkeerde tijden.
 
Bovenaan