We gaan vast de groep des doods loten.Van Gaal zijn PCR test test nog positief. Dus nu is Blind afgevaardigd. Hopelijk dat we niet alsnog op wonderbaarlijke wijze bij de loting worden uitgeloot.
Zonder de gekheid van voorspellingen is het wel knap dat de Salomonseilanden wederom de finale hebben bereikt. Sinds Australië de overstap heeft gemaakt naar de Aziatische zone, heeft Nieuw Zeeland de macht overgenomen in Oceanië.maar de verschillen onderling lijken kleiner te worden. Ik dacht altijd dat Nieuw Caledonie de grootste uitdager was, maar dat lijkt inmiddels dus de Salomonseilanden te zijn. Maar goed, allen waarschijnlijk nog steeds te klein voor de uiteindelijke play-offs voor een WK ticket..De Salomonseilanden versloegen de grote buur Papoea Nieuw-Guinea (3-2) en plaatsten zich voor de finale van de OFC.
De andere halve finale begint straks om 19:30.
Vanaf 2026 plaatst de winnaar van Oceanië zich direct voor het WK, en krijgt de nummer 2 nog een kans in de play-offs.Zou toch fantastisch zijn moest zo'n eilandengroep ooit het WK weten te bereiken. Maar goed, als ze al voorbij Nieuw-Zeeland zouden geraken dan geef ik de Salomonseilanden maar weinig kans tegen Costa Rica.
België, Nederland, Marokko en Canada lijkt me wel een leuke poule.Pot 1: Qatar, Brazilië, België, Frankrijk, Argentinië, Engeland, Spanje en Portugal.
Pot 2: Nederland, Duitsland, Denemarken, Zwitserland, Uruguay en Kroatie. (VS / Mexico / Senegal)
Pot 3: Iran, Japan, Servië, Polen en Zuid-Korea, (Senegal / Costa Rica) Marokko, Tunesië
Pot 4: Ecuador, Saoedi-Arabië, Ghana, Canada, Wales / Oekraïne / Schotland, VAE / Australië, Peru / (Costa Rica / Mexico / VS)
Saudi-Arabië ipv Canada 😏België, Nederland, Marokko en Canada lijkt me wel een leuke poule.
België, Nederland, Marokko en Canada lijkt me wel een leuke poule.
In 2006 ging de finale tussen Australië en de Solomon Eilanden, die schakelden toen NZ uit... Dus ook toen waren zij de grootste uitdager van NZ.Zonder de gekheid van voorspellingen is het wel knap dat de Salomonseilanden wederom de finale hebben bereikt. Sinds Australië de overstap heeft gemaakt naar de Aziatische zone, heeft Nieuw Zeeland de macht overgenomen in Oceanië.maar de verschillen onderling lijken kleiner te worden. Ik dacht altijd dat Nieuw Caledonie de grootste uitdager was, maar dat lijkt inmiddels dus de Salomonseilanden te zijn. Maar goed, allen waarschijnlijk nog steeds te klein voor de uiteindelijke play-offs voor een WK ticket..
Ronald heeft dus gewoon gelijk.
Die zijn automatisch in Pot 4 gezet.Is het nou zo dat de landen die nog playoffs moeten spelen/inhalen pech hebben dat ze in pot 4 belanden?
Of zouden ze daar ook komen op basis van rating?
Buiten dat het (normaal gezien) drie zekere punten zijn spreekt een duel tegen Saoedi-Arabië me allerminst aan. Canada is een land waar je als België of Nederland zijnde anders nooit tegen zou spelen.Saudi-Arabië ipv Canada 😏
Ik doelde meer op het WK van 1994 😊Buiten dat het (normaal gezien) drie zekere punten zijn spreekt een duel tegen Saoedi-Arabië me allerminst aan. Canada is een land waar je als België of Nederland zijnde anders nooit tegen zou spelen.