WK 2022 in Qatar

Mario

Well-known member
Met 2 Europese teams in één groep:

Qatar, Nederland, Tunesië, Wales/Schotland/Oekraïne
 
Laatst bewerkt:

Max

Administrator
Forumleiding
Van Gaal zijn PCR test test nog positief. Dus nu is Blind afgevaardigd. Hopelijk dat we niet alsnog op wonderbaarlijke wijze bij de loting worden uitgeloot.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

Mario

Well-known member
De Salomonseilanden versloegen de grote buur Papoea Nieuw-Guinea (3-2) en plaatsten zich voor de finale van de OFC.
De andere halve finale begint straks om 19:30.
Zonder de gekheid van voorspellingen is het wel knap dat de Salomonseilanden wederom de finale hebben bereikt. Sinds Australië de overstap heeft gemaakt naar de Aziatische zone, heeft Nieuw Zeeland de macht overgenomen in Oceanië.maar de verschillen onderling lijken kleiner te worden. Ik dacht altijd dat Nieuw Caledonie de grootste uitdager was, maar dat lijkt inmiddels dus de Salomonseilanden te zijn. Maar goed, allen waarschijnlijk nog steeds te klein voor de uiteindelijke play-offs voor een WK ticket..
 

Kielse Rat

Well-known member
Zou toch fantastisch zijn moest zo'n eilandengroep ooit het WK weten te bereiken. Maar goed, als ze al voorbij Nieuw-Zeeland zouden geraken dan geef ik de Salomonseilanden maar weinig kans tegen Costa Rica.
 

Forza AZ

Well-known member
Zou toch fantastisch zijn moest zo'n eilandengroep ooit het WK weten te bereiken. Maar goed, als ze al voorbij Nieuw-Zeeland zouden geraken dan geef ik de Salomonseilanden maar weinig kans tegen Costa Rica.
Vanaf 2026 plaatst de winnaar van Oceanië zich direct voor het WK, en krijgt de nummer 2 nog een kans in de play-offs.
 

Kielse Rat

Well-known member
Pot 1: Qatar, Brazilië, België, Frankrijk, Argentinië, Engeland, Spanje en Portugal.
Pot 2: Nederland, Duitsland, Denemarken, Zwitserland, Uruguay en Kroatie. (VS / Mexico / Senegal)
Pot 3: Iran, Japan, Servië, Polen en Zuid-Korea, (Senegal / Costa Rica) Marokko, Tunesië
Pot 4: Ecuador, Saoedi-Arabië, Ghana, Canada, Wales / Oekraïne / Schotland, VAE / Australië, Peru / (Costa Rica / Mexico / VS)
België, Nederland, Marokko en Canada lijkt me wel een leuke poule.
 

JMD

Well-known member
Zonder de gekheid van voorspellingen is het wel knap dat de Salomonseilanden wederom de finale hebben bereikt. Sinds Australië de overstap heeft gemaakt naar de Aziatische zone, heeft Nieuw Zeeland de macht overgenomen in Oceanië.maar de verschillen onderling lijken kleiner te worden. Ik dacht altijd dat Nieuw Caledonie de grootste uitdager was, maar dat lijkt inmiddels dus de Salomonseilanden te zijn. Maar goed, allen waarschijnlijk nog steeds te klein voor de uiteindelijke play-offs voor een WK ticket..
In 2006 ging de finale tussen Australië en de Solomon Eilanden, die schakelden toen NZ uit... Dus ook toen waren zij de grootste uitdager van NZ.
 

Jacco

Well-known member
Is het nou zo dat de landen die nog playoffs moeten spelen/inhalen pech hebben dat ze in pot 4 belanden?
Of zouden ze daar ook komen op basis van rating?
 

Forza AZ

Well-known member
Is het nou zo dat de landen die nog playoffs moeten spelen/inhalen pech hebben dat ze in pot 4 belanden?
Of zouden ze daar ook komen op basis van rating?
Die zijn automatisch in Pot 4 gezet.

Als de ranking was gevolgd dan hadden Wales/Oekraïne/Schotland en Peru/Australië/VAE in Pot 3 gezeten in plaats van Zuid Korea en Tunesië.
 

Kielse Rat

Well-known member
Saudi-Arabië ipv Canada 😏
Buiten dat het (normaal gezien) drie zekere punten zijn spreekt een duel tegen Saoedi-Arabië me allerminst aan. Canada is een land waar je als België of Nederland zijnde anders nooit tegen zou spelen.
 

Mario

Well-known member
Buiten dat het (normaal gezien) drie zekere punten zijn spreekt een duel tegen Saoedi-Arabië me allerminst aan. Canada is een land waar je als België of Nederland zijnde anders nooit tegen zou spelen.
Ik doelde meer op het WK van 1994 😊

Maar er zijn zat deelnemers waar je niet zo vaak tegen speelt. Voor Nederland zijn er een aantal waar we nog nooit tegen hebben gespeeld: Qatar, Senegal, Servië (1x eerder in combinatie met Montenegro) en Nieuw Zeeland indien zij zich weten te kwalificeren.

Verder maakt het mij niet zoveel uit wie we loten. Het is een cliché, maar als je verder wil komen in het toernooi moet je van iedereen kunnen winnen. Zeker van de teams uit pot 3 en 4. Wellicht wil je Servië en Polen vermijden als je in een groep met Brazilië of Argentinië wordt ingedeeld.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan