WK 2022 in Qatar ; Groep G

BlauwVinger

Well-known member
ubZMmzc.jpg


LQkuFj1.jpg
 
Laatst bewerkt:

BlauwVinger

Well-known member
Wedstrijdschema toegevoegd in openingspost. Er is sprake van twee uren tijdverschil met de Comoren en een uur met Nederland.
 

Batigoal

Well-known member
Het valt nog te bezien met welke doelmannen de Zwitsers afreizen naar Qatar. Afgelopen week raakte Gladbach-doelman Yann Sommer geblesseerd en het wordt voor hem een race tegen de klok om op tijd fit te raken. Eerder raakte Montpellier-doelman Jonas Omlin al geblesseerd en gisteren viel Lorient-keeper Yvon Mvogo geblesseerd uit tegen PSG. De oud-doelman van PSV mist sowieso het WK. Andere mogelijke doelmannen voor Zwitserland zijn David von Ballmoos (Young Boys), Gregor Kobel (Dortmund), Philipp Köhn (RB Salzburg) of Marwin Hitz (FC Basel). Die hebben allen bij elkaar slechts 9 interlands.
 

Batigoal

Well-known member
David von Ballmoos, prachtige naam.

Roman Bürki geen optie meer?
Die is zo te zien sinds het WK 2018 al nooit meer opgeroepen. Lijkt mij ook geen reële optie meer sinds zijn overgang naar toekomstig MLS-team St-Louis, waarvoor hij dit seizoen 4 wedstrijdjes keepte in het reserveteam, dat uitkomt op het 3e niveau.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Dat is het nadeel van één vaste doelman. Bij NL scoort Cillessen 63 interlands, Bijlow 6, Flekken 4, Pasveer 2 en Noppert 0. Laat je Cillessen thuis, dan zitten wij ook op slechts 12 interlands. Maar goed Van der Sar had 7 interlands gekeept voordat hij op het EK 1996 onder de lat stond. Die had natuurlijk voldoende Europese ervaring. Bijlow en Pasveer hebben ieder ook gewoon 22 Europese duels gespeeld.
 

Pascallovic

Well-known member
Dat is het nadeel van één vaste doelman. Bij NL scoort Cillessen 63 interlands, Bijlow 6, Flekken 4, Pasveer 2 en Noppert 0. Laat je Cillessen thuis, dan zitten wij ook op slechts 12 interlands. Maar goed Van der Sar had 7 interlands gekeept voordat hij op het EK 1996 onder de lat stond. Die had natuurlijk voldoende Europese ervaring. Bijlow en Pasveer hebben ieder ook gewoon 22 Europese duels gespeeld.
Toch heeft een Cillessen van de laatste 30 interlands er ook maar 5 meegedaan. Nederland heeft al jaren geen vaste doelman meer en onder de lat is het een tombola met iedere interlandperiode weer een ander tussen de palen. Dat tikt schijnbaar ook niet aan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Max

Maasveld

Well-known member
Die is zo te zien sinds het WK 2018 al nooit meer opgeroepen. Lijkt mij ook geen reële optie meer sinds zijn overgang naar toekomstig MLS-team St-Louis, waarvoor hij dit seizoen 4 wedstrijdjes keepte in het reserveteam, dat uitkomt op het 3e niveau.
Pfoe, die is wel ver weggezakt.
 

Batigoal

Well-known member
Uiteindelijk zijn Sommer en Omlin 'gewoon' geselecteerd, die zullen dus fit worden op tijd. Kobel en Köhn zijn de andere keepers. Meest opvallende afwezige is Kevin Mbabu van Fulham.
 

Mario

Well-known member
Zwitserland - Kameroen halverwege nog 0-0.

Mijn inziens de sterkste groep, 4 goede teams die allemaal kans hebben om de achtste finales te halen. Uiteraard is Brazilië de grote favoriet in deze groep, maar ik denk dat de rest elkaar weinig ontloopt.
 

Batigoal

Well-known member
Ik heb het op de achtergrond aan staan, maar ik vind het tot dusverre geen onaardige 0-0. Kameroen had wel op 1-0 moeten staan gezien de kansen, dus Zwitserland zal zo wel als eerste scoren.

En inderdaad leuke groep, want van Servië verwacht ik gezien het spelersmateriaal ook wel wat.
 

Maasveld

Well-known member
Ik heb het op de achtergrond aan staan, maar ik vind het tot dusverre geen onaardige 0-0. Kameroen had wel op 1-0 moeten staan gezien de kansen, dus Zwitserland zal zo wel als eerste scoren.

En inderdaad leuke groep, want van Servië verwacht ik gezien het spelersmateriaal ook wel wat.
Servië heeft de gave om eigenlijk altijd tegen te vallen.
 

Mario

Well-known member
Kameroen valt niet mee, de drie punten zijn voor de Zwitsers die ook nalaten om meer te scoren.
 

Batigoal

Well-known member
Zwitserland wint op kenmerkende manier; saai en degelijk. Maar wel positief resultaat. Kameroen zakte ver terug in de 2e helft.
 
Bovenaan