BlauwVinger
Well-known member
Laatst bewerkt:
Ja, hiervoor maken we plaats in de agenda.Heerlijk Spanje-Duitsland. Het gezicht van Lothar Matthäus gisteren? - In 2010 had ik nooit verwacht dat wij de Duitsers gingen verslaan. Puyol heeft zich onsterfelijk gemaakt door zijn goal tegen Duitsland. - Top affiche en waar ik zeer naar uitkijk.
En lekker om 20.00 uur.Heerlijk Spanje-Duitsland. Het gezicht van Lothar Matthäus gisteren? - In 2010 had ik nooit verwacht dat wij de Duitsers gingen verslaan. Puyol heeft zich onsterfelijk gemaakt door zijn goal tegen Duitsland. - Top affiche en waar ik zeer naar uitkijk.
Op zich een prima selectie met wel veel bekende namen, met name veel spelers die in Duitsland voetballen. Wel las ik dat de bondscoach niet populair is vanwege zijn defensieve voetbal en conservatieve selectiebeleid (zoals de selecties van de 36-jarige Nagatomo en de inmiddels 39-jarige Kawashima). Ook opvallend en jammer dat Celtic-smaakmaker Furuhashi er niet bij zit. Sugawara van AZ is er ook niet bij. Desondanks geen verkeerde selectie om wellicht een stuntje neer te zetten.Doel: Shuichi Gonda (Shimizu S-Pulse), Daniel Schmidt (Sint-Truiden, Bel), Eiji Kawashima (Strasbourg, Fra)
Defensie: Hiroki Sakai (Urawa Red Diamonds), Miki Yamane (Kawasaki Frontale), Ko Itakura (Borussia Mönchengladbach, Dui), Takehiro Tomiyasu (Arsenal, Eng), Maya Yoshida (Schalke 04, Dui), Shogo Taniguchi (Kawasaki Frontale), Hiroki Ito (VfB Stuttgart, Dui), Yuto Nagatomo (FC Tokyo), Yuta Nakayama (Huddersfield Town, Eng)
Middenveld: Junya Ito (Stade de Reims, Fra), Ritsu Doan (SC Freiburg, Dui), Wataru Endo (VfB Stuttgart, Dui), Hidemasa Morita (Sporting, Por), Ao Tanaka (Fortuna Dusseldorf, Dui), Daichi Kamada (Eintracht Frankfurt, Dui), Takefusa Kubo (Real Sociedad, Spa), Takumi Minamino (AS Monaco, Fra), Kaoru Mitoma (Brighton & Hove Albion, Eng), Gaku Shibasaki (Leganes, Spa), Yuki Soma (Nagoya Grampus)
Aanval: Daizen Maeda (Celtic, Sch), Ayase Ueda (Cercle Brugge, Bel), Takuma Asano (Vfl Bochum, Dui)
Vooral bijzonder wat ze tegenwoordig allemaal als zogenaamde 'middenvelder' wegschrijven. Leuke selectie, maar ik mis vooral voorin toch net dat beetje extra kwaliteit om het de Europese tegenstanders echt lastig te maken.
De kwalificatie voor dit toernooi verliep moeizaam voor Japan, verder nog nooit door de eerste ronde gekomen op een WK.
Ik denk dat hij de 1e knock-out ronde bedoeld, aangezien ze in 2018 ook gewoon in de 1/8 finale van Belgie verloren. In 2010 ook de 1/8-finale gehaald tegen Paraguay en 2002 inderdaad ook de laatste 16 tegen Turkije.WK 2002?
Ze speelden België helemaal zoek in 2018. Stonden als ik me niet vergis ook met 2-0 voor. De leukste wedstrijd van het toernooi in elk geval.