WK 2022 in Qatar ; Groep E

BlauwVinger

Well-known member
0HUHgNa.jpg


jbU8nwP.jpg
 
Laatst bewerkt:

Raul

Well-known member
Heerlijk Spanje-Duitsland. Het gezicht van Lothar Matthäus gisteren? - In 2010 had ik nooit verwacht dat wij de Duitsers gingen verslaan. Puyol heeft zich onsterfelijk gemaakt door zijn goal tegen Duitsland. - Top affiche en waar ik zeer naar uitkijk.
 

Mario

Well-known member
Met Japan en Costa Rica in de poule, gaan Spanje en Duitsland normaal gesproken wel door.
 

Batigoal

Well-known member
Heerlijk Spanje-Duitsland. Het gezicht van Lothar Matthäus gisteren? - In 2010 had ik nooit verwacht dat wij de Duitsers gingen verslaan. Puyol heeft zich onsterfelijk gemaakt door zijn goal tegen Duitsland. - Top affiche en waar ik zeer naar uitkijk.
Ja, hiervoor maken we plaats in de agenda.

Dit is trouwens typisch zo'n groep waarin een derde hond er met het been (doorgaan in de groep) vandoor kan gaan. Ik gok dat Japan samen met de winnaar van Spanje-Duitsland door gaat.
 
  • Leuk
Waarderingen: Raul

PES5

Administrator
Forumleiding
Heerlijk Spanje-Duitsland. Het gezicht van Lothar Matthäus gisteren? - In 2010 had ik nooit verwacht dat wij de Duitsers gingen verslaan. Puyol heeft zich onsterfelijk gemaakt door zijn goal tegen Duitsland. - Top affiche en waar ik zeer naar uitkijk.
En lekker om 20.00 uur.
 
  • Leuk
Waarderingen: Raul

BlauwVinger

Well-known member
Wedstrijdschema toegevoegd in openingspost. Er is sprake van twee uren tijdverschil met de Comoren en een uur met Nederland.
 

Batigoal

Well-known member
De eerste definitieve selectie voor het WK is die van Japan.

Doel: Shuichi Gonda (Shimizu S-Pulse), Daniel Schmidt (Sint-Truiden, Bel), Eiji Kawashima (Strasbourg, Fra)

Defensie: Hiroki Sakai (Urawa Red Diamonds), Miki Yamane (Kawasaki Frontale), Ko Itakura (Borussia Mönchengladbach, Dui), Takehiro Tomiyasu (Arsenal, Eng), Maya Yoshida (Schalke 04, Dui), Shogo Taniguchi (Kawasaki Frontale), Hiroki Ito (VfB Stuttgart, Dui), Yuto Nagatomo (FC Tokyo), Yuta Nakayama (Huddersfield Town, Eng)

Middenveld: Junya Ito (Stade de Reims, Fra), Ritsu Doan (SC Freiburg, Dui), Wataru Endo (VfB Stuttgart, Dui), Hidemasa Morita (Sporting, Por), Ao Tanaka (Fortuna Dusseldorf, Dui), Daichi Kamada (Eintracht Frankfurt, Dui), Takefusa Kubo (Real Sociedad, Spa), Takumi Minamino (AS Monaco, Fra), Kaoru Mitoma (Brighton & Hove Albion, Eng), Gaku Shibasaki (Leganes, Spa), Yuki Soma (Nagoya Grampus)

Aanval: Daizen Maeda (Celtic, Sch), Ayase Ueda (Cercle Brugge, Bel), Takuma Asano (Vfl Bochum, Dui)
Op zich een prima selectie met wel veel bekende namen, met name veel spelers die in Duitsland voetballen. Wel las ik dat de bondscoach niet populair is vanwege zijn defensieve voetbal en conservatieve selectiebeleid (zoals de selecties van de 36-jarige Nagatomo en de inmiddels 39-jarige Kawashima). Ook opvallend en jammer dat Celtic-smaakmaker Furuhashi er niet bij zit. Sugawara van AZ is er ook niet bij. Desondanks geen verkeerde selectie om wellicht een stuntje neer te zetten.
 

Pascallovic

Well-known member
Vooral bijzonder wat ze tegenwoordig allemaal als zogenaamde 'middenvelder' wegschrijven. Leuke selectie, maar ik mis vooral voorin toch net dat beetje extra kwaliteit om het de Europese tegenstanders echt lastig te maken.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Echt een hoop die tegenwoordig in Europa spelen. Dat was vroeger toch anders. Schmidt ook wel een mooie Japanse naam.
 

Susaa

Well-known member
Vooral bijzonder wat ze tegenwoordig allemaal als zogenaamde 'middenvelder' wegschrijven. Leuke selectie, maar ik mis vooral voorin toch net dat beetje extra kwaliteit om het de Europese tegenstanders echt lastig te maken.

Ik denk ze prima uit de voeten kunnen in de Sauna's van Stadions.

4 jaar terug maakten ze het België behoorlijk lastig.
 

Mario

Well-known member
De kwalificatie voor dit toernooi verliep moeizaam voor Japan, verder nog nooit door de eerste ronde gekomen op een WK.
 

Pascallovic

Well-known member
Ik denk dat hij de 1e knock-out ronde bedoeld, aangezien ze in 2018 ook gewoon in de 1/8 finale van Belgie verloren. In 2010 ook de 1/8-finale gehaald tegen Paraguay en 2002 inderdaad ook de laatste 16 tegen Turkije.
 

Makanaky

Well-known member
Ze speelden België helemaal zoek in 2018. Stonden als ik me niet vergis ook met 2-0 voor. De leukste wedstrijd van het toernooi in elk geval.
 

Batigoal

Well-known member
Oud Zwolle-verdediger Yuto Nakayama is geblesseerd geraakt en vervangen door een spits uit de Japanse competitie. Het is wel raar dat zelfs dan Celtic-topscorer Furuhashi niet geselecteerd wordt. Daar zal wel meer achter zitten.

Bij Die Mannschaft opnieuw geen eindtoernooi voor Marco Reus, dat is wel zuur. Mario Götze is er wel weer bij, net als de 17-jarige Moukoko.

FhMrbQpWQAMqf4v
 

Batigoal

Well-known member
Valencia-verdediger José Gaya is geblesseerd geraakt op de training en is afgehaakt. Hij wordt vervangen door Barça-jonkie Alejandro Baldé en daarmee is Barcelona hofleverancier op dit WK.
 
Bovenaan