WK 2022 in Qatar ; Groep D

Pascallovic

Well-known member
Veel vechtvoetbal, weinig kwaliteit. Tunesië 2e helft ietsje gevaarlijker, maar Australië houdt met veel inzet stand.

Mag toch aannemen dat Denemarken boven deze 2 landen eindigt.
We hebben gezien dat Denemarken als ze het spel zelf moeten maken, ook niet makkelijk tot kansen komt. Met de druk erop tegen Australie omdat ze moeten winnen, kan het zo maar misgaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Max

JMD

Well-known member
Jep. En dan heeft Denemarken dan eigenlijk nog de mazzel dat Australië wint, dan houden ze het in eigen hand, zelfs bij verlies tegen Frankrijk. Als Tunesië had gelijkgespeeld of gewonnen had Denamrken bij verlies afhankelijk geweest van Frankrijk - Tunesië.
 

Raul

Well-known member
Stond net op NOS:

Sfeer bij Frankrijk verbeterd na vertrek Benzema'​

Een opmerkelijk bericht uit L'Equipe. De sportkrant meldt dat er in de Franse WK-selectie een verschil valt te proeven "voor en na het vertrek van Benzema".
Volgens de krant zou atmosfeer bij Frankrijk "vrijer en ontspannen" zijn sinds de aanvaller van Real Madrid de selectie noodgedwongen moest verlaten door een blessure.
L'Equipe schrijft dat spelers uit de selectie, van jong tot oud, zich geïntimideerd voelden door de aanwezigheid van Benzema.
 

Raul

Well-known member
Koundé wordt door Xavi nu ook door Deschamps als rechtback ingezet. Niet zijn sterkste positie, maar ik heb een keer gelezen dat hij het niet erg vindt om als rechtsback te spelen.

Ik ben benieuwd hoe Mbappé (weer) het voetbal zo simpel speelt. Zo goed en het kost hem weinig moeite, lijkt het.
 
Laatst bewerkt:

Raul

Well-known member
Nee, haha. Ik refereerde aan Koundé, want hij zei zelf een keer dat hij het niet erg vindt om als rechtsback te willen spelen, maar dat geloof ik niets van. Hij wil graag centraal spelen.
 

Pascallovic

Well-known member
Er liepen nog twee andere verdedigers en hij had bovendien nog een hele weg af te leggen. Geel was de juiste beslissing.
Die 2 verdedigers hadden hem nooit meer bijgehaald. De weg die was af te leggen was alleen rechtdoor zonder obstakels voor de keeper.
 

Raul

Well-known member
Ik moet zeggen dat Griezmann goed in vorm is en langzaamaan zie je de oude Griezmann terug. Bij Atletico was hij al het lichtpuntje en je ziet dat hij die lijn voortzet.
 

Mario

Well-known member
Ik ben benieuwd of Frankrijk de titel kan prolongeren, dat is alleen Italië (1934, 1938) en Brazilië (1958, 1962) ooit gelukt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Raul

Mario

Well-known member
Australië - Denemarken maar even opgezet. Daar zal wel de beslissing vallen welk team naast Frankrijk doorgaat naar de 8e finales.
 
Bovenaan