WK 2022: de knock-outrondes

Mario

Well-known member
Huh? Het toernooi was toch vrijdag al afgelopen?! Ik zag Feyenoord gisteren alweer voetballen.
Nee, de volgende wedstrijd moeten we tegen Frankrijk toch?

We zijn wel ongeslagen dit WK, dat kunnen meeste landen niet zeggen. Alleen Kroatië en Marokko tot op heden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Max

JMD

Well-known member
We zijn wel ongeslagen dit WK, dat kunnen meeste landen niet zeggen. Alleen Kroatië en Marokko tot op heden.
Net als in 2014... En in 2010 tot de finale. Toen was overigens Nieuw Zeeland de enige ongeslagen ploeg...
 

Friesland

Well-known member
Net als in 2014... En in 2010 tot de finale. Toen was overigens Nieuw Zeeland de enige ongeslagen ploeg...
De laatste reguliere nederlaag was tegen Portugal in 2006, nu al 19 WK-wedstrijden ongeslagen in reguliere tijd. Tot aan de zege op Senegal deelden we het record (toen nog 14) met Duitsland (verdeeld over de WK's van 1966-70-74).
Als je de verlenging meerekent dan zitten we op 12 en dicht tegen het record van Brazilië (13, tijdens de WK's van 1958-62-66)

Voor Nederland gaat het bijna altijd mis op een WK als er een verlenging is.
In 1938 werd Nederland na verlenging uitgeschakeld tegen Tsjecho-Slowakije
In 1978 werd Nederland na verlenging uitgeschakeld tegen Argentinië
In 1998 werd Nederland na strafschoppen uitgeschakeld tegen Brazilië
In 2010 werd Nederland na verlenging uitgeschakeld tegen Spanje
In 2014 ging Nederland na strafschoppen door tegen Costa Rica
Ook in 2014 werd Nederland na strafschoppen uitgeschakeld tegen Argentinië
En nu weer na strafschoppen uitgeschakeld tegen Argentinië
Dus, 7x verlengen op een WK, pas 1x succes.
 
Laatst bewerkt:

Abubakari

Well-known member
Maar om die nou de schuld te geven van het verlies tegen Argentinië vind ik onterecht.
Er is ook (vrijwel) niemand die dat doet, Lahoz floot gewoon een idioot slechte wedstrijd. Met zijn handvol gele kaarten voor wisselspelers en leden van de technische staf. Ik geloof dat ie ook nog 67.000 keer geel heeft gegeven aan toeschouwers.

Maar mooi dat John de Bever op tv nog even mocht herhalen wat elke voetballiefhebber in Nederland vrijdag al zei. Toegevoegde waarde hoor, die John, doe mij zijn broers Ed en Willem maar. Zingen ook leuker.
 

Abubakari

Well-known member
Als je de Paardenmongool der Natie uitnodigt (Valentijntje dus) dan ligt de lat niet zo hoog. En ik denk dat Ed en Willem ook helemaal geen zin in die onzin hebben.
 
Bovenaan