WK 2022: de knock-outrondes

erka

Well-known member
Hoe Argentinië in de knoei nog komt tegen Australie, dat biedt toch wel hoop. Matige ploeg Argentinië, alleen Messi wordt elke wedstrijd beter.
 

Maasveld

Well-known member
Ik denk det er weinig ploegen zijn die eenvoudig winnen van Australië. Ondanks dat het 11 houten klazen zijn is het wel ontzettend vervelend voetballen tegen hen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Max

Reinoud

Well-known member
Wie sprong Blind na z'n treffer nu in de armen?
Zelf een wedstrijd spelen dus niets van gezien, vrijdag feest met werk. Verwacht dan wel schermen.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Ik ben overigens niet onder de indruk van Argentinië. Je moet je alleen niet onder druk laten zetten. Dus riskante passes op eigen helft voorkomen en voorzichtig zijn met breedteballen. Speel je daar doorheen, dan ligt er meteen ruimte en dus kans.
 

Mario

Well-known member
Het wordt alweer de 6e ontmoeting met Argentinië op een WK (1974, 1978, 1998, 2006, 2014, 2022) Dus met recht een klassieker. Alleen Duitsland zijn we vaker tegengekomen op eindrondes(WK&EK)
 

BlauwVinger

Well-known member
Oranje speelt met profylactisch catenaccio op het snij- en wrijfvlak van efficiëntie en effectiviteit.

Wellicht is het een te beproeven formule en succesvol recept.

Het zijn verwarrende tijden...
 

BlauwVinger

Well-known member
Wat is er verwarrend?

Dit is mijn 15de WK en ben op weg naar de vierde finale op evenzovele continenten. De verwarring schuilt in hinken op twee gedachten. Ik heb betere en meer herinnering aan verloren gegane glanspartijen dan gewonnen veldslagen met een betonnen rand, met uitzondering van de Battle of Dortmund.

Het lijkt 'bon ton' te zijn geworden om te accepteren dat wereldkampioen worden met het huidige oranjevoetbal bewerkstelligd kan/mag worden. Ik hang gelet op de amusementswaarde die stroming cq gedachte niet aan.
 

Mario

Well-known member
Wereldkampioen...tsja, de hele voetbalnatie snakt naar eindelijk een wereldtitel na 3 verloren finales. Ik zie het nu ook niet gebeuren, al zou het wel bij Nederland passen: de titel op een omstreden toernooi in de winter met betonvoetbal. Kunnen azijnpissers zoals wij Nederlanders zijn nog jaren vooruit, met 'ja maar...'
 

Abubakari

Well-known member
Het lijkt 'bon ton' te zijn geworden om te accepteren dat wereldkampioen worden met het huidige oranjevoetbal bewerkstelligd kan/mag worden. Ik hang gelet op de amusementswaarde die stroming cq gedachte niet aan.
Als je de keuze hebt tussen wereldkampioen met dit voetbal of de schoonheidsprijs kies ik ook voor wereldkampioen, gewoon één keertje wereldkampioen, gaan we dan wel weer voor de schoonheisprijs. Ellende is alleen dat het er waarschijnlijk weer op neer komt dat je ook met dit voetbal geen wereldkampioen wordt.

Dan liever een schoonheidsprijs, al vraag ik mij af of dat er met deze selectie in zit, wat ook wel de reden zal zijn dat van Gaal voor deze tactiek kiest. Waarmee je overigens ook wel mooier kunt spelen, maar dat lijkt er momenteel niet in te zitten.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Precies dat. Ik was blij dat Van Bronckhorst ons aan de titel heeft geholpen, maar ik ben blij dat we nu beter voetbal krijgen voorgeschoteld onder Slot. Laat Nederland dan maar op deze manier die titel winnen, wat ons denk ik ook toekomt. Vraag het mij af of het gaat lukken. Je moet nog drie potten winnen, maar vanaf nu krijg je serieuzere tegenstanders.
 
Bovenaan