WK 2022: de knock-outrondes

JMD

Well-known member
Kameroen, Ghana en Senegal lukte het niet, een kwartfinale winnen, maar Marokko wel... Het eerste Afrikaanse land ooit in de 1/2 finales.
 

Batigoal

Well-known member
Wat een ongekende stunt!! Echt heel knap met een op het oog niet zo'n bijzondere selectie. Maar de eenheid is geweldig. Amrabat gaat wel een mooie transfer maken komende maand. Geweldige speler is hij geworden.

Maar eerlijk is eerlijk wel medelijden om Ronaldo zo te zien. Ik had hem een mooier afscheid gegund.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Wow, geweldig! Prachtige ontlading na afloop. Sofyan Amrabat is voor mij nu al de speler van het toernooi. Hij staat symbool voor dit Marokkaanse elftal: onverzettelijkheid, maar niet ongecontroleerd (op die spits op het laatst na). Geweldig hoe hij op het laatst nog een paar keer op z'n tandvlees de bal veroverde en vervolgens heel rustig onder de druk uit voetbalde.
 

erka

Well-known member
Die counters van Marokko waren (op de afronding na) echt vlijmscherp soms. En hun verdediging is ook heel goed. Prima en dik verdiende prestatie.
 

JMD

Well-known member
Ik hoop natuurlijk op Kroatië en Marokko, maar vrees dat de finale dan tussen Argentinië en Frankrijk/Engeland zal gaan. Het toernooi doet me steeds meer denken aan 2002, toen er ook flink wat stunts waren, met ook toen 2 onverwachte halvefinalisten (Turkije, Zuid Korea), maar die verloren allebei hun halve finale. In score (2x 1-0) was dat niet overtuigend toen, maar zowel Zuid Korea als Turkije kwam er in de halve finale niet aan te pas, de pijp was leeg.
 

erka

Well-known member
Och Argentinië-Engeland als finale heeft ook wel een beetje geopolitieke en voetbalhistorische lading.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

JFK

Well-known member
Wow, geweldig! Prachtige ontlading na afloop. Sofyan Amrabat is voor mij nu al de speler van het toernooi. Hij staat symbool voor dit Marokkaanse elftal: onverzettelijkheid, maar niet ongecontroleerd (op die spits op het laatst na). Geweldig hoe hij op het laatst nog een paar keer op z'n tandvlees de bal veroverde en vervolgens heel rustig onder de druk uit voetbalde.
Ik vind die keeper van ze ook echt geweldig.
 

Batigoal

Well-known member
Met het verslaan van Spanje en daarna Portugal hebben de Noord-Afrikanen Al-Andalus weer terugveroverd.
 

Friesland

Well-known member
Kameroen, Ghana en Senegal lukte het niet, een kwartfinale winnen, maar Marokko wel... Het eerste Afrikaanse land ooit in de 1/2 finales.
Zoiezo pas het derde land buiten Europa en Zuid-Amerika in de top-4. De VS wonnen brons in 1930 en Zuid-Korea eindigde vierde in 2002.
 

JMD

Well-known member
Jep. Blijft dus alleen Oceanië over als continent dat nog nooit een ploeg leverde voor de 1/2 finale WK. Australië speelt tegenwoordig in Azië, dus het zal de komende toernooien van Nieuw Zeeland moeten komen, de Kiwis zijn al vrij zeker van deelname aan het WK, want Oceanië heeft vanaf 2026 1 gegarandeerde plek op het WK (plus 1 in de PO) en in de basis is NZ veel te sterk voor de rest van de andere landen in Oceanië.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Voor mijn gevoel is dit de eigenlijke finale en wint de winnaar van Frankrijk - Engeland het WK.
 
Bovenaan