WK 2022: de knock-outrondes

gevegt

Well-known member
Alle 26 selectiespelers van Brazilië hebben dit toernooi nu al gespeeld.
Dat riekt naar een quiz vraag.
 

Batigoal

Well-known member
Nou nipte overwinning voor de Brazilianen. Benieuwd of ze de volgende ronde een vuist kunnen maken!
 

Pascallovic

Well-known member
Die dansjes mogen ze achterwege laten, verder prima team.
Na de eerste 2x had ik het wel gezien inderdaad. 2 dansjes per doelpunt en dat 4x voor rust is een beetje overkill. Ook lef om juist met veel aanvallend ingestelde spelers (Neymar, Paqueta, Vinicius, Richarlison en Raphinha) te spelen. Wat een verschil met ploegen die toch vooral meer verdedigend denken. Alle spelers in de selectie hebben daar ook al speelminuten gehad, wat ook mooi is natuurlijk. Een collectief met klasse. Voor mij samen met Frankrijk de favorieten voor dit toernooi op basis qua spel.
 

Mario

Well-known member
Mee eens. Mochten we van Argentinie winnen, dan wordt Brazilië een nog grotere kluif.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Na de eerste 2x had ik het wel gezien inderdaad. 2 dansjes per doelpunt en dat 4x voor rust is een beetje overkill. Ook lef om juist met veel aanvallend ingestelde spelers (Neymar, Paqueta, Vinicius, Richarlison en Raphinha) te spelen. Wat een verschil met ploegen die toch vooral meer verdedigend denken. Alle spelers in de selectie hebben daar ook al speelminuten gehad, wat ook mooi is natuurlijk. Een collectief met klasse. Voor mij samen met Frankrijk de favorieten voor dit toernooi op basis qua spel.

Daarmee hebben ze ook grotendeels het potentiële nadeel weggewerkt. Zij moeten straks in de halve finale tegen een ploeg die twee dagen langer rust heeft gehad tussen de achtste en de kwartfinale en er zat ook weinig tussen hun achtste finale en laatste poulewedstrijd. Heel verstandig dat ze die met hun wissels hebben gespeeld. Daardoor bouwen ze niet een overmatige belasting op ten opzichte van de andere ploegen.
 

Raul

Well-known member
Straks de hopelijk mooie wedstrijd Spanje-Marokko. Ik las in een onlinekrant dat diverse ultras van Spaanse voetbalclubs de straten in Spanje gaan bewaken, zodat de Marokkanen niet gaan rellen. Ik weet niet of dit waar is, maar dit lijkt mij een gestoord iets. Dat kan zo iets triggeren, wat je niet wil.

Maar goed, de wedstrijd. Ik hoop op een leuk spektakel en dat Spanje doorgaat, maar hebben wij de volle potentie van de Marokkanen gezien? Ik denk het niet, dus ik vrees dat het zwaar gaat worden. Dit is volgens Marca de vermoedelijke opstelling. Bij Spanje niets verrassend. Bij Marokko speelt misschien Amallah van Luik, iemand die hem kent?
 

Bijlagen

  • FjSHYmmVEAEbk46.jpeg
    FjSHYmmVEAEbk46.jpeg
    104,2 KB · Weergaven: 2

Pascallovic

Well-known member
Ik ken de situatie in Spanje niet, maar hier in Nederland zijn er vanuit de overheid ook voorbereidingen getroffen voor eventuele ongeregeldheden en we hier praktisch allemaal wel dat er op het Mercatorplein (Amsterdam) en de Schilderswijk (Den Haag) dingen gaan gebeuren ongeacht de uitslag.
 
  • Leuk
Waarderingen: Raul

Max

Administrator
Forumleiding
Het verschil in Amsterdam is in ieder geval dat de gemiddelde Amsterdammer niet echt van het Mercatorplein wakker ligt laat staan, de gemiddelde Ajax hooligan. In Madrid kan er meer kapot.
 
Bovenaan