WK 2018 -NIEUWSTOPIC

Mario

Well-known member
Je zou er als Australi?r bijna de vinketyfus van krijgen. Hoeveel van dat soort landen moet je nou nog bespelen voor een ticket?

Ze zijn derde geworden in hun kwalificatiegroep, dan moeten ze gewoon blij zijn dat ze nog een kans krijgen op kwalificatie voor het WK. Als ze dit soort wedstrijden niet hadden gewild, hadden ze maar bij de eerste twee in hun groep moeten eindigen.
 

Fenerium

Member
Ja dat is zeker waar maar als supporter denk je van, bemachtig die klote ticket nou. Honduras moet geen probleem zijn.
 

Kielse Rat

Well-known member
Ik vraag me af of er bij die intercontinentale play-offs uitsupporters meereizen. Het is wel eens een kans wat van de wereld te zien, maar voor een wedstrijdje de halve wereld rondreizen is wel extreem. Ook niet dat je echt naar Honduras wilt in het geval van Australi?.
 

Pascallovic

Well-known member
Ja dat is zeker waar maar als supporter denk je van, bemachtig die klote ticket nou. Honduras moet geen probleem zijn.
Ik denk niet dat Australie en Honduras elkaar kwalitatief veel ontlopen. Zo'n Australie komt ook moeizaam voorbij Syrie. Hoezo zou je dan niet in de problemen komen tegen zo'n schopploeg als Honduras?
 

Forza AZ

Well-known member
Ik vraag me af of er bij die intercontinentale play-offs uitsupporters meereizen. Het is wel eens een kans wat van de wereld te zien, maar voor een wedstrijdje de halve wereld rondreizen is wel extreem. Ook niet dat je echt naar Honduras wilt in het geval van Australi?.

Als Australi? ergens op het Arabisch schiereiland speelt zijn er volgens mij ook wel wat uitsupporters. Honduras is niet echt veel verder van Australi? volgens mij, al zal het waarschijnlijk wel langer reizen zijn omdat er geen directe vluchten gaan vermoedelijk.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Sydney - Tegucigalpa (Honduras) is ~14.000 km
Sydney - Ryaad (Saudi-Arabie) is ~13.000 km
 

Friesland

Well-known member
Sydney - Tegucigalpa (Honduras) is ~14.000 km
Sydney - Ryaad (Saudi-Arabie) is ~13.000 km

Vanaf Sydney en Brisbane zal het niet veel verschillen. Als je het bekijkt vanaf Melbourne, Adelaide of Darwin is het verschil al een stuk duidelijker en vanuit Perth zit je bijna aan de dubbele afstand.

Perth - Tegucigalpa is ongeveer 17.000km, Perth - Riyad is 9.700km.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ik ben maar uitgegaan van ZO-Australie, ik neem maar aan dat ze vanaf daar reizen.
 

Kielse Rat

Well-known member
Geweldig toch, zo'n afstanden voor een potje voetbal. Vooral omdat ze na de wedstrijd meteen terug mogen doen voor de terugmatch. :D
 

Friesland

Well-known member
Zijn de VS werkelijk onder Honduras ge?indigd? Ik heb net de laatste 40 minuten van Honduras - Australi? gezien en dat riep bij mij de vraag op hoe de VS het voor elkaar hebben gekregen om onder Honduras te eindigen. Dramatisch niveau, deze wedstrijd, met name van de kant van Honduras.
 

Pascallovic

Well-known member
Zijn de VS werkelijk onder Honduras ge?indigd? Ik heb net de laatste 40 minuten van Honduras - Australi? gezien en dat riep bij mij de vraag op hoe de VS het voor elkaar hebben gekregen om onder Honduras te eindigen. Dramatisch niveau, deze wedstrijd, met name van de kant van Honduras.
Australie wist er anders ook 0 in te schieten, dus heel veel beter deden die het nu ook weer niet. Honduras is gewoon een stugge schopploeg. Als jezelf het ook niet van kwaliteit moet hebben, dan heb je het lastig tegen ze, want ze sprokkelen altijd wel wat puntjes bij elkaar.
 

Batigoal

Well-known member
Honduras moet het toch al jaren hebben van defensief voetbal gcombineerd met zeer fysiek spel? In 2014 was het ook niet om aan te zien. Ik ben daarom wel benieuwd naar Panama; is dat hetzelfde verhaal of toch wat technisch verfijnder zoals Costa Rica?
 

Friesland

Well-known member
Australie wist er anders ook 0 in te schieten, dus heel veel beter deden die het nu ook weer niet. Honduras is gewoon een stugge schopploeg. Als jezelf het ook niet van kwaliteit moet hebben, dan heb je het lastig tegen ze, want ze sprokkelen altijd wel wat puntjes bij elkaar.

Ik had het over de VS. Dat Australi? niet zo best is had ik vorige maand al gezien tegen Syri? en werd in deze wedstrijd bevestigd.
 
Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
Australi? ook naar het WK, versloeg Honduras met 3-1.

Vannacht het laatste WK kwalificatieduel, Peru - Nieuw Zeeland, daarna zijn de 32 ploegen bekend.
 

JMD

Well-known member
Dat betekent dat de wk-potten als volgt zijn (volgens mij wordt de FIFA-lijst van oktober gebruikt)
Pot1: Rusland, Duitsland, Brazili?, Portugal, Argentini?, Belgi?, Polen, Frankrijk
Pot2: Spanje, (Peru), Zwitserland, Engeland, Colombia, Mexico, Uruguay, Kroati?, (Denemarken (indien Peru zich niet plaatst))
Pot3: (Denemarken (of in pot 2)), IJsland, Costa Rica, Zweden, Tunesi?, Egypte, Senegal, Iran, (Servi? (indien Peru zich niet plaatst))
Pot4: (Servi? (of in pot 3)), Nigeria, Australi?, Japan, Marokko, Panama, Zuid Korea, Saudi Arabi?, (Nieuw Zeeland)
In elke groep mogen maximaal 2 Europese ploegen zitten en maximaal 1 van elk overig continent.
Het zal dus een soort CL-achtige loting worden denk ik, waarbij er een ploeg geloot wordt en dat dan bekeken wordt in welke groepen die allemaal kunnen komen.
 

Forza AZ

Well-known member
In elke groep mogen maximaal 2 Europese ploegen zitten en maximaal 1 van elk overig continent.
Het zal dus een soort CL-achtige loting worden denk ik, waarbij er een ploeg geloot wordt en dat dan bekeken wordt in welke groepen die allemaal kunnen komen.

Ook minimaal 1 Europees land trouwens, dus dat worden 2 groepen met 1 Europees land en 6 groepen met 2 Europese landen.

Wanneer is de loting?

Vrijdag 1 december.
 
Bovenaan