Wintersport (Biathlon, Alpineskiën, Schansspringen, Langlaufen, Cross Country, Etc)

Satyr

Administrator
Forumleiding
De Noorse skiër Aleksander Aamodt Kilde heeft niets gebroken bij zijn zware crash zaterdag in de afdaling van de wereldbekerwedstrijd in het Zwitserse Wengen. De 31-jarige Kilde heeft vooral kneuzingen, meldde de behandelend arts van het ziekenhuis in Bern, waar de skiër is geopereerd. "Hij heeft zijn schouder ontwricht en een snee in zijn kuit", aldus de arts.
 
  • Leuk
Waarderingen: erka

erka

Well-known member
Vandaag de Streif in Kitzbühel, waar Wengen het Roland Garros is, is de Streif het Wimbledon van de afdaling. Het is de zwaarste en moeilijkste afdaling in de wereldbeker. Wengen is ietsje langer en de snelheden op Wengen zijn ook ietsje hoger (160 om 140 kmh), maar Kitzbühel is steiler met een stuk van 85% helling (Wengen 42% max), meer moeilijke bochten en een sprong van 80m, vergelijkbaar met een skispringschans.

Gisteren was de eerste afdaling gewonnen door de Fransman Sarrazin voor Schieder en met Odermatt op de 3e plaats. Tegenwoordig doen ze twee afdalingen ipv een afdaling en een SuperG.

Net als vorige week zijn de omstandigheden goed en krijgen we het volledige parcours, samen met 60.000 toeschouwers, vanaf 11:30 te zien.
 

JMD

Well-known member
Waarom doen ze 2x een afdaling? Ik schrok gisteren al dat ik de afdaling gemist had (dacht dat ze hem misschien verplaatst hadden), lees ik dat ze er 2 hebben...
 

erka

Well-known member
Waarom doen ze 2x een afdaling? Ik schrok gisteren al dat ik de afdaling gemist had (dacht dat ze hem misschien verplaatst hadden), lees ik dat ze er 2 hebben...

Omdat de afdaling commercieel veel beter verkoopt (het publiek wil afdaling zien) doen ze nu 2x afdaling en geen Super G meer.

Sarrazin wint weer, met een seconde voorsprong op Odermatt, die op zijn beurt weer dikke seconde sneller was dan de volgende en eigenlijk al dacht dat ie gewonnen had.
 

BlauwVinger

Well-known member
Tijdens ondere andere afdalingen worden de skiërs achtervolgd door een gemotoriseerde horzel die in vloeiende lijn boven de skiër meebromt. Ik vraag mij af of de drones in kwestie zijn voorgeprogrammeerd om de 'ideale lijn' in de corresponderende snelheid mee te vliegen.
 

erka

Well-known member
Tijdens ondere andere afdalingen worden de skiërs achtervolgd door een gemotoriseerde horzel die in vloeiende lijn boven de skiër meebromt. Ik vraag mij af of de drones in kwestie zijn voorgeprogrammeerd om de 'ideale lijn' in de corresponderende snelheid mee te vliegen.

De skiërs schijnen bovendien nogal last van het geluid van de horzel te hebben.
 

Maasveld

Well-known member
Marcel Hirscher, inmiddels toch al 5 jaar gestopt, gaat een comeback maken. Hij zal voortaan onder de Nederlandse vlag uitkomen.
 

erka

Well-known member
Marcel Hirscher, inmiddels toch al 5 jaar gestopt, gaat een comeback maken. Hij zal voortaan onder de Nederlandse vlag uitkomen.

Dat kan nog best leuk worden! 35 jaar is voor een skiër nog geen pensioen. Hermann Maier was ook zo oud toen hij nog World Cups won.
 
Bovenaan