Willem II - PSV

Willem II - PSV


  • Totaal aantal stemmers
    7

JMD

Well-known member
Ze zijn wel erg hardleers, je zou verwachten dat ze het een keer door gaan krijgen en een voorsprong vasthouden. Een structureel probleem.

Precies. Dat maakt voor PSV dus elk duel moeilijk. Dat gaat je op een gegeven moment opbreken. Die slordigheid mag half november niet meer voorkomen.
 

JMD

Well-known member
Ik snap dus werkelijk niet waar mensen vandaan halen dat PSV kampioen gaat worden, we zijn zo lankmoedig... Echt schandalig.

En zo meteen na afloop weer:
'dit mag ons niet gebeuren' (Cocu)
'na rust geven we het weg' (De Jong)
'zonde van het puntverlies' (Locadia)

En dat hoorde je dus eerder in het seizoen ook al...
 

JMD

Well-known member
Kom op PSV! Ga nou eens voetballen. Moe kan je niet zijn, sinds de 11e minuut heb je rust gehouden.

Maher en Narsingh er zometeen in. Kansloos dus.
 

Pascallovic

Well-known member
Ik snap dus werkelijk niet waar mensen vandaan halen dat PSV kampioen gaat worden, we zijn zo lankmoedig... Echt schandalig.

En zo meteen na afloop weer:
'dit mag ons niet gebeuren' (Cocu)
'na rust geven we het weg' (De Jong)
'zonde van het puntverlies' (Locadia)

En dat hoorde je dus eerder in het seizoen ook al...
PSV is voor mij de favoriet omdat ze de meeste kwaliteiten hebben. Komen ook telkens verdiend op voorsprong, dus het zit wel in de ploeg. Maar dat ze zo vaak een voorsprong weggeven, dat is eigenlijk het enige gevaar. Want bijvoorbeeld in de topwedstrijden hebben ze het heel overtuigend gedaan, even als in Europa. Het zit er dus gewoon in.
 

JMD

Well-known member
PSV is voor mij de favoriet omdat ze de meeste kwaliteiten hebben. Komen ook telkens verdiend op voorsprong, dus het zit wel in de ploeg. Maar dat ze zo vaak een voorsprong weggeven, dat is eigenlijk het enige gevaar. Want bijvoorbeeld in de topwedstrijden hebben ze het heel overtuigend gedaan, even als in Europa. Het zit er dus gewoon in.

En dat laatste maakt het dus zo frustrerend. Als PSV goed speelt is het echt heel goed (alhoewel ik Van Hooijdonk's vergelijking met het PSV van 2005 overdreven vond), maar dan denken ze dat ze het wel redden.

Zolang ze dat er niet uit halen (en dat lijkt structureel te zijn, dus dat gaat niet beter) worden ze echt geen kampioen, want je kan van iedereen punten verliezen.
 

zwammy

Well-known member
Goede keus dus om Narsingh en Maher eruit te halen.

Die Cocu is ook wel zunnen braszak
 

JMD

Well-known member
Goede keus dus om Narsingh en Maher eruit te halen.

Die Cocu is ook wel zunnen braszak

Weet niet of je de eerste helft gezien hebt (zal wel niet), maar PSV speelde gewoon goed. Alleen veel te lankmoedig. De ploeg was beter dan tegen Utrecht in de 1e helft (met Maher en Narsingh).
Beiden vallen op zijn zachtst gezegd voorlopig ook niet sterk in.
 

JMD

Well-known member
Nu wel...

De Jong, 73'

Mooi ingeschoten. Locadia zou hem het stadion uitgetrapt hebben.
 

Pascallovic

Well-known member
En dat laatste maakt het dus zo frustrerend. Als PSV goed speelt is het echt heel goed (alhoewel ik Van Hooijdonk's vergelijking met het PSV van 2005 overdreven vond), maar dan denken ze dat ze het wel redden.

Zolang ze dat er niet uit halen (en dat lijkt structureel te zijn, dus dat gaat niet beter) worden ze echt geen kampioen, want je kan van iedereen punten verliezen.
PSV van 2005 was natuurlijk onvergelijkbaar beter, maar ik heb van PSV bij vlagen beter voetbal gezien dan van een Ajax en Feyenoord dit seizoen. Dat ziet iedereen.

Als het gemakzucht is, dan moet je iets in het elftal veranderen, of het achterin beter neerzetten. Het doelpunt wordt altijd wel gemaakt, dus moet je zorgen dat het daar beter staat.

2-2 de Jong.
 
Bovenaan