Wielrennen

Maasveld

Well-known member
Dat interview met Groenewegen bij de NOS is erg aangrijpend, vind ik. Ook hij zegt onomwonden meerdere dat hij een fout heeft gemaakt. Maar ik vind de bak stront die hij nu over zich heen krijgt wel te ver gaan. Daar de extreme gevolgen van de valpartij vooral de organisatie valt te verwijten.
Dat lijkt me inderdaad de beste conclusie. De valpartij an sich is volledig aan Groenewegen te wijten, daar moet hij op sportief gebied voor worden gestraft. De impact van de val is echter aan de organisatie en UCI te wijten.
 

Maasveld

Well-known member
Alaphilippe heeft het vlak voor de Cipressa verloren.

Evenepoel deklasseert de concurrentie in Polen, goeie genade.
 

SanMark.

Well-known member
Dat interview met Groenewegen bij de NOS is erg aangrijpend, vind ik. Ook hij zegt onomwonden meerdere dat hij een fout heeft gemaakt. Maar ik vind de bak stront die hij nu over zich heen krijgt wel te ver gaan. Daar de extreme gevolgen van de valpartij vooral de organisatie valt te verwijten.
Hoe vaak vallen renners door toe doen van andere renners zeer vaak is dat het geval, alleen in dit geval gaat hij door een gammel hekje, waarachter een rails ligt en een harde paal die de finishboog moet omhoog houden.

Groenewegen is schuldig aan de val van Jakobsen maar de verwondingen zijn de schuld van de organisatie.

Maar net zoals Hoogeland en andere renners hebben ze geen poot om op te staan en gaat alles gewoon verder.

Groenewegen is het kleinste probleem in deze gehele val.
 
Dat interview met Groenewegen bij de NOS is erg aangrijpend, vind ik. Ook hij zegt onomwonden meerdere dat hij een fout heeft gemaakt. Maar ik vind de bak stront die hij nu over zich heen krijgt wel te ver gaan. Daar de extreme gevolgen van de valpartij vooral de organisatie valt te verwijten.

gewoon ballen dat je met zoveel emotie en schuldgevoel een interview geeft.

wat hij over zich heen krijgt is echt niet normaal.
 

Batigoal

Well-known member
Volgens mij heeft Lefèvre in het verleden Cavendish vaak zat de hand boven het hoofd gehouden na weer eens een schandalige actie van die recidivist, dus hij heeft wel boter op zijn hoofd.

Neemt niet weg dat Groenewegen logischerwijs een (flinke) straf moet krijgen. Maar natuurlijk deed hij het niet met de intentie om Jakobsen het ziekenhuis in te krijgen.
 

de waan

Well-known member
Ik denk dat Groenewegen sowieso wel een hele tijd nodig heeft met de nodige sessies bij een psycholoog voordat hij weer ouderwets een sprint aan durft te gaan. Als dat gevoel überhaupt weer terugkomt.
 
Bovenaan