Wielrennen

Maasveld

Well-known member
Niet, ze staan gewoon achter elkaar, alleen waar normaal zeg maar bv Sky voorop rijdt met de hele ploeg, rijdt nu de nummer 1 voorop, dan de nummer 2, dan de nummer 3 enz. Men start tegelijk, maar als Froome bv knecht X naast zich wil hebben zal hij daar dan op moeten wachten als die op positie 101 staat...
De eerste 20 schijnen echt opgesteld te worden zoals op de grid van de F1.

De Kneesjes en Rowes dus, daar heb je in deze etappe sowieso al helemaal niks aan.
 

Makanaky

Well-known member
Pole position, startvolgorde, krijgen ze dan ook motortjes mee? Kan die Rossi een carri?re als wielrenner ambi?ren.
 

Friesland

Well-known member
Het reglement van de Tour de France is vandaag uitgekomen. Buiten de merkewaardige start van etappe 17 zijn er twee opvallende wijzigingen aan het reglement:
* De regel rond buiten tijd binnenkomen hebben ze aangepast. Voorheen kreeg je punten in mindering gelijk aan het aantal punten voor de etappewinnaar van de specifieke etappe (meestal 20 punten). In de nieuwe regel moet een renner die te laat binnenkomt alle punten voor zowel het puntenklassement als het bergklassement inleveren die ze tot dan behaald hadden. Buiten tijd finishen had voorheen geen invloed op het bergklassement.
* Ook de bonificaties rond tussensprints is aangepast: alleen tijdens de eerste 9 etappes worden bij tussensprints bonificatieseconden vergeven.
 

JMD

Well-known member
Ook de bonificaties rond tussensprints is aangepast: alleen tijdens de eerste 9 etappes worden bij tussensprints bonificatieseconden vergeven.
Terug naar zeg maar de situatie van begin jaren 90, toen de bonificatieseconden alleen grofweg de eerste week waren (meestal tot de eerste grote tijdrit)
 

Eef de Kip

Well-known member
Gaat idd een mooie Tour worden op papier. Ik ga mijn geld niet blind op Froome zetten hoewel hij wel favoriet is maar voor mijn gevoel ligt het meer open dan voorgaande jaren.
 

Maasveld

Well-known member
Gaat idd een mooie Tour worden op papier. Ik ga mijn geld niet blind op Froome zetten hoewel hij wel favoriet is maar voor mijn gevoel ligt het meer open dan voorgaande jaren.
Klopt, de Giro-Tour combi is geen gelukkige gebleken de afgelopen 20 jaar. Daarbij heb je ook nog het vijandige Franse publiek waar hij mee moet afrekenen. In de sprints heb je echter ook geen topfavoriet zoals Kittel vorig jaar. Tel daarbij het zeer gevarieerde parcours op en het kan alleen maar leuk worden.
 

Marinos

Well-known member
Klopt, de Giro-Tour combi is geen gelukkige gebleken de afgelopen 20 jaar. Daarbij heb je ook nog het vijandige Franse publiek waar hij mee moet afrekenen. In de sprints heb je echter ook geen topfavoriet zoals Kittel vorig jaar. Tel daarbij het zeer gevarieerde parcours op en het kan alleen maar leuk worden.
Ik zag Groenewegen in Sloveni? met overmacht een sprint winnen waarbij Cavendish stil leek te staan. Wellicht dat die het lekker gaat doen in de tour?
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik zag Groenewegen in Sloveni? met overmacht een sprint winnen waarbij Cavendish stil leek te staan. Wellicht dat die het lekker gaat doen in de tour?

Groenewegen behoort inmiddels echt tot de elitesprinters van het huidige peloton. Ik verwacht veel van hem in de Tour.

Verder is het voor ons Nederlanders sowieso leuk met in elk geval Kruijswijk, Gesink, Groenewegen, Tolhoek, Dumoulin, Kelderman en Mollema aan de start. Allemaal renners die mooie dingen kunnen laten zien.
 

gevegt

Well-known member
De Giro renners hebben dit jaar wel een week meer rust voor De Tour.
Geen smoesjes dus over vermoeidheid.
 
Bovenaan