Wielrennen

JMD

Well-known member
Maar misschien wel omdat ze worden gesponsord door een land dat een genocide pleegt.
Ik kan het mis hebben maar volgens mij sponsort Israël helemaal niet. Het is een project van 2 Amerikanen (met Joodse wortels) die het fietsen in Israël (wat daar geen bekende sport is) groter willen maken en ze rijden op een Israëlische licentie.

de waan

Well-known member
Oké, dat wist ik niet. dan wordt het allemaal al iets ingewikkelder natuurlijk.

Beter als gewoon meer renners het voorbeeld van Derek Gee gaan volgen. Maar in een wereld waarin de Michel Vlaps staan de kwispelen om in Rusland te gaan spelen zal dat wel een utopie zijn.

Joost

Well-known member
Ik kan het mis hebben maar volgens mij sponsort Israël helemaal niet. Het is een project van 2 Amerikanen (met Joodse wortels) die het fietsen in Israël (wat daar geen bekende sport is) groter willen maken en ze rijden op een Israëlische licentie.
Israel zelf sponsort het team niet, dat is waar. Maar dat is maar het halve verhaal want de mede-eigenaar van het team Sylvan Adams, geboren en opgegroeid in Canada overigens, is de grote geldschieter van de ploeg en haalde tevens de Giro naar Israel. Daarnaast doneert hij veel geld aan projecten die Israels imago verbeteren.

Makanaky

Well-known member
En die Amerikanen staan dan weer vierkant achter de huidige koers vd regering-Netanyahu.

JMD

Well-known member
Israel zelf sponsort het team niet, dat is waar. Maar dat is maar het halve verhaal want de mede-eigenaar van het team Sylvan Adams, geboren en opgegroeid in Canada overigens, is de grote geldschieter van de ploeg en haalde tevens de Giro naar Israel. Daarnaast doneert hij veel geld aan projecten die Israels imago verbeteren.
Dus omdat iemand 'verkeerde regimes' indirect steunt moeten die teams maar weg?
Dan kan je over heel veel andere sportploegen dan eenzelfde verhaal ophangen en hou je bv bijna geen PL meer over...

En die Amerikanen staan dan weer vierkant achter de huidige koers vd regering-Netanyahu.
De laatste keer dat ik keek bestond er in het Westen vrijheid van meningsuiting. Kan zijn dat die inmiddels verdwenen is hoor, ik zie wel vaker dat bepaalde meningen niet mogen (en dan met name van mensen die bij alle zaken die hen niet bevallen direct 'fascisme' roepen), en dan daarna met zijn allen natuurlijk klagen dat Trump/Orban zo erg bezig is...
Dat de staat Israël niet goed bezig is lijkt me duidelijk, maar als iemand daar nou zijn geld in wil steken dan mag dat volgens mij gewoon.

Bovenaan