Reinoud
Well-known member
Ja erg opmerkelijkMaar misschien wel omdat ze worden gesponsord door een land dat een genocide pleegt.
(Zelfde geldt voor elke andere sport overigens waar teams uit Israël nog vrolijk meedoen.)
Ja erg opmerkelijkMaar misschien wel omdat ze worden gesponsord door een land dat een genocide pleegt.
(Zelfde geldt voor elke andere sport overigens waar teams uit Israël nog vrolijk meedoen.)
Ik kan het mis hebben maar volgens mij sponsort Israël helemaal niet. Het is een project van 2 Amerikanen (met Joodse wortels) die het fietsen in Israël (wat daar geen bekende sport is) groter willen maken en ze rijden op een Israëlische licentie.Maar misschien wel omdat ze worden gesponsord door een land dat een genocide pleegt.
Israel zelf sponsort het team niet, dat is waar. Maar dat is maar het halve verhaal want de mede-eigenaar van het team Sylvan Adams, geboren en opgegroeid in Canada overigens, is de grote geldschieter van de ploeg en haalde tevens de Giro naar Israel. Daarnaast doneert hij veel geld aan projecten die Israels imago verbeteren.Ik kan het mis hebben maar volgens mij sponsort Israël helemaal niet. Het is een project van 2 Amerikanen (met Joodse wortels) die het fietsen in Israël (wat daar geen bekende sport is) groter willen maken en ze rijden op een Israëlische licentie.
En die Amerikanen staan dan weer vierkant achter de huidige koers vd regering-Netanyahu.Ik kan het mis hebben maar volgens mij sponsort Israël helemaal niet. Het is een project van 2 Amerikanen (met Joodse wortels) die het fietsen in Israël (wat daar geen bekende sport is) groter willen maken en ze rijden op een Israëlische licentie.
Alleen in Amerika sponsoren ze wielrenners met vierkante wielen.En die Amerikanen staan dan weer vierkant achter de huidige koers vd regering-Netanyahu.
Dus omdat iemand 'verkeerde regimes' indirect steunt moeten die teams maar weg?Israel zelf sponsort het team niet, dat is waar. Maar dat is maar het halve verhaal want de mede-eigenaar van het team Sylvan Adams, geboren en opgegroeid in Canada overigens, is de grote geldschieter van de ploeg en haalde tevens de Giro naar Israel. Daarnaast doneert hij veel geld aan projecten die Israels imago verbeteren.
De laatste keer dat ik keek bestond er in het Westen vrijheid van meningsuiting. Kan zijn dat die inmiddels verdwenen is hoor, ik zie wel vaker dat bepaalde meningen niet mogen (en dan met name van mensen die bij alle zaken die hen niet bevallen direct 'fascisme' roepen), en dan daarna met zijn allen natuurlijk klagen dat Trump/Orban zo erg bezig is...En die Amerikanen staan dan weer vierkant achter de huidige koers vd regering-Netanyahu.