Wielrennen

JMD

Well-known member
Volgens mij (ben nu op vakantie dus kan mijn boekjes niet in...) voor het eerst sinds 2000 meer dan 2 etappezeges voor Nederland in de tour

JMD

Well-known member
En dan hadden we dus idd ook nog vdp tweede achter Pogacar, vdp derde in Toulouse, vdp vlak voor de finish ingehaald en arensman tweede in le Mont dore.

Ongekend dit

JMD

Well-known member
Ik heb het even voor je opgezocht maar 2018 Groenewegen 2x en Dumoulin nog.
Aha dank. Toen zat ik de laatste week van de tour in Canada en heb ik door het tijdsverschil daar heel weinig van meegekregen… dus die ben ik dan totaal vergeten

JMD

Well-known member
Die Stef Clement is echt ergerlijk. Even een paar seconden over Arensman en dan voor de 657e keer weer beginnen over Vingegaard.
Nog ergerlijker is het volgen van de tour in Frankrijk… om de 20 minuten vijf minuten reclame, plus allerlei reclamefilmpjes tussendoor over de regio waar we doorheen rijden en binnen vijf minuten na afloop naar het kwebbelprogramma…

erka

Well-known member
De eerste Nederlander sinds Steven Rooks die minimaal 2 bergetappes wint en de eerste sinds Joop Zoetemelk die 2 bergetappes in 1 Tour wint!

Rooks won een reguliere in 88 en een klimtijdrit in 89. Peter Winnen won reguliere bergritten in 81, 82 en 83

• Leuk
Waarderingen: JMD
Bovenaan