Wielrennen

Maasveld

Well-known member
En ik was even vergeten dat truien in tour blijkbaar behaald worden op basis van prestaties buiten de tour…

Als je sec naar de prestaties kijkt in de tour behoort martinez niet tot de beste 10 klimmers, en imo moet de bergtrui naar iemand gaan die in de slotfases nog meedoet, niet iemand die op de eerste col de punten haalt en dan bij de tweede col wegvalt en uiteindelijk op 42 minuten binnenkomt…

En ja, er staan idd al best wel wat klimzaken op zijn palmares, maar vooral bij de jeugd of de wat kleinere koersen. Nu al de bolletjestrui zou idioot zijn.
Ik zeg dan ook nergens dat Martinez de bolletjestrui zou moeten krijgen. Ik zeg alleen dat het een klimmer is, wat ie de afgelopen jaren ook meermaals bewezen heeft.

JMD

Well-known member
Ik zeg dan ook nergens dat Martinez de bolletjestrui zou moeten krijgen. Ik zeg alleen dat het een klimmer is, wat ie de afgelopen jaren ook meermaals bewezen heeft.
Dat hij meer klimmer dan sprinter is is evident, dat zie je alleen al aan zijn bouw. Alleen haalt hij nu vooral de punten door (vandaag weer) vroeg mee te gaan.

Als ik bij de lokale wielerclub ga kijken is de ene ook meer klimmer dan de ander….

Over een jaar of twee wordt Martinez wereldtop qua klimmen, als die dan ook nog een beetje kan tijdrijden kan Frankrijk misschien eindelijk een opvolger van Hinault hebben vwb een tourzege

JMD

Well-known member
Even ter verdediging van vingegaard, de afgelopen dagen nam hij steeds het initiatief maar brak Pogacar ook niet, dus snap ook wel dat vingegaard het nu anders doet

JMD

Well-known member
De top 4 nu in het groepje achter arensman. Onley en lipowitz staan dicht bij elkaar dus vrees nog wel voor tempoversnelling van heb

erka

Well-known member
Even ter verdediging van vingegaard, de afgelopen dagen nam hij steeds het initiatief maar brak Pogacar ook niet, dus snap ook wel dat vingegaard het nu anders doet

Oh ik bedoelde het ook niet negatief hoor. Gewoon een constatering. Wel pijnlijk na elke dag die praatjes.

Hup Arensman!

Bovenaan