Wielrennen

Eef de Kip

Well-known member
Precies, ze hebben het geprobeerd maar Pogacar is gewoon te sterk. Kun je er allemaal tactische beschouwingen op los laten maar dat heeft weinig nut.

• Leuk
Waarderingen: JMD

erka

Well-known member
Wat wil die Clement nou de hele tijd. Ik ben niet kapot van hem als commentator. Erg kritisch. Je moet ook maar kunnen he. Ik zie hem liever aan tafel bij Dione.

JMD

Well-known member
Precies, ze hebben het geprobeerd maar Pogacar is gewoon te sterk. Kun je er allemaal tactische beschouwingen op los laten maar dat heeft weinig nut.
Precies. Pogacar gewoon te sterk en voor mijn gevoel team Jumbo als geheel ook minder dan toen Vingegaard pogacar kraakte.

JMD

Well-known member
Jammer dat arensman direct teruggepakt werd in de laatste klim, de dubbele punten daar hadden hem de bollen kunnen opleveren, maar dat had pogacar natuurlijk door. Wel mooi dat het i.i.g. niet martinez wordt die de bolletjes gaat winnen, de bollentrui hoort naar een klimmer te gaan niet naar iemand die steeds meezit in de vroege ontsnapping en er dan vervolgens steeds afgereden wordt als het tempo omhoog gaat.

JMD

Well-known member
Martinez is een klimmer.
Dat zagen we idd in de tour, werd er steeds afgereden op de laatste of eennalaatste berg, en dan niet als pogacar of vingegaard hun duivels ontbonden maar al veel eerder…

Heeft ook nog 8 strafpunten gekregen in het bolletjesklassement omdat hij op de glandon vlak voor de top wel erg lang de bidon vasthield die uit de auto werd aangegeven…

Maasveld

Well-known member
Dat zagen we idd in de tour, werd er steeds afgereden op de laatste of eennalaatste berg, en dan niet als pogacar of vingegaard hun duivels ontbonden maar al veel eerder…

Heeft ook nog 8 strafpunten gekregen in het bolletjesklassement omdat hij op de glandon vlak voor de top wel erg lang de bidon vasthield die uit de auto werd aangegeven…
Ah sorry, ik was even vergeten dat er buiten de Tour helemaal geen wielerwedstrijden zijn.

JMD

Well-known member
Ah sorry, ik was even vergeten dat er buiten de Tour helemaal geen wielerwedstrijden zijn.
En ik was even vergeten dat truien in tour blijkbaar behaald worden op basis van prestaties buiten de tour…

Als je sec naar de prestaties kijkt in de tour behoort martinez niet tot de beste 10 klimmers, en imo moet de bergtrui naar iemand gaan die in de slotfases nog meedoet, niet iemand die op de eerste col de punten haalt en dan bij de tweede col wegvalt en uiteindelijk op 42 minuten binnenkomt…

En ja, er staan idd al best wel wat klimzaken op zijn palmares, maar vooral bij de jeugd of de wat kleinere koersen. Nu al de bolletjestrui zou idioot zijn.

JMD

Well-known member
Etappe van morgen overigens ingekort, de eerste twee cols van de vijf gaan eruit. Start wel hetzelfde en dan niet via de bergen maar de normale weg naar Beaufort.

Etappe wordt ingekort ivm een uitbraak van een dierziekte op de flanken van de col de saisies, wat de eerste beklimming was. Start morgen dus ook pas om 14.30 ipv 13.30, er blijft nog iets meer dan 90 km koers over

Bovenaan