Wielrennen

JMD

Well-known member
Merijn Zeeman gaat aan het eind van dit wielerseizoen weg bij Visma / Lease-a-bike en gaat naar AZ als directeur
 

JMD

Well-known member
Dat is persoonlijk toch? VAn de voorjaarsklassiekers (monumenten) vind ik Luik-Bastenaken-Luik de mooiste, daarna Parijs -Roubaix en daarna pas Vlaanderen (zeker sinds de Muur niet meer op het eind zit en ze er een verkapte Amstel Gold Race van gemaakt hebben op het eind met al dat draaien en keren)

Waalse Pijl vind ik om die laatste reden ook niet echt interessant, is ook altijd midweeks, vergeet het altijd te kijken (of ben aan het werk). Amstel Gold vind ik vooral leuk omdat het in NL is, zou die koers in welk ander land dan ook zijn zou ik niet kijken...
 

JMD

Well-known member
Nu gaan ze nog harder rijden voor een goede positie.
Inderdaad... En er moet dusdanig hard geremd worden voor die chicane dat je een grote kans hebt op valpartijen oid daar, het zogeheten 'Concertina-effect', dat je ook altijd ziet in bocht 1 van elke autorace... En daar zijn het 20 auto's, hier komen zondag 100 renners tegelijk op dat punt af
 

Joost

Well-known member
Dat is persoonlijk toch? VAn de voorjaarsklassiekers (monumenten) vind ik Luik-Bastenaken-Luik de mooiste, daarna Parijs -Roubaix en daarna pas Vlaanderen (zeker sinds de Muur niet meer op het eind zit en ze er een verkapte Amstel Gold Race van gemaakt hebben op het eind met al dat draaien en keren)

Waalse Pijl vind ik om die laatste reden ook niet echt interessant, is ook altijd midweeks, vergeet het altijd te kijken (of ben aan het werk). Amstel Gold vind ik vooral leuk omdat het in NL is, zou die koers in welk ander land dan ook zijn zou ik niet kijken...

Ik vind de hele cyclus juist prachtig. Een paar weken op rij, en soms nog midweeks, een aantal zware en vrijwel altijd mooie klassiekers achter elkaar. En daar heeft 'onze' Gold Race toch maar mooi een prominent plekje in bemachtigd.
 

JMD

Well-known member
Ik vind de hele cyclus juist prachtig. Een paar weken op rij, en soms nog midweeks, een aantal zware en vrijwel altijd mooie klassiekers achter elkaar. En daar heeft 'onze' Gold Race toch maar mooi een prominent plekje in bemachtigd.
Zeker. De cyclus vind ik ook heel prachtig...
 

Eef de Kip

Well-known member
jongens jongens wat een valpartij zeg, Vingegard, Roglic en Evenepoel uit koers, mn Vingegard blijft liggen en ziet er slecht uit.
Lijkt me zomaar einde seizoen voor Vingegard.
Ligt er nog eentje van UAE in een greppel en die ziet er heel slecht uit zeg.

Koers wordt ook geneutraliseerd.
 

erka

Well-known member
Zie het net terug en nu live. Wat een klap zeg. In een simpele normale bocht, qua weg. Maar wel heel veel rotsblokken.

Vingegaard nu op een brancard aan het zuurstof en in de ambulance.
De UAE man ook in de ambulance.
 
Bovenaan