Wielrennen

Bonehead

Well-known member
Harmeling gaat weer bijna huilen

Fôh, hij mocht ook weer aanschuiven. Lang niet iedereen is het met mijn eens, maar ik vind hem de dorpsgek. Ga dan voor onze Henk. Die won ooit een etappe in de Tour de France en speelde voor het eerste elftal van de mooiste club van het dorp. Gelukkig hebben we nog onze Jeffrey, die inmiddels wel over de berg woont, maar die nog steeds de stamkroeg deelt met de surplus van het dorp. Waarvan akte!

Reinoud

Well-known member
Goed gedaan ook van Jumbo, 2 man mee in de kopgroep, consolideert daarmee hun voorsprong in eht ploegenklassement. Als je vandaag niemand mee had verlies je zo 28 minuten. Nu staan ze 27 minuten voor met nog 1 echte etappe te gaan, dus dat gaat wel goed komen. Voor het eerst sinds 1988 een NL ploeg winnaar van het ploegenklassement.
Die zijn geen moment met ploegen klassement bezig geweest. Puur voor etappe zege

Maasveld

Well-known member
Het is mij nog nooit opgevallen dat Jumbo ook maar enige interesse had voor dat klassement.
Maar misschien vinden ze het nu wel heel belangrijk. Dat kan.
Alleen de Spaanse ploegen interesseerde het een beetje vanwege de onderlinge strijd, maar sinds de Mobi's de enige Spaanse ploeg zijn maakt het voor hun ook niet heel veel meer uit.

JMD

Well-known member
Die zijn geen moment met ploegen klassement bezig geweest. Puur voor etappe zege
Artikel in nrc geeft anders aan... Ze zijn er dus echt wel mee bezig. En tuurlijk gaan ze ook voor de etappezege, maar door mee te gaan werd de voorsprong in het ploegenklassement geconsolideerd.

JMD

Well-known member
Kan alleen de kop lezen. Toch denk ik dat ze het ploegenklassement omruilen voor een etappe zege.
Die hebben ze toch al via Vingegaard? Het ploegenklassement is gewoon een subklassement, net als de groene trui en de bolletjestrui. Geel blijft natuurlijk altijd het belangrijkste.

Uit het artikel:
"In feite is het voor Vingegaard en zijn team een kwestie van op de fiets blijven zitten en naar de Franse hoofdstad rijden. En Jumbo-Visma heeft nog een doel voor ogen nu de belangrijkste klus geklaard is. „We hebben nog niet eerder het ploegenklassement gewonnen, en dat zouden we ook heel mooi vinden. Dus dat krijgt nu wat meer aandacht”, zegt Van Dongen. De Nederlandse equipe leidt daarin met ruim een kwartier op de nummer twee."

Flinke start vandaag, Rodriguez en Kuss al gevallen, een kopgroep met Vingegaard (zonder Pogacar) maar ook Vd Poel en Van Baarle.

Reinoud

Well-known member
Vingegaard en Van Baarle hebben zich terug laten vallen
Voor het ploegen klassement had ik Van Baarle niet terug laten zaken ;)

Een etappe inderdaad. Voorgaande jaren was dat vaak een stuk meer. Denk dat ze vandaag gaan proberen om Vingegaard een uitroepteken te zetten achter de overwinning

JMD

Well-known member
Die agent stond er trouwens lekker in de weg in de laatste meters van die beklimming

JMD

Well-known member
Pinot zou het zomaar ook kunnen winnen vandaag, gat is 1,5 minuut naar Vingegaard/Pogacar

Bovenaan