Wielrennen

JMD

Well-known member
Wow, wat knap… rijdt na de afdaling gewoon nog 10 sec weg van Van aert, ganna en pogacar
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Die vier hebben dus het record op de Poggio verbroken, zo hard ging het. Belachelijk dat MvdP daar nog een versnelling kon plaatsen, vlak voor de top.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
16 jaar op rij een andere winnaar in Milaan - San Remo...

Vd Poel won 2 van de laatste 3 Ronde van Vlaanderens, als hij dat dit jaar doet is hij de eerste renner sinds Eddy Merckx in 1975 die in 1 jaar zowel La Primavera als Vlaanderens Mooiste wint.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Een derde zege in Vlaanderen zou geweldig zijn, maar ik hoop vooral dat hij een keer op z'n best is in Parijs-Roubaix. Dat is mijn lievelingskoers en het lijkt me zo gaaf om MvdP vooraan in de koers vol gas te zien gaan op Carrefour of Mons-en-Pevele. Maar misschien ligt die koers hem toch niet zo goed als ik denk (vanwege zijn cyclocross en MTB kwaliteiten) en zijn het juist de koersen met klimmetjes waar hij op z'n best is.

@JMD: is er ooit een coureur geweest die alle vijf de monumenten + Amstel heeft gewonnen? Sowieso niet iemand die ook de Strade heeft gewonnen, omdat die koers nog niet zo lang bestaat. Maar dit wordt voor de komende jaren wel super interessant, want zowel MvdP als Van Aert heeft de capaciteiten om ze allemaal te winnen.
 

Joost

Well-known member
Een derde zege in Vlaanderen zou geweldig zijn, maar ik hoop vooral dat hij een keer op z'n best is in Parijs-Roubaix. Dat is mijn lievelingskoers en het lijkt me zo gaaf om MvdP vooraan in de koers vol gas te zien gaan op Carrefour of Mons-en-Pevele. Maar misschien ligt die koers hem toch niet zo goed als ik denk (vanwege zijn cyclocross en MTB kwaliteiten) en zijn het juist de koersen met klimmetjes waar hij op z'n best is.

@JMD: is er ooit een coureur geweest die alle vijf de monumenten + Amstel heeft gewonnen? Sowieso niet iemand die ook de Strade heeft gewonnen, omdat die koers nog niet zo lang bestaat. Maar dit wordt voor de komende jaren wel super interessant, want zowel MvdP als Van Aert heeft de capaciteiten om ze allemaal te winnen.
Eddie Merckx natuurlijk.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Wat een plaat, dit. Zitten er drie bekken te trekken omdat ze op de limiet rijden en eentje in het wiel die weet dat hij nog energie over heeft om even later een verschroeiende aanval te plaatsen.

Frkwtw2XgAIyYtb
 

JMD

Well-known member
@JMD: is er ooit een coureur geweest die alle vijf de monumenten + Amstel heeft gewonnen? Sowieso niet iemand die ook de Strade heeft gewonnen, omdat die koers nog niet zo lang bestaat. Maar dit wordt voor de komende jaren wel super interessant, want zowel MvdP als Van Aert heeft de capaciteiten om ze allemaal te winnen.
Merckx dus...

En om nog eens aan te geven hoe groot die was: het is maar 4x voorgekomen dat 1 renner 3 Monumenten in 1 jaar wist te winnen, 4x Eddy Merckx... En het is dat hij in 1973 de zege in de Ronde van Lombardije verloor door een positieve dopingtest, anders had hij dat 5x gedaan...

Merckx won overigens 19 monumenten, won zelfs elk Monument minimaal 2x, de nummer 2 van die lijst is De Vlaeminck met 11... Samen met Rik van Looy zijn het de enige 3 mensen die alle monumenten wonnen.
6 renners (Kelly, Kuiper, Bobet, De Bruyne, Derycke, Gilbert) wonnen 4 van de 5 monumenten,
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Merckx dus...

En om nog eens aan te geven hoe groot die was: het is maar 4x voorgekomen dat 1 renner 3 Monumenten in 1 jaar wist te winnen, 4x Eddy Merckx... En het is dat hij in 1973 de zege in de Ronde van Lombardije verloor door een positieve dopingtest, anders had hij dat 5x gedaan...

Merckx won overigens 19 monumenten, won zelfs elk Monument minimaal 2x, de nummer 2 van die lijst is De Vlaeminck met 11... Samen met Rik van Looy zijn het de enige 3 mensen die alle monumenten wonnen.
6 renners (Kelly, Kuiper, Bobet, De Bruyne, Derycke, Gilbert) wonnen 4 van de 5 monumenten,
Thanks!

Ik moet me nodig eens een middagje gaan verdiepen in Merckx en die periode van het wielrennen. Fascinerend dat er iemand was die op zoveel terreinen zoveel beter was dan de rest. Ik vind het nu al absurd dat iemand als Van Aert zo allround is dat hij op alle terreinen kan winnen, maar die wordt nog wel met enige regelmaat geklopt.
 

JMD

Well-known member
Thanks!

Ik moet me nodig eens een middagje gaan verdiepen in Merckx en die periode van het wielrennen. Fascinerend dat er iemand was die op zoveel terreinen zoveel beter was dan de rest. Ik vind het nu al absurd dat iemand als Van Aert zo allround is dat hij op alle terreinen kan winnen, maar die wordt nog wel met enige regelmaat geklopt.
Merckx reed alles, zijn bijnaam was niet voor niks De Kannibaal... Gaf ook flink af (terecht) op bv een Armstrong die dan wel 7x de Tour won, maar de rest van het jaar niet echt veel reed. Merckx reed spreekwoordelijk alles, van de Omloop het Volk tot de Ronde van Lombardije...
 

Reinoud

Well-known member
Een derde zege in Vlaanderen zou geweldig zijn, maar ik hoop vooral dat hij een keer op z'n best is in Parijs-Roubaix. Dat is mijn lievelingskoers en het lijkt me zo gaaf om MvdP vooraan in de koers vol gas te zien gaan op Carrefour of Mons-en-Pevele. Maar misschien ligt die koers hem toch niet zo goed als ik denk (vanwege zijn cyclocross en MTB kwaliteiten) en zijn het juist de koersen met klimmetjes waar hij op z'n best is.

@JMD: is er ooit een coureur geweest die alle vijf de monumenten + Amstel heeft gewonnen? Sowieso niet iemand die ook de Strade heeft gewonnen, omdat die koers nog niet zo lang bestaat. Maar dit wordt voor de komende jaren wel super interessant, want zowel MvdP als Van Aert heeft de capaciteiten om ze allemaal te winnen.
Je mag niet kieskeurig zijn, maar hoop ook meer op Roubaix dan RvV
 

Mommiej

Well-known member
nog meer Nederlands wielersucces in Italie. Shirin van Anrooij met solo van 25 km pakt 1e profzege op de weg in World Tour wedstrijd Trofeo Alfredo Binda.
 
Bovenaan