Wielrennen

Jamel

Administrator
Forumleiding
Walgelijk dat die overbetaalde vedettes zich niet inspannen om er wat van te maken
Van der Poel ging pas op de Taaienberg, dan is het nog maar 80km tot de finish. En die laffe Pogacar, die op de Pater en de Kwaremont expres voorop ging rijden om het tempo te drukken. Om nog maar niet te spreken van die wieltjesplakker, Van Aert. Zoals gewoonlijk nooit initiatief, altijd maar anticiperen en wachten op de sprint.
 

Eef de Kip

Well-known member
Mooi hoor, na elke aflossing zie je ze nog even kijken naar elkaar hoe ze er bij zitten.
Als je mij nu 100 Euro geeft om in te zetten durf ik het nog niet.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Mooie sprint en degene voor wie een zege vandaag misschien wel het belangrijkste was die wint de koers.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Dit kon nog weleens een spektakelstuk worden vanmiddag. Het tempo ligt al vanaf de start vrij hoog en met deze weersomstandigheden is het een uitputtingsslag. Erg benieuwd naar de heuvelzone zo meteen.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Van Aert en Laporte gaan voor een herhaling van de E3 van vorig jaar en rijden samen weg op de tweede passage op de Kemmelberg.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik snap een aantal van de Belgische wielerfans niet. Ze hebben met Van Aert een absolute sieraad voor de sport. Een man die zich op alle terreinen kan onderscheiden. Iemand die al belachelijk veel koersen gewonnen heeft en nog meer mooie duels heeft uitgevochten. Eentje die altijd aanvalt en zo de koers kleurt. Een voorbeeld in hoe je verlies draagt en je sportief opstelt. Een ware teamplayer, waarvan al z'n teamgenoten zeggen dat het een feestje is om met hem te rijden.

En desondanks krijgt deze man kritiek. Over dat 'ie soms knecht in de grote rondes. Over dat 'ie niet elke klassieker wint waar hij start. Over dat 'ie voor een Nederlandse ploeg rijdt. En nu vandaag over dat hij zijn teamgenoot een overwinning gunt. Echt, die mensen komen uit het grootste wielerland van de wereld, maar lijken geen reet van de koers te snappen. Zonder een goede ploeg is ook een fenomeen als Wout nog geen fractie van de coureur die hij nu is. Schitterend dat 'ie zichzelf dat ook beseft en zich niets aantrekt van alle kritiek, maar zijn eigen ding blijft doen.

Ik vind hem geweldig. Tuurlijk heb ik altijd net een beetje meer voorkeur dat een landgenoot wint. Maar afgelopen vrijdag boeide het me echt niet wie van de drie er zou winnen. En dat zal de komende weken ook niet anders zijn. Geweldige gasten, stuk voor stuk.
 

Pascallovic

Well-known member
Mwoa, zonder goede ploeg was een natuurtalent als van Aert ook wel aan zijn mooie zege’s in grote wedstrijden gekomen. Daarvoor heeft hij iets te veel kwaliteiten en heb je ook nog andere ploegen die soms gaatjes moeten dichtrijden waar hij als eenling met een matige ploeg van had kunnen profiteren.

Voor de rest geldt voor die Belgen natuurlijk vooral de klassiekers in eigen land, aangevuld met Parijs-Roubaix. Renners als Tom Boonen die 3x Ronde van Vlaanderen(RvV),4x Parijs-Roubaix en 3x Gent wevelgem wint. Gilbert die 1x RvV, Roubaix, LBL en Waalse Pijl wint. Johan Museeuw met 3x RvV en 3x Roubaix. Van Petegem 2x RvV en 1x Roubaix waarvan de dubbel in 1 jaar. Dan valt van Aert voor hun tegen met 0 zege’s in de klassieke wedstrijden en Gent-Wevelgem die hij pas 1x won geeft ie nu ook weg. Tour etappes of een groene trui tellen daar gewoon niet echt mee. Of dat terecht is laat ik in het midden, maar dat is daar de cultuur. Als van Aert 1x de RvV had gewonnen zoals Mathieu de Amstel Goldrace won, hadden ze hier echt niet over gevallen.
 

Maasveld

Well-known member
Jumbo zou serieus de sportsponsoring aan het heroverwegen zijn. Wat betreft de wieler- en schaatsploeg zouden ze een stapje terug gaan zetten van hoofdsponsor naar co-sponsor.
 

Reinoud

Well-known member
Schitterend wat Jumbo laat zien. Maar RvV en P-R gaan uiteindelijk bepalen of ze een goed voorjaar hadden. Dat is de lat die ze zelf hebben neergelegd én uitgesproken.
 

Pascallovic

Well-known member
Hebben natuurlijk al een mooi voorjaar qua aantal zeges en de wedstrijden die ze gewonnen hebben. RvV of P-R zou het wel afmaken. Al vind ik die laatste ook wel een loterij qua lekke banden en valpartijen. RvV kun je ook altijd nipt verliezen van Pogacar of Mathieu van der Poel. Maakt dat het dan een minder voorjaar?
 

Maasveld

Well-known member
Hebben natuurlijk al een mooi voorjaar qua aantal zeges en de wedstrijden die ze gewonnen hebben. RvV of P-R zou het wel afmaken. Al vind ik die laatste ook wel een loterij qua lekke banden en valpartijen. RvV kun je ook altijd nipt verliezen van Pogacar of Mathieu van der Poel. Maakt dat het dan een minder voorjaar?
Volgens henzelf wel.
 
Bovenaan