Wielrennen

JMD

Well-known member
Vingegaard, van Aert en pogacar demarreren uit het vertrek... :)

Voor de gein natuurlijk, maar ooit demarreerde hinault in deze etappe, kreeg Zoetemelk mee en die bleven vooruit tot het eind
 

erka

Well-known member
Mooi, nu Joris nog oprotten en ik ga weer naar de NOS kijken.

Ik moet tot mijn diepe schaamte bekennen dat ik deze Tour op één dag per ongeluk de NOS heb gekeken. Blijkbaar niet helemaal scherp ofzo. Gelukig was daar Joris "Wikipedia" Van Gewest Tot Gewest die bij elk dorp precies wist te vertellen dat het 897 inwoners heeft, gesticht is in 1254, bekend is van het varkensgooien en geitenwassen en uiteraard een kasteel had dat in 1432 verwoest werd door Hendrik de Heldhaftige.
 

Batigoal

Well-known member
Jammer, ik vond het altijd een prima commentator.

Het is wel goed dat ze nu tijdens de Tour veel meer rouleren.
Ducrot vond ik ook wel leuk met zijn taalvondsten, ondanks dat hij de laatste jaren vaak mis zat met wat er gebeurde in de wedstrijd. Herbert was wel irritant.

Die Joris vind ik ook niet zo prettig en Stef Clement heeft veel kennis, maar is wel erg overtuigd van zijn eigen gelijk. Karsten Kroon (in combinatie met Belgische Jeroen) met al zijn anecdotes is mijn favoriete commentator, maar werd volgens mij niet of nauwelijks ingezet deze Tour op Eurosport. Wel Bobby Traksel en die is ook wel prima.
 

Maasveld

Well-known member
Ducrot vond ik ook wel leuk met zijn taalvondsten, ondanks dat hij de laatste jaren vaak mis zat met wat er gebeurde in de wedstrijd. Herbert was wel irritant.

Die Joris vind ik ook niet zo prettig en Stef Clement heeft veel kennis, maar is wel erg overtuigd van zijn eigen gelijk. Karsten Kroon (in combinatie met Belgische Jeroen) met al zijn anecdotes is mijn favoriete commentator, maar werd volgens mij niet of nauwelijks ingezet deze Tour op Eurosport. Wel Bobby Traksel en die is ook wel prima.
Met Clement val je van de regen in de drup. Joris is heel goed voor de korte samenvattingen, maar een hele rit is niet zo zijn ding.

Op de Belg is dit jaar Michel Wuyts vervangen door Renaat Schotte. Wuyts werd wel eens verweten dat ie chauvinistisch is, maar Schotte is op dat gebied nog 10 keer erger.

De Babbelbelg en Karsten worden geloof ik voornamelijk ingezet bij de Italiaanse wedstrijden. Ik kan ze ook steeds meer waarderen, alleen heb je op Eurosport natuurlijk wat last van de reclames tussendoor.
 

erka

Well-known member
Dat is grappig, bij de tour voor vrouwen leent NOS het commentaar van Eurosport. Prima commentaar dus!
 
Bovenaan