Wielrennen

JMD

Well-known member
Vd Poel lijkt minder dan Pogacar, maar die zit dus voor het 3e jaar op rij bij de beste 2 in Vlaanderen...
 

JMD

Well-known member
Nog nooit won iemand meer dan 3x Vlaanderens Mooiste, Vd Poel kan dat record de komende jaren halen als die zo doorgaat... 1e-2e-1e, indrukwekkend
 

JMD

Well-known member
Tussen 1986 tot 2018 won nooit een Nederlander de Ronde va Vlaanderen, in de 5 jaar daarna 3x...
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ongekend, wat een pokeraar! Durfde te gokken op z'n explosiviteit, ondanks dat die twee nog terugkwamen. Afgetekend de beste.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik zei het na MSR en ik zeg het vandaag weer; het mooiste aan deze generatie wielrenners is het onderlinge respect wat ze hebben en de sportiviteit tussen de allergrootsten van het peloton.



We hebben weleens generaties gehad die het licht in elkaars ogen niet gunden en liever verloren dan met een ander kop over kop te rijden, waardoor de koers meer dan eens in een impasse geraakte. Of van die jaren waarin één blok dermate sterk was, dat niemand durfde aan te vallen en we én blok richting zo'n beetje elke finale reden.

Maar dan deze generatie. Het kenmerkt zich door allerlei renners die van ver durven aan te vallen. Of ze nou Pogacar, Bernal, Van Aert, Alaphilippe of Van der Poel heten. Ze vallen elkaar aan zodra de eerste hindernissen zich aandienen. En als er dan kleine groepjes ontstaan dan gaan ze niet zitten meuten, maar doen ze allemaal hun werk. Daardoor ontstaat er steeds een eerlijke strijd op de limiet en wint de sterkste bijna altijd. En ze genieten er allemaal van. Je ziet het in hun ogen na de finish. Je hoort het in hun interviews. Ik hoop zo ontzettend dat ze allemaal schoon blijken te rijden, dan gaan ze de geschiedenisboeken in als één van de mooiste pelotons ooit. Ben ik van overtuigd.
 
Laatst bewerkt:

Maasveld

Well-known member
Van der Poel reed gisteren zijn 10de monument: 2x winst, 5x podium, 9x top 10 en 1x 13de. Dan zit je op fietsen.
 

Maasveld

Well-known member
Het was waaieren geblazen vandaag in de Scheldeprijs. Al in het eerste uur viel de koers in zijn plooi met een sterke waaier met o.a. Merlier, Philipsen, Kristoff en Bennett. Grote afwezige: Quick-Step. Exemplarisch voor hun klassieke voorjaar. Normaal gesproken zijn zij juist degene die het pak uit elkaar trekken. Het gat tussen waaier 1 en 2 bleef heel lang rond de 30 seconden, hangen, maar waaier 2 kreeg het maar niet dicht. Uiteindelijk was het Kristoff die er op de laatste keienstrook vandoor ging en 7 jaar na zijn eerste zege in de Scheldeprijs solo de winst pakte. Danny van Poppel won de "sprint" van de achtervolgers. Ook een mooie prestatie voor de pas 20-jarige Casper van Uden, het volgende Nederlandse talent dat zijn neus aan het venster steekt. Officieel nog onderdeel van het opleidingsteam van DSM, maar hij mocht dit jaar al enkele keren meedoen bij het eerste. Vandaag werd hij knap 4de.
 

gevegt

Well-known member
Ik hoorde dat ze op Sporza ze zich eerst verontschuldigde voor ze een lichte soort van kritiek uitten op Quick-Step.
Alsof ze bang zijn voor Lefevere.
 

Mommiej

Well-known member
Volgens Jumbo-Visma is situatie Milan Vader kritiek na val vandaag in Baskenland. Er zouden stents in de halsslagaders zijn geplaatst en daarnaast ruggenwervels, sleutelbeen en schouderblad gebroken.
 
Bovenaan