Wielrennen

erka

Well-known member
Vingegaard pakt op de streep nog 2 seconden volgens mij op Carapaz. Pogacar magistraal natuurlijk.

erka

Well-known member
Wel eens met Stef Clement. Pogacar is een veel leukere renner dan Roglic. Roglic rijdt om niet te verliezen en Pogacar rijdt om te winnen.

Jamel

Administrator
Forumleiding
Wel eens met Stef Clement. Pogacar is een veel leukere renner dan Roglic. Roglic rijdt om niet te verliezen en Pogacar rijdt om te winnen.
Gedeeltelijk mee eens. Ik heb Roglic ook vaak zat zien aanvallen. Alleen in de grote rondes wil hij nog weleens behoudender rijden dan ik het liefst zie.

Reinoud

Well-known member
Gedeeltelijk mee eens. Ik heb Roglic ook vaak zat zien aanvallen. Alleen in de grote rondes wil hij nog weleens behoudender rijden dan ik het liefst zie.
Vorig jaar natuurlijk op een gegeven moment ook gestopt op het moment dat Pogacar hem telkens aftroefde in de sprints.

Verder denk ik dat Roglic vaak aanvallend koerst. Zeker ook als je naar kleinere etappe koersen kijkt.

Friesland

Well-known member
Wat een kutrenner is die Carapaz.
Het verdient niet de schoonheidsprijs, maar er staat nergens in de regels dat je niet mag. In de eindafrekening van vandaag verliest hij drie seconden, dus het laffe rijden is uiteindelijk niet beloond.

Ik vind het alleen onbegrijpelijk dat de NOS commentatoren het niet doorzagen. Als je ziet dat hij elke tempoversnelling makkelijk wist op te vangen, dan kan hij wel die grimassen trekken, maar uiteindelijk gaat het alleen omdat om de snelheid die je kunt rijden.

Eef de Kip

Well-known member
Nou ja, ik hoorde vooral Joris huppeldepup maar ouwenelen en Stef Clement hield wijselijk zijn mond. De eerste vind ik geen verbetering tov Herbert Dijkstra.

Jamel

Administrator
Forumleiding
Het verdient niet de schoonheidsprijs, maar er staat nergens in de regels dat je niet mag. In de eindafrekening van vandaag verliest hij drie seconden, dus het laffe rijden is uiteindelijk niet beloond.

Ik vind het alleen onbegrijpelijk dat de NOS commentatoren het niet doorzagen. Als je ziet dat hij elke tempoversnelling makkelijk wist op te vangen, dan kan hij wel die grimassen trekken, maar uiteindelijk gaat het alleen omdat om de snelheid die je kunt rijden.
Dat klopt, het mag zeker. Maar ik mag het ook kut vinden, toch?

Ik heb trouwens op Sporza gekeken. Die Joris van de Berg trek ik voor geen meter. Heb dat twee dagen geprobeerd, maar sindsdien weer Eurosport of Sporza.

Maasveld

Well-known member
Haha wat een kolder, Roglic kreeg eerder dit jaar juist nog het verwijt een veelvraat te zijn.

Wat was er met Carapaz overigens?

Jamel

Administrator
Forumleiding
Haha wat een kolder, Roglic kreeg eerder dit jaar juist nog het verwijt een veelvraat te zijn.

Heeft de hele klim in het wiel van Pogi en Vingegaard gezeten, ondanks dat zij meerdere keren vroegen om mee te draaien. En op 800m van de streep viel hij uiteraard heel hard aan.

Eef de Kip

Well-known member

Bleef de hele tijd achter Vingegaard en Pogacar hangen met een moeilijk gezicht alsof hij niet beter kon en nam niet over tot hij op een gegeven demareerde, kwam voor mij niet als een verrassing.

Ik heb trouwens op Sporza gekeken. Die Joris van de Berg trek ik voor geen meter. Heb dat twee dagen geprobeerd, maar sindsdien weer Eurosport of Sporza.
ja maar Bobby Traksel vind ik ook geen hoogtepunt.

erka

Well-known member
Hij refereerde naar de Tour vorig jaar inderdaad.

Helemaal eens wat die Joris betreft. Een nog slechtere kloon van Herbert Dijkstra. Joris kan niet eens de bergen uit elkaar houden, ging vandaag diverse keren de mist in.

JMD

Well-known member
Je kan ook gewoon de NOS aanzetten maar dan met Radio Tour de France aan, dat is nog beter... Die hebben met Sebastiaan Timmerman dan ook nog iemand op de motor die live verslag doet, dus dan hoor je dingen die je niet ziet....

Friesland

Well-known member
Idem

Eurosport kijk ik alleen als het niet bij de NOS of Sporza is. Ik hou niet zo van die onderbrekingen. Sporza kijk ik dan weer als het niet op de NOS is en ook als de NOS ineens het beeld weghaalt voor een interview of een samenvatting.
Uiteindelijk komt het erop neer dat ik ongeveer evenveel wielrennen kijk op Eurosport, Sporza en NOS. RCS koersen zijn alleen op Eurosport te zien en voor onder andere de Vuelta moet ik bij Sporza terecht. Dus, Karsten, Jeroen, Bobbie, José, Renaat, Karl en Michel, ze zijn mij allemaal bekend.
Joris doet altijd een beetje popie-jopie, doet 'ie bij het shorttrack ook. Soms is dat prettig en soms is het zeer irritant.

Ja, dat is de les van vorig jaar. Gewoon pakken wat je pakken kunt, anders zou je het op het einde zomaar te kort kunnen komen.

Max

Administrator
Forumleiding
Je kan ook gewoon de NOS aanzetten maar dan met Radio Tour de France aan, dat is nog beter... Die hebben met Sebastiaan Timmerman dan ook nog iemand op de motor die live verslag doet, dus dan hoor je dingen die je niet ziet....

Kun je ook nog een radioverslag van een handboog wedstrijd opzetten, dan hoor je helemaal dingen die je niet ziet…

• Leuk
Waarderingen: JMD

Maasveld

Well-known member
Joris van de Berg was altijd prima voor de korte samenvattingen, live is het inderdaad minder. Uiteindelijk blijft het bij Sporza nog het meest kundig, vooral als Van Aert en Evenepoel niet meedoen. Die hebben overigens Renaat ook nog op de motor.

JMD

Well-known member
Morgen de laatste bergrit. Weer zo'n lange aanloop en dan 2 HC-bergen, de Tourmalet en eindigen op Luz Ardiden. Morgen wordt dus de bergtrui beslist, want vrijdag en zondag is er op beide dagen nog 1 klimmetje van de 4e categorie en zaterdag is de tijdrit.

Reinoud

Well-known member
Morgen de laatste bergrit. Weer zo'n lange aanloop en dan 2 HC-bergen, de Tourmalet en eindigen op Luz Ardiden. Morgen wordt dus de bergtrui beslist, want vrijdag en zondag is er op beide dagen nog 1 klimmetje van de 4e categorie en zaterdag is de tijdrit.
Hup Poels! Best goede kans dat winnaar van de etappe de bergtrui wint.

EDIT: Dat valt eigenlijk nog reuze mee. Als hij punten op de eerste berg kan pakken ziet het er goed uit.

Bovenaan