Volgens mij liggen er op de 2e berg weer dubbele punten (want aankomst bergop), dus dan wordt het al lastiger.EDIT: Dat valt eigenlijk nog reuze mee. Als hij punten op de eerste berg kan pakken ziet het er goed uit.
Waarbij je er dan vanuit gaat dat Pogacar geen punten pakt op de Tourmalet.Als Poels op de Tourmalet als 1ste boven komt moet Pogacar de etappe winnen om de trui over te nemen.
Klopt.Waarbij je er dan vanuit gaat dat Pogacar geen punten pakt op de Tourmalet.
Dat doet Poels niet zo slim. Hij had makkelijk een paar punten meer kunnen pakken.
Precies. Heel dom gereden eigenlijk.En belangrijker nog, hij heeft een flinke voorsprong nodig (bijvoorbeeld als hij nu bij Gaudu had gezeten) zodat hij op de slotklim nog stand kan houden.. is het niet voor de ritzege dan wel om daar nog 6e of zo te worden en nog wat (dubbele) punten te sprokkelen.
Inderdaad. Hij had in de kopgroep moeten zitten, gaat nu heel lastig worden.Poels laat zich terugzakken in de favorietengroep. Ik begrijp er niets van. Lijkt me niet dat hij stand gaat houden als de echte kanonnen straks gas geven op de slotklim. Had gewoon alles of niets gespeeld.