Wielrennen

erka

Well-known member
Niki Terpstra zwaar ten val gekomen bij een training. Klaplong, hersenschudding en een hoop botbreuken. Het gebeurde op de dijk Enkhuizen-Lelystad. Hij ligt nu op de IC maar is buiten levensgevaar.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Op die dijk gebeuren volgens mij echt regelmatig ongelukken. Gelukkig buiten levensgevaar.
 

Maasveld

Well-known member
Ook in het wielrennen komt de transfercaroussel langzaam op gang. Gisteren kwam naar buiten dat Laurens de Plus vanwege maagklachten niet mee zou gaan naar de Tour. Vanmorgen wist het Nieuwsbald te melden dat niet de maagklachten, maar een aankomende transfer naar Ineos e reden was van het niet meegaan. Jumbo-Visma ontkent natuurlijk in alle toonaarden, maar heeft ondertussen wel Sam Oomen aangetrokken. Verder gaat er meer gebeuren bij Sunweb. Wilco Kelderman gaat niet verlengen, waardoor ruimte komt voor een echte klassementstopper. Dat zou dan Romain Bardet moeten worden. Als laatste zijn er scheurtjes ontstaan tussen Ineos en Froome. Israël Startup Nation wil daarvan profiteren en Froome al vanaf 1 augustus dit jaar vastleggen.
 
Laatst bewerkt:

de waan

Well-known member
Goeie snor ook. Jammer dat ie een mondkapje op moest bij het interview.

En bij Gijs Leemreis wordt op dit moment zijn vinger weer aan elkaar gelijmd. Die vergeet zijn eerste koers niet meer waarschijnlijk.
 

JMD

Well-known member
De Tourstart komend jaar definitief niet in Kopenhagen. De Tour is (vanwege de Spelen) 1 week naar voren gehaald en dus zou de Tour dan op vrijdag 25-6 vertrekken in Denemarken. Maar op dat moment is ook het EK nog bezig in de Deense hoofdstad, en dat kwam dus niet goed uit. De Tour vertrekt nu in 2022 uit Denemarken.

Bretagne wordt nu genoemd als vertrekpunt voor 2021.
 

JFK

Well-known member
Ik vond de valpartij van Laurent-Lubberding al erg, maar deze is denk ik wel 10 slagen erger.
Brrrr.....
 
Bovenaan