Wielrennen

Reinoud

Well-known member
Hij wil veel, maar het meest een gouden medaille op de OS. Dat is misschien wel het moeilijkste voor hem om te halen.

Eens. Al schuurt hij bij de MTB ook al tegen de wereldtop aan. Wellicht met het juiste parcours de wedstrijd wel z'n beste kans. Al weet ik niet hoe zijn tijdrit is. Heeft hij die ?berhaupt al een keer gereden? Behalve zijn veldrit overwinningen ;-)
 

Maasveld

Well-known member
Eens. Al schuurt hij bij de MTB ook al tegen de wereldtop aan. Wellicht met het juiste parcours de wedstrijd wel z'n beste kans. Al weet ik niet hoe zijn tijdrit is. Heeft hij die ?berhaupt al een keer gereden? Behalve zijn veldrit overwinningen ;-)
Het wordt een parcours voor echte klimmers, dus dat gaar hem waarschijnlijk niet worden. Bij het MTB is het hopen voor hem dat Schurter wat aan kwaliteit inboet, anders zie ik hem daar ook geen goud pakken.
 

Reinoud

Well-known member
Tja blijft natuurlijk een eendaagse wedstrijd. Dus de kans dat de beste wint is kleiner in vergelijking met een seizoensprijs of meerdaagse wedstrijd. Daarbij heeft hij natuurlijk na Tokio nog zeker een OS de kans. Daarbij denk ik dat qua concurrentie de MTB de meeste mogelijkheden biedt.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Je trok op zestig kilometer van de finish in de aanval. Dat is wel heel vroeg.
“Ik wilde koersen. En het ging er in het peloton echt nerveus aan toe, dus hoopte ik zo uit die hectiek in de hellingenzone te blijven. Toen mijn ploegmaat Dries De Bondt aanviel en Iv?n Garc?a counterde, zat ik in het wiel. Ideaal om te anticiperen richting de Taaienberg, dacht ik.”

Je werd niet teruggefloten door de ploegleiding. Welk signaal kreeg je vanuit de volgwagen?
“Geen (lacht, red). Het bleef stil. Ik heb dan ook al een een aantal keer verteld dat ik niet altijd volgens een vooropgesteld plan wil koersen. Ik volg graag mijn instinct.”

Geen jongen voor een groot team dus.
 

Pascallovic

Well-known member
Hij vindt wielrennen ook saai, dus hij kiest zijn eigen weg. Op zich ook wel leuk als iemand met zoveel talent een andere manier van koersen hanteert. Het zal hem vast wat overwinningen gaan kosten, maar het zorgt wel voor leven in de koers.
 

SanMark.

Well-known member
Hij vindt wielrennen ook saai, dus hij kiest zijn eigen weg. Op zich ook wel leuk als iemand met zoveel talent een andere manier van koersen hanteert. Het zal hem vast wat overwinningen gaan kosten, maar het zorgt wel voor leven in de koers.

Sagan heeft hetzelfde. Die vind aanvallend koersen en achter renners aanrijden soms ook belangrijker dan winnen.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Sagan heeft hetzelfde. Die vind aanvallend koersen en achter renners aanrijden soms ook belangrijker dan winnen.

Gelukkig maar dat er zulke wielrenners zijn. Anders zitten we steeds alleen maar naar gesloten koersen te kijken.
 

erka

Well-known member
Denise Betsema is betrapt op doping. Veldrijdster, stond 89e op de wereldranglijst voor dit seizoen maar won 15 wedstrijden, waaronder Super Prestige en Wereldbekers, en staat nu 4e.
Ze ontkent alles uiteraard.
 

Maasveld

Well-known member
Denise Betsema is betrapt op doping. Veldrijdster, stond 89e op de wereldranglijst voor dit seizoen maar won 15 wedstrijden, waaronder Super Prestige en Wereldbekers, en staat nu 4e.
Ze ontkent alles uiteraard.
Toevallig stond er laatst een interview met haar in de Wielerrevue. Ze heeft altijd gemountainbiked, behoorde daar tot de nationale top. Vorig jaar heeft ze besloten zich volledig op het crossen te richten. Haar professie is op zich niet zo heel vreemd.
 

Maasveld

Well-known member
Kijk daar is de nuance al.

Goed en duidelijk verhaal.
Het zegt natuurlijk niet dat ze niets heeft gebruikt, enkel dat haar progressie ook zonder doping goed te verklaren is.

Maar goed, [RintjeRitsma]veldrijden is een technische sport, dus doping heeft totaal geen zin.[/RintjeRitsma]
 
Bovenaan