Wielrennen

Satyr

Administrator
Forumleiding
Er is ook helemaal niemand die Valverde de titel niet gunt.

edit: Ja, gevegt natuurlijk, ouwe dwarsligger
 

Maasveld

Well-known member
Hij gaat naar CCC. Althans, dat gerucht gaat in het peloton. Ik zou het een erg vreemde move vinden.
 
Laatst bewerkt:

Pascallovic

Well-known member
Anderhalf jaar geleden nog zijn contract verlengt tot en met 2022. Dit jaar gewoon prima gereden individueel en als ploeg. Dan zou een overstap vreemd zijn inderdaad.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Tom wil meer jongeren aan het fietsen krijgen en organiseert daarom vanaf volgend jaar zijn eigen evenement.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Dumoulin organiseert volgend jaar Tour de Dumoulin

Tom Dumoulin wil de wielersport onder de jeugd promoten. De wielrenner gaat daarom volgend jaar in Maastricht de Tour de Dumoulin organiseren. De wedstrijd is de eerste zondag (6 oktober) na de wereldkampioenschappen op de weg.

,,Het idee is eigenlijk ontstaan uit frustratie'', aldus Dumoulin. ,,Er wordt steeds gezegd dat we zo goed bezig zijn als Nederlandse topsporters, maar ik heb niet het idee dat er daardoor veel meer jeugd aan het bewegen is. Het wielrennen heeft veel aan populariteit gewonnen, maar ik zie niet dat er meer jeugd aan het fietsen is. Met het organiseren van deze wedstrijd hoop ik meer jeugd op de fiets te krijgen.''

De winnaar van de Giro in 2017 wil ook iets terug doen voor de sport. ,,Ik ben door het jaar heen vooral een ego?stische topsporter en dit is voor mij een manier om iets te betekenen voor het wielrennen in Limburg.''

----------------------

Klinkt goed! Al vind ik alles wat die man doet heel tof, dus ik ben wat bevooroordeeld.
 

JMD

Well-known member
Hardnekkige geruchten dat het WK-parcours van 2020 nog een pak zwaarder wordt.

Worden sowieso mooie jaren bij het WK Wielrennen. Volgend jaar in Yorkshire, dat zal dan denk ik een soort Ardennenparcours worden/zijn. 2020 in Wallis. 2021 dan over de kasseien in Vlaanderen, 2022 in Australi?, geen idee wat voor parcours dat wordt, en dan in 2024 de Jura/Alpen.

Een paar jaar terug was men bang dat dit soort evenementen voortaan in de 'zandbak' zouden worden gehouden, maar na dat ene WK in Doha is men gewoon weer terug naar ?chte wielerlanden.
 

JMD

Well-known member
Geruchten gaan dat komende Tour de Planche des Belles Filles weer in het programma zit (4e keer in 8 jaar), alleen gaat men nog een klein stukje verder de heuvel op, en heeft het laatste stuk een stijgingspercentage van 24%. Dat moet wel bijna het steilste stuk ooit in de Tour zijn.
Verder zou er een aankomst op de Tourmalet zijn met de dag erna een Ind tijdrit van Pau naar Pau (op de eennalaatste vrijdag). Op de laatste vrijdag zou men de Iseran (2770 meter ofzo) beklimmen en een aankomst bergop in Tignes, en de dag erna nog een Alpenetappe met aankomst bergop naar Val Thorens. Dus men zou tot de dag voor Parijs in de bergen zijn.

Sowieso is bekend dat er in Brussel gestart wordt met een rit in lijn (met wat kasseien) en de dag erna een ploegentijdrit. Daarna blijft men eigenlijk grotendeels aan de oostkant van Frankrijk, maar gaat men wel helemaal van noord naar zuid.

Over 2 weken weten we alles zeker... :p
 
Bovenaan