Wielrennen

erka

Well-known member
Meest recente berichten: aangereden, vervolgens 5 uur in een ravijn gelegen en toen gevonden.

Inmiddels is hij weer bij bewustzijn gekomen in het ziekenhuis.
 

Maasveld

Well-known member
Gaviria vertrekt naar UAE, benieuwd welke sprinter daar dan de Tour gaat doen. Goed nieuws overigens voor Jakobsen, die nu een plaatsje opschuift in de pikorde van The Wolfpack.
 

JMD

Well-known member
Parcours is gepresenteerd.
Tour start in Brussel met eerst een rit in lijn en op zondag een ploegentijdrit.
Daarna gaat het zuidwaarts en oostwaarts, waar dan op de eerste donderdag een 'bergrit' door de Elzas plaatsvindt met een aantal cols en dan aankomst bergop op La Planche des belles filles.
De zaterdag daarop is er een flinke heuevlachtige rit naar Saint Etienne. Men doorkruist dan het Massif Central, om dan op donderdag 18 juli de Pyrene?en in te gaan.

Er zijn 3 Pyrenee?nritten:de eerste is 202 km en evat de Peyresourde en de Hourquette d'Arcizan. Deze etappe heeft een vlakke aanloop.
De 2e Pyr-rit is op zaterdag 20 juli, is slechts 117 km en heeft de Soulor en aankomst bergop bij de Tourmalet
De 3e rit is dan een dag later en is 185 km en heeft 3 beklimmingen, eindigt bergop op de Prat d'Albis.
De bergritten zijn don 18, zat 20 en zon 21 juli. Op die vrijdag is een individuele tijdrit in Pau van 27 km, met 2 flinke heuvels erin.

Na de Pyrenee?n (die me qua beklimmingen tegenvallen) is het dan een rustdag op maa 22 juli, een vlakke etappe op de 23e en een heuvelachtige op de 24e. Maar dan de Alpen, en waar de Pyrenee?n me tegenvallen qua 'berggeweld' zijn de Alpen echt bruut.

Donderdag 25 juli, 207 km, voor het eerst sinds 2011 3 bergen van boven de 2000m achter elkaar. De Vars, de Izoard en dan de Galibier, daarna afdalen, maar niet de hele afdaling, want de finish ligt op in Valloire (ruim dus voor je het dal inkomt). Wordt een lekkere evacuatie die dag, dat wordt chaos...
Vrijdag 26 juli, 123 km, 3 beklimmingen, met als 2e de Is?ran (2770 m) en finish bergop in Tignes.
Zaterdag 27 juli, 131 km, 3 beklimmingen, met een aankomst bergop in Val Thorens na een beklimming van 33 km, op 2365 m.

Dan zondag 28 juli de finish in Parijs, men heeft weer een andere route bedacht voordat men aankomt op het traditionele circuit, nu gaat het zo ongeveer door het Louvre heen, en rond de 'Pyramides' voor het Louvre.


Goed dat ze een echte bergrit in de Elzas hebben gepland, want anders was de eerste bergrit pas na 1,5 week geweest. Ik vind de Pyrenee?n dus tegenvallen, maar de Alpen vallen me heel erg mee. Een ongelooflijk zware Tour in de laatste dagen.
 

Bestaat niet meer

Well-known member
Tot de paar laatste dagen valt die mij gewoon ZWAAR tegen. Als ik Dumoulin was zou ik ook niet gaan starten deze tour, het is geen parcours voor hem. 2/3e van de tour is weer weinig bijzonders.

Het is duidelijk parcours waar ze ALLEEN denken hoe Bardet en Pinot kans hebben op eindpodium
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Tot de paar laatste dagen valt die mij gewoon ZWAAR tegen. Als ik Dumoulin was zou ik ook niet gaan starten deze tour, het is geen parcours voor hem. 2/3e van de tour is weer weinig bijzonders.

Het is duidelijk parcours waar ze ALLEEN denken hoe Bardet en Pinot kans hebben op eindpodium

Ja, dat is niet onverwacht he.
 

Maasveld

Well-known member
Van die 55 zijn de helft in een ploegentijdrit waar de verschillen klein gaan zijn. De ander heeft ook 2 heuvels, maar is ook niet van niveau dat daar 3/4/5 minuten zomaar ff verspeeld gaan worden.
Beetje vergelijkbaar met dit jaar. Bardet verloor ongeveer 3 minuten in de tijdritten op het podium. Lijkt me sterk dat hij dat gaat goedmaken in de bergen, als hij daar ?berhaupt al tijd terug gaat winnen.
 

Maasveld

Well-known member
Het is overigens wel een ideaal parcours voor Steven Kruijswijk. Loodzware slotweek met veel cols van boven de 2000 meter.
 

Maasveld

Well-known member
De persoonlijke verzorger van Wout van Aert gaat vanaf komend seizoen aan de slag bij Jumbo. Aangezien van Aert zelf nog geen ploeg heeft, lijkt me de rekensom redelijk simpel.
 
Bovenaan