Wielrennen

Pascallovic

Well-known member
Kruijswijk is de volgende Gesink of Mollema. Prima renners, maar niet goed genoeg voor de top. Is geen schande, maar wellicht dat de voorbeschouwingen wat realistischer kunnen worden.
Gesink of Mollema zouden willen dat ze in de positie van Kruijswijk waren gekomen in de Giro. Eerste Nederlander die in elke grote ronde in de top 5 van het eindklassement is gefinisht. Dat is gewoon heel netjes.
 

erka

Well-known member
Gesink of Mollema zouden willen dat ze in de positie van Kruijswijk waren gekomen in de Giro. Eerste Nederlander die in elke grote ronde in de top 5 van het eindklassement is gefinisht. Dat is gewoon heel netjes.

Moet je wel even bij vermelden dat Joop Zoetemelk nooit de Giro heeft gereden.
 

Maasveld

Well-known member
2 ploegen minder in de grote rondes en 4 minder in de eendagswedstrijden dus als ik het goed begrijp? Aangezien de wildcards toegegeven worden op basis van prestaties lijkt me een WorldTour Licentie wel erg belangrijk.
 

Friesland

Well-known member
Dat lijkt mij het aantal wild cards dat overblijft: 2 ipv 4 voor de grote rondes en 4 ipv 7 voor de overige wedstrijden.
 

Friesland

Well-known member
Vorig jaar waren de verschillen ook enorm: Roglic tweede op 58 seconden, Froome derde op 1:21.

Het is opvallend hoe groot de verschillen in de top vaak zijn bij tijdritten over een langere afstand.
 

Friesland

Well-known member
Ja, daarom is het jammer (voor Dumoulin en wellicht ook Kelderman en Kruijswijk) dat er weinig lange tijdritten (= meer dan 50km) worden verreden in de grote rondes.
 
Bovenaan