Wielrennen

Friesland

Well-known member
Simon Yates sloeg vandaag een dubbelslag door de etappe te winnen en de rode trui te heroveren. Kruijswijk moest op het laatst wat seconden prijsgeven, maar steeg wel naar de vijfde plaats. Kelderman moet al op een eerder moment lossen en verloor een dikke minuut, hij steeg een plekje in het klassement omdat enkele anderen minuten verspeelden, waaronder rode truidrage Jesus Herrada en David de la Cruz.
 

de waan

Well-known member
Heeft iemand nog een vergelijkend overzicht van de tijdrit van Kruijswijk ten opzichte van zijn concurrenten?

Met de natte vinger heb ik toch het idee dat hij vandaag richting de top 3 moet kunnen of is dat te optimistisch?
 

Maasveld

Well-known member
Heeft iemand nog een vergelijkend overzicht van de tijdrit van Kruijswijk ten opzichte van zijn concurrenten?

Met de natte vinger heb ik toch het idee dat hij vandaag richting de top 3 moet kunnen of is dat te optimistisch?
Ik denk aardig vergelijkbaar met Yates en Valverde. Lopez en ik denk ook wel Quintana zou hij qua klassement moeten kunnen pakken.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Stevie is als een achterlijke van start gegaan. Snelste tijd bij het eerste tussenpunt tot dusver.
 

Friesland

Well-known member
Kruijswijk heeft door dat je niet te traag moet start, de vraag is of dit niet te hard is?
Kelderman stelt daarentegen opnieuw zwaar teleur.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Mas gaat ook heel hard zeg.

Tussenpunt twee komt eraan voor Stevie. Ben benieuwd...
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Verliest t.o.v. Dennis een halve minuut in het tweede gedeelte. Maar alsnog wel een hele respectabele tussentijd. Nu hopen dat hij niet volledig instort.
 

Maasveld

Well-known member
Keurig gedaan.

Even wat anders. Het juniorencircuit wordt momenteel op Merckxiaanse wijze gedomineerd door de Belg Remco Evenepoel. Het opvallende daaraan: Evenepoel zit pas 1,5 jaar op de fiets. Hij begon als voetballer, zat op 5-jarige leeftijd al bij Anderlecht, ging op zijn 11de naar PSV, op zijn 14de terug naar Anderlecht en groeide uit tot aanvoerder van U17 van de Rode Duivels. Nog geen 2 jaar geleden werd hij echter door de Hoofd Opleidingen te licht bevonden, waarop hij besloot om in navolging van zijn vader te gaan koersen.
 

Reinoud

Well-known member
Kruijswijk heeft door dat je niet te traag moet start, de vraag is of dit niet te hard is?
Kelderman stelt daarentegen opnieuw zwaar teleur.

Zeggen dat Kelderman zwaar teleurstelt :(

Het is bizar dat hij op dit hoge niveau hier heeft kunnen fietsen!
 

Friesland

Well-known member
Slotklim van morgen:
1a250


:cab:
 
Bovenaan