Wielrennen

erka

Well-known member
Dat zeg ik ook niet, het is in mijn ogen alleen moeilijk vergelijken met die tijd. Zelfde soort discussie als beste voetballer aller tijden. Vrijwel elke serieuze profvoetballer van nu heeft een hogere handelingssnelheid dan Pele, er is oneindig meer concurrentie en toch zal menigeen Pele nog steeds op nr 1 zetten. Kom je nooit uit.
 

gevegt

Well-known member
Ik denk dat we in Nederland nu toch ook een hele brede groep ronderenners buiten Dumoulin hebben met Poels, Mollema, Kelderman, Kruijswijk en eventueel Gesink erbij die allemaal hebben bewezen top 10 te kunnen rijden in grote rondes.

Dat was vroeger ook. Toen hadden we twee 'Sky' ploegen.
 

JMD

Well-known member
Cookson weggestemd als voorzitter van de UCI. Het is nu een Fransman geworden.
 

JMD

Well-known member
Vanaf 2020 verdwijnt de ploegentijdrit van het WK-programma. Op zich logisch, was vreemde eend in de bijt, was het enige onderdeel met merkenteams.
 

JMD

Well-known member
De ASO is bezig de route te onderzoeken van de eerste etappe van de TDF 2018. Er was al een jaar bekend dat men start in de Vend?e bij de Passage du Gois, dat is die weg 'door' het water. Oorspronkelijk zou de Tour op 30 juni beginnen, maar de start is vanwege het WK Voetbal opgeschoven naar 7 juli. Probleem is dus dat ook de tijden van hoog en laag water anders zijn.

Men denkt nu aan op een andere tijd starten of via de brug het eiland te verlaten. Meer keuzes hebben ze denk ik ook niet. :p
 

Friesland

Well-known member
Vanaf 2020 verdwijnt de ploegentijdrit van het WK-programma. Op zich logisch, was vreemde eend in de bijt, was het enige onderdeel met merkenteams.

In principe horen alle disciplines op het WK thuis, maar als er weinig animo voor is, dan is het lastig om het te behouden. Dat is de eerste gedachte.

Maar als je kijkt naar wielerrondes waarin een ploegentijdrit wordt verreden, dan zie je ook dat niet alle ploegen die serieus nemen. Als de ploegentijdrit in de rondes optioneel was geweest, dan zouden een aantal ploegen die liever overslaan, denk ik, zoals veel niet-tijdrijders liever de tijdritten zouden willen overslaan. Kortom, het is lastig om de animo voor de WK ploegentijdrit op waarde te schatten.
 

JMD

Well-known member
In principe horen alle disciplines op het WK thuis, maar als er weinig animo voor is, dan is het lastig om het te behouden. Dat is de eerste gedachte.

Maar als je kijkt naar wielerrondes waarin een ploegentijdrit wordt verreden, dan zie je ook dat niet alle ploegen die serieus nemen. Als de ploegentijdrit in de rondes optioneel was geweest, dan zouden een aantal ploegen die liever overslaan, denk ik, zoals veel niet-tijdrijders liever de tijdritten zouden willen overslaan. Kortom, het is lastig om de animo voor de WK ploegentijdrit op waarde te schatten.
Eens. Eigenlijk zou het verplicht moeten zijn in de 3 grote rondes een ploegentijdrit te doen. Vind het altijd een mooi onderdeel.
 

JMD

Well-known member
3 NL dames bij de beste 7 rijdsters met nog iets van 10km te gaan. Zou toch de titel moeten opleveren.
 

JMD

Well-known member
Dit is morgen ook de kans voor Dumoulin. Mee met Sagan en Van Avermaet op Salmon Hill en dan na de afdaling een ultieme aanval plaatsen.

Salmon Hill? Heet dat ding echt zo? Zalmheuvel?


Mooi hoor. Winst na een smak aan het begin.
Wordt nu wel tijd dat een NL man eindelijk eens WK wordt, 32 jaar na Zoetemelk.
 

JMD

Well-known member
Alles bij elkaar achter Blaak, NL ook iets van 5e, 8e enz.
5 NL vrouwen in dat peloton.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Salmon Hill? Heet dat ding echt zo? Zalmheuvel?


Mooi hoor. Winst na een smak aan het begin.
Wordt nu wel tijd dat een NL man eindelijk eens WK wordt, 32 jaar na Zoetemelk.

Is de bijnaam van die berg, omdat ze in die streek alleen maar zalm vreten.

Sunweb, Sunweb, Van Vleuten, Dumoulin en Blaak. Niet te geloven!
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Chantal Blaak is nu de regerend Nederlands kampioene en de Wereldkampioene. Hoe gaan ze dat doen met het truitje?
 
Bovenaan