Wielrennen

Jamel

Administrator
Forumleiding

Wel interessant om te zien inderdaad. Roglic (op een normale racefiets) ging echt bizar hard naar boven. Dennis na zijn valpartij ook erg goed. De rest rijdt er toch wel een stukje achter hoor. Op basis van dit kun je volgens mij stellen dat het weinig heeft uitgemaakt met welke fiets ze naar boven gingen. Ze staan allemaal door elkaar. Geen grote voordelen voor de normale racefiets, op Roglic na.

DKLcc05W0AA0a8o.jpg
 

Ska P 187

Well-known member
Hij heeft zich er dan ook een half jaar op voorbereid, eeuwig zonde voor zijn flut titeltje.
Had m liever in de Vuelta zien knallen.
Vooruit, gefeliciteerd dan maar...
 
Laatst bewerkt:

Jamel

Administrator
Forumleiding
Hij heeft zich er dan ook een half jaar op voorbereid, eeuwig zonde voor zijn flut titeltje.
Had m liever in de Vuelta zien knallen.

Van mij mag hij lekker vooral zelf zijn programma blijven bepalen. Wint dit seizoen de Giro, de Binckbanck Tour en twee wereldtitels. Dat is echt ongekend.
 

Ska P 187

Well-known member
Twee van de drie grote rondes in ??n jaar winnen vind ik heel wat meer waard.
Maar ik kan natuurlijk moeilijk zeggen dat hij een slecht seizoen heeft gereden.
 

erka

Well-known member
Hoezo? WK staat minimaal op hetzelfde aanzien als Vuelta en Giro. Alleen de Tour staat nog hoger.
 

SanMark.

Well-known member
Giro zit toch wel tussen Tour en WK in. Vuelta is meer een rondje voor erbij.

En er zit ook nog wel verschil in een weg en een tijdrit titel.

Maar we zitten weer te zeuren .

Wat een geweldig talent heeft die jongen. Hopelijk gaan we hier nog jaren plezier aan beleven.

In dit tempo is hij binnen 2 a 3 jaar de beste Nederlandse renner ooit.
 

erka

Well-known member
En er zit ook nog wel verschil in een weg en een tijdrit titel.

Maar we zitten weer te zeuren .

Wat een geweldig talent heeft die jongen. Hopelijk gaan we hier nog jaren plezier aan beleven.

In dit tempo is hij binnen 2 a 3 jaar de beste Nederlandse renner ooit.

Dat is zo moeilijk vergelijken met Zoetemelk. Andere tijd....maar in de moderne tijd is hij in no-time de beste geworden inderdaad.
 

de waan

Well-known member
In de tijd van Zoetemelk werd er in een stuk of zes landen serieus gefietst.

Geen Britten, Amerikanen, Columbianen, Oostblokkers, Australi?rs, Afrikanen.

Tegenwoordig is winnen een stuk lastiger.
 

erka

Well-known member
Klopt, daar staat tegenover dat het veld in die 5-6 landen wel een stuk breder dan nu. In de Tour van 82 hadden we Nederlanders op 2, 3 en 4 in het eindklassement....
 

de waan

Well-known member
Dat is dan toch juist een bevestiging dat de sport in de breedte veel groter is. Of ik begrijp je niet goed.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Zonder de Britten, Amerikanen, Colombianen en Oostblokkers hadden we in deze tijd ook diverse Nederlanders in de top-5 van de grote rondes gehad.
 

Pascallovic

Well-known member
Ja klopt. Wat ik bedoelde te zeggen is dat de top in bv. Nederland toen wel breder was dan nu.
Ik denk dat we in Nederland nu toch ook een hele brede groep ronderenners buiten Dumoulin hebben met Poels, Mollema, Kelderman, Kruijswijk en eventueel Gesink erbij die allemaal hebben bewezen top 10 te kunnen rijden in grote rondes.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan