Wielrennen

JMD

Well-known member
De begin- en middenfases van de etappes zijn niet om aan te gluren, maar werkelijk elke finale van elke bergetappe in deze Tour zijn juwelen geweest.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Jep.

Maar goed, 2e is ook ontzettend goed, 30 jaar geleden voor het laatste dat een Nederlander 2e eindigde (Rooks). Hoop dat Dumoulin nog een etappe pakt.

Tweede in de Giro en de Tour in hetzelfde jaar is absolute waanzin.
 

JMD

Well-known member
Thomas 1e
Dumoulin op 1.59
Froome op 2.31
Roglic op 2.47

Hoe zijn de tijdritten van Roglic, want Froome komt zo nog in de problemen qua podium.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Thomas 1e
Dumoulin op 1.59
Froome op 2.31
Roglic op 2.47

Hoe zijn de tijdritten van Roglic, want Froome komt zo nog in de problemen qua podium.

Roglic is een geweldige tijdrijder. Die kan zomaar op het podium terecht komen.
 

Friesland

Well-known member
Zoals het nu lijkt gaat Thomas winnen, pakt Dumoulin plek 2 en gaan Froome en Roglic in de tijdrit onderling uitmaken wie er derde wordt.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Thanks. Ik ben nooit zo heel bekend hoe de verschillende onderdelen zijn van de wielrenners, vandaar de vragen.

Geeft niks hoor. Als je kijkt naar de top van het klassement en hun tijdritkwaliteiten, dan zou ik ze zo inschalen: Dumoulin, Roglic, Froome, Thomas, Kruijswijk, Bardet, Quintana, Landa.
 

De Groene Scout

Well-known member
Geeft niks hoor. Als je kijkt naar de top van het klassement en hun tijdritkwaliteiten, dan zou ik ze zo inschalen: Dumoulin, Roglic, Froome, Thomas, Kruijswijk, Bardet, Quintana, Landa.

Maar dan heb je alleen de factor 'vorm' niet meegerekend. Dan kun je ook voor de tijdrit Thomas gewoon op 1 zetten.
 

JMD

Well-known member
Geeft niks hoor. Als je kijkt naar de top van het klassement en hun tijdritkwaliteiten, dan zou ik ze zo inschalen: Dumoulin, Roglic, Froome, Thomas, Kruijswijk, Bardet, Quintana, Landa.

Is het profiel van de tijdrit (glooiend) een voordeel voor Dumoulin of een nadeel? (qua kansen op ritzege)
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Is het profiel van de tijdrit (glooiend) een voordeel voor Dumoulin of een nadeel? (qua kansen op ritzege)

Een glooiend parcours ligt Dumoulin het beste, maar Roglic ook. Ik sluit niet uit dat het tussen die twee gaat voor de ritzege.
 
Bovenaan