Wielrennen

Satyr

Administrator
Forumleiding
Van de top 10 is alleen Bardet een matige tijdrijder, Quintana is ook geen held trouwens
 

SanMark.

Well-known member
Conclusie: als de Tour in zo'n format ook niet werkt, dan is de Giro definitief de Tour voorbij qua beleving en sportieve strijd.

Conclusie is denk ik meer dat Sky met een veel sterker team de Tour rijd en daardoor de rest 'gijzelt' .
 

Maasveld

Well-known member
De begin- en middenfases van de etappes zijn niet om aan te gluren, maar werkelijk elke finale van elke bergetappe in deze Tour zijn juwelen geweest.
Roubaix was de hele dag feest, 2 Alpenetappes die al redelijk vroeg werden open gebroken, zondag waaiers, gisteren ook genoeg spektakel. Van vandaag had ik meer verwacht, maar ik denk dat de trein gewoon te sterk is.
Tweede in de Giro en de Tour in hetzelfde jaar is absolute waanzin.
Die extra week rust scheelt toch wel lijkt het.
Precies. Net als Froome 1e en 3e. En hij wil nog de Vuelta gaan rijden hoorde ik.
Hij zou de beslissing na de Tour nemen. Ik denk, zeker na vandaag, echter dat ie het niet gaat doen.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Volgens Ramon Sinkeldam is er altijd een jurylid bij de geloste renners. Nee, die zijn objectief...
 

JMD

Well-known member
Volgens Ramon Sinkeldam is er altijd een jurylid bij de geloste renners. Nee, die zijn objectief...
En verder: er lossen bij zo'n etappe als vandaag honderden renners, die komen echt niet allemaal in een 'bus' terecht. Zoveel juryleden zijn er helemaal niet om dat allemaal in de gaten te houden.

Gisteren reed er ook weer een Fransman van AG2R een minuut lang achter een (nota bene) organisatie van de Tour aan, het was vol in beeld. Denk niet dat die tijdstraf heeft gekregen.
 

JMD

Well-known member
Froome is na de finish ten val gekomen bij de rit naar de teambus omdat een Franse agent dacht dat hij een toerist was (reed met een jackje aan)....
Het zat hem vandaag niet mee.


@Maasveld: thanks.
 

Eef de Kip

Well-known member
Een kunststukje zoals in de Giro zie ik niet echt gebeuren maar ik hou overal rekening mee, blijft een heerlijke Tour hoor, paar dagen voor het einde en je hebt nog 4 kanshebbers. Ik ben alleen wel bang dat Matthews er niet meer doorheen gaat zakken.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik weet niet hoe zwaar die etappe van vrijdag is. Daar kan Froome zijn Giro kunstje uithalen. Al lijkt die Thomas nergens onder te bezwijken. Daarnaast zal Sky het ook tricky vinden als Froome Thomas gaat aanvallen. Thomas zou wel de terechte winnaar zijn als je ziet dat hij in drie etappes duidelijk aan Dumoulin heeft laten zien net ietsje beter te zijn.
 

Pascallovic

Well-known member
Overal hoor ik dat Froome door het ijs gezakt is.
Ik ben daar niet van overtuigt.
Door het ijs gezakt is ook wel erg overdreven natuurlijk als je slechts iets van 30 seconden verliest. Hij was niet goed genoeg vandaag, maar Dumoulin moet nog steeds top blijven rijden om hem in het klassement voor te blijven. Verwacht niet dat ie zijn ploeggenoot nog uit het geel gaat rijden, terwijl hij toch enkel voor de eindzege kwam.
 
Bovenaan