Bestaat niet meer
Well-known member
Albasini morgen niet van start, gebroken arm en toch rit uitgereden. Blijft weinig over bij Orica voor zondag.
Albasini morgen niet van start, gebroken arm en toch rit uitgereden. Blijft weinig over bij Orica voor zondag.
Ze hebben toch niet echt mensen voor het klassement. Tenminste broertjes Yates hoef je dit jaar nog geen topklassering van te verwachten.
Wat nou als ze met 4 man zitten zondag? Dat kan zomaar. Omdat je eigenlijk met 5 man moet finishen om een tijd te klokken?
Ik zat het me net af te vragen inderdaad...
Denk dat Orica z'n zinnen wel had gezet op de TTT. Nu uiteraard niet meer.
Het blijkt nu dus wel een heel slecht idee te zijn geweest om de ploegentijdrit pas in de tweede week te houden.
Maar dit hadden ze ook wel van te voren kunnen bedenken. Dit moet ze toch niet verbazen dat er nu teams rond rijden die straks enorm in het nadeel zijn met een TTT .
Ik neem aan dat de tijd van de 4de dan geldt.
Bij Lotto-Soudal verbloemen de overwinningen van Greipel overigens ook de nodige ellende. Adam Hansen rijdt al vanaf zondag rond met een ontwrichte schouder, Henderson liep maandag een gebroken rib op, datzelfde overkwam de Gendt vandaag, die overigens ook nog een gekneusde schouder heeft.
Geweldige reactie van Hansen op Twitter overigens over zijn blessure: "Was told it was goin to be most painful 3 weeks for me. I eat pain for breakfast. Bring it on!"
Precies ook de reden waarom het eigenlijk van de UCI niet mag. De ASO moet speciaal ontheffing vragen van de regel dat de ploegentijdrit uiterlijk op de 1e woensdag(?) gereden moet worden in een grote ronde.Het blijkt nu dus wel een heel slecht idee te zijn geweest om de ploegentijdrit pas in de tweede week te houden.
Sowieso mogen ze de TTT en ITT wel zo snel mogelijk doen. Vind er geen zak aan om naar te kijken. En je hebt meteen kans op redelijke verschillen en misschien wat minder gedrang op plek 20/80 in het peloton.