Wielrennen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maasveld

Well-known member
Het feit dat ze dit jaar slechts een rit hebben gewonnen in de ronde van Yorkshire en eentje in de ZLM-Tour heeft natuurlijk alleen maar met pech te maken. Dat ze pech hebben en vooral Vanmarcke zal niemand ontkennen, maar dat is geen reden om de slechtste team van de ProTour te zijn. Maar daar mogen we schijnbaar niks over zeggen. Topprestatie ook in 2015 weer voor het Nederlandse team met het hoogste budget.

Hoho, ze houden IAM Cycling nog onder zich he.
 

SanMark.

Well-known member
Daar wordt ik ook altijd zo schijtziek van, ook al zie je ze overduidelijk zitten. Daarom maar gewoon de Belg, die zijn wat gereserveerder over hun landgenoten.
Zou Vanmarcke overigens ooit nog een wedstrijd zonder pech kunnen rijden? Die man moet echt knettergek worden.

Boonen .
 

SanMark.

Well-known member
Die doet niet mee, maar ik doelde meer op dat daar niet steeds dat hysterische geroep is.

Je hebt wel gelijk hoor want Dijkstra is ontzettend Gesink geil, maar als je de Belg over Tommeke hoort praten bij bv RvV of PR, dan is dat nog een keertje zo erg.
 

Eef de Kip

Well-known member
Die doet niet mee, maar ik doelde meer op dat daar niet steeds dat hysterische geroep is.
Omdat ze niemand hebben om voor te roepen. Ik had hetzelfde met die Belg in de tijd van Musseeuw, die liepen ook altijd hysterisch te doen over hem. Net als de Fransen over de Fransen en de Duitsers nu over de Duitsers.
Typisch Nederlands om dan te denken dat alleen de Nederlandse sportverslaggever zoiets doen.
 

Eef de Kip

Well-known member
oh ja, Rik de Seadeleer (ofzo) waar iedereen dol op was, zelden een subjectiever voetbalverslaggever gehoord maarja, het was een Belg dus hoe leuk was dat. Als het een Nederlander was dan hadden we spontaan een Twitteraccount aangemaakt om 'm af te fakkelen.
 

Ska P 187

Well-known member
Belgen hebben toch gewoon meer verstand van wielrennen, want ze zijn er beter in? Dan zal de verslaggeving ook wel beter zijn.
Of is dat te simpel
 

SanMark.

Well-known member
Belgen hebben toch gewoon meer verstand van wielrennen, want ze zijn er beter in? Dan zal de verslaggeving ook wel beter zijn.
Of is dat te simpel

Dat is veel te simpel.

Daarnaast doen er dit jaar 8 of 9 Belgen mee en 20 Nederlanders.

Dus om op die simpele beredenering door te gaan, de Nederlandse verslaggeving moet dit jaar dus wel beter zijn dan de Belgische verslaggeving.
 

erka

Well-known member
oh ja, Rik de Seadeleer (ofzo) waar iedereen dol op was, zelden een subjectiever voetbalverslaggever gehoord maarja, het was een Belg dus hoe leuk was dat. Als het een Nederlander was dan hadden we spontaan een Twitteraccount aangemaakt om 'm af te fakkelen.

Hij was niet ontzettend goed of objectief, maar hij was wel ontzettend grappig. Dat was volgens mij de grootste reden dat hij zo populair was.

Hij was trouwens in Belgi? ook controversieel, want hij was ontzettend subjectief als een Vlaming scoorde, terwijl hij onderkoeld was als een Waal scoorde (bv bij Scifo).
 

Keyser S?ze

New member
maar hij was wel ontzettend grappig.

Tja, ik vond hem helemaal niet zo grappig maar dat zegt niks want over smaak voor humor valt niet te twisten. Ik vond hem wel heel erg kinderachtig t.o.v. Nederland c.q. het Nederlandse voetbal/Oranje. Die man had een minderwaardigheidscomplex t.o.v. ons wat ongekend was. Dat kwam vooral tot uitdrukking als het Oranje slecht ging of wanneer de Belg van ons won.
 

erka

Well-known member
Tja, ik vond hem helemaal niet zo grappig maar dat zegt niks want over smaak voor humor valt niet te twisten. Ik vond hem wel heel erg kinderachtig t.o.v. Nederland c.q. het Nederlandse voetbal/Oranje. Die man had een minderwaardigheidscomplex t.o.v. ons wat ongekend was. Dat kwam vooral tot uitdrukking als het Oranje slecht ging of wanneer de Belg van ons won.

Dat hebben alle Belgische voetbalcommentatoren. Echt, niets menselijks is hen vreemd.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik zat dat praatprogramma te kijken over wielrennen na de tijdrit en ik vond dat ze daar heel anders naar Nederlandse wielrenners kijken dan naar het Nederlands elftal.
 

Jozsef

New member
Tja, ik vond hem helemaal niet zo grappig maar dat zegt niks want over smaak voor humor valt niet te twisten. Ik vond hem wel heel erg kinderachtig t.o.v. Nederland c.q. het Nederlandse voetbal/Oranje. Die man had een minderwaardigheidscomplex t.o.v. ons wat ongekend was. Dat kwam vooral tot uitdrukking als het Oranje slecht ging of wanneer de Belg van ons won.

Hebben alle Belgen niet die nare eigenschap?
 

SanMark.

Well-known member
Ik zat dat praatprogramma te kijken over wielrennen na de tijdrit en ik vond dat ze daar heel anders naar Nederlandse wielrenners kijken dan naar het Nederlands elftal.

Klopt, ze zijn ook echt voor de Nederlandse wielrenners lijkt het wel ( tenminste als je dat bedoelt), als ik eens op de Belg kijk worden de Nederlanders ook altijd nadrukkelijk genoemd als daar iets mee (buiten beeld) gebeurd.

Dat komt misschien ook wel omdat ze weten dat veel Nederlanders op de Belg naar het wielrennen kijken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan